MS Windows
briani 27239
Afspilning af flere MIDI-filer efter hinan~
Fra : Steen

Dato : 10-01-08 21:09

Hej NG

Jeg har en del MIDI-filer, som jeg plejer at afspille med Windows Media
Player (Windows XP).

Er det muligt (med WMP eller andet program) at afspille flere MIDI-filer
efter hinanden (dvs. nærmest som en CD), altså uden at skulle aktivere den
ene efter den anden?

mvh og tak
Steen

(Steen Hoffmann)

Fra : Max

Dato : 10-01-08 21:56

Hej Steen

> Er det muligt (med WMP eller andet program) at afspille flere
> MIDI-filer efter hinanden (dvs. nærmest som en CD), altså uden at
> skulle aktivere den ene efter den anden?

Hiv filerne ind i afspillingslisten.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 12-01-08 20:43

Hej Max

Max svarede: > Hiv filerne ind i afspillingslisten.

Øhh .. hvordan?

mvh
Steen

Fra : Max

Dato : 12-01-08 23:28

Hej Steen

> Øhh .. hvordan?

Start WMP.
I den øverste menu klikker du på "Vis afspillingsliste"
Så dukker der en rude op, ind den rude kan du hive
dine midi filer, så bliver de afspillet i den rækkefølge
de ligger deri.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 14-01-08 22:15

Hej MAx
Så lykkedes det.
mvh og tak
Steen

Fra : Max

Dato : 14-01-08 22:20

Hej Steen

> Så lykkedes det.

Fint, lykke til med det.

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-01-08 11:15

"Steen" <shof@dadlnet.dk> skrev

> Er det muligt (med WMP eller andet program) at afspille flere MIDI-filer
> efter hinanden (dvs. nærmest som en CD), altså uden at skulle aktivere den
> ene efter den anden?

Start en dos box. Skriv: dir /b *.mid >playlist.m3u

Så får du en playliste med alle de midifiler, der ligger i mappen.

Claus

Fra : Steen

Dato : 12-01-08 20:47

Hej Claus

Du skrev:
Start en dos box. Skriv: dir /b *.mid >playlist.m3u
Så får du en playliste med alle de midifiler, der ligger i mappen.

Jeg får diverse fejlbeskeder.
Betyder "b" stien til der hvor mine MIDI-filer ligger?
(de ligger i E:\Musik)

Jeg aktiverer DOS-prompten, og sørger for at stå i C:\.
Når jeg så skriver cd E: <enter> skifter den til E:, men så kommer der
straks en ny linie, hvor der igen står C:\

Skal der stå *.mid eller *.midi ?

mvh og tak
Steen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-01-08 05:00

"Steen" <shof@dadlnet.dk> skrev

> Jeg får diverse fejlbeskeder.
> Betyder "b" stien til der hvor mine MIDI-filer ligger?
> (de ligger i E:\Musik)

/b betyder, at alle headere, filstørrelse osv ikke kommer med, men kun selve
filnavnet.

> Jeg aktiverer DOS-prompten, og sørger for at stå i C:\.
> Når jeg så skriver cd E: <enter> skifter den til E:, men så kommer der
> straks en ny linie, hvor der igen står C:\

Du skal først skifte drev. Bare skriv e: Så kan du skrive dig frem til de
aktuelle mappe. Alternativt lav en batfil, f.eks. list.bat den gemmer du
så i dit windows bibliotek, så kan den afvikles fra alle drev og stier blot
ved at skrive "list". Jeg bruger selv denne kommando til at lave mp3
playlister.

> Skal der stå *.mid eller *.midi ?

Det afhænger naturligvis, hvad dine filer hedder!

Den normale ext. for midifiler er mig bekendt .mid, men jeg kan ikke
udelukke, at midi også bruges. Det er snart længe siden, jeg har leget med
midifiler...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-01-08 05:04

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> ved at skrive "list". Jeg bruger selv denne kommando til at lave mp3
> playlister.

Jeg bruger ikke en dosboks, men udelukkende Windows commander., når jeg
spiller musik og roder med filer. Der har jeg lagt et ikon i knappanelet,
som kalder en batfil, når jeg klikker på det.

Et klik og jeg får listet alle mp3 filer i en mappe lige ned i en
playliste...

Claus