MS Windows
briani 27239
Er henvisninger i nyhedsgruppernes svar 'r~
Fra : Erik Greve

Dato : 13-01-08 18:28

Når man bruger nyhedsgrupperne, får man jo tit henvisninger til andre sites.
Jeg kom til at tænke på, om man kan være sikker på,
at disse sites ikke gemmer på 'snavs' af en eller anden slags ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : jopa

Dato : 13-01-08 18:49

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kom til at tænke på, om man kan være sikker på,
> at disse sites ikke gemmer på 'snavs' af en eller anden slags ?

Den eneste måde du kan undgå det på er at lade være med at klicke på disse
henvisninger

Har du Firewall antivirus installeret så er du nok nogenlunde sikret.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Ole Bole

Dato : 14-01-08 14:09

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> henvisninger
>
> Har du Firewall antivirus installeret så er du nok nogenlunde sikret.

og hvis du vil undgå snavs 100 pct skal du ikke tænde for din pc'er -
internettet er et grimmer sted med mange skumle ting og sager, men som John
siger: Firewall og Antivirus klarer det meste, men han glemte at sige at du
mindst skal have Windows firewall slået til også - og som i alle andre
verdener i dette univers, skal du tænke dig om og ellers finde nogle sider
om internetsikkerhed og få gode råd der.

Ja, og så en ting mere der er essentielt, nemlig at holde pc'eren opdateret
hos windows updat hhv. microsoft update samt holde dit virusprogram
opdateret.

Lidt lissom i New York....

Vil du have billig sex i de skumle sidegader risikerer du osse at blive
slåët ned eller få virus, men på time square sker der ikke noget.

Så på nettet skal du osse punge ud hvis du vil være sikker. Så skal du have
sex på Time Square, koster det kassen!!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-01-08 18:23

Erik Greve <eg@erikgreve.dk> wrote:

> Når man bruger nyhedsgrupperne, får man jo tit henvisninger til andre
> sites. Jeg kom til at tænke på, om man kan være sikker på, at disse sites
> ikke gemmer på 'snavs' af en eller anden slags ?

Det er selvfølgelig en mulighed.

Du kan gøre forskellige ting, nogle forslag:

1. Hold din Windows OS opdateret.

2. Kør ikke med en administrator konto til daglig.

3. Hold øjnene åben. Kig på selve linket for at se om det virker
mistænkeligt, f.eks når der står G00GLE.COM istedet for GOOGLE.COM,
eller danskabank.dk i stedet for danskebank.dk.

4. Brug HOSTS filen fra MVPs site:

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Pkt 4 er generelt nyttig, sider med reklamer loader hurtigt - du slipper
for reklamerne.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."