MS Windows
briani 27239
XP kan ikke opdatere sikkerhedsfiler
Fra : Kurt G

Dato : 10-01-08 13:42

Jeg har en ven, som har installeret XP Home.

Siden 19.12 2007 har han ikke kunnet installere sikkerhedsopdateringer.
Vi har prøvet meget, til sidst at geninstallere XP.
Efter installationen bad vi om at opdatere. En version 3.1 blev installeret.
Derefter checkedes der for flere opdateringer og 88 stk blev hentet ned på
maskinen. Men da installationen sattes i gang, kom der en melding om, at
"følgende opdateringer ikke kunne installeres". Det var samtlige 88 filer.

Vi havde før geninstallationen af XP fjernet et par *.HTM-filer, som AVG
sagde, at der var virus i. Det var en JS/Downloader.Agent.
Har det noget med disse filer at gøre? Eller er det fordi han efter
installatione af XP for et årstid siden ikke registrerede sig hos MS?

Mvh Kurt

Fra : kep

Dato : 10-01-08 14:14

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har det noget med disse filer at gøre? Eller er det fordi han efter
> installatione af XP for et årstid siden ikke registrerede sig hos MS?

Hej
Prøv at køre disse kommandoer fra kommandopromt

regsvr32 /s wuapi.dll
regsvr32 /s wuaueng1.dll
regsvr32 /s wuaueng.dll
regsvr32 /s wucltui.dll
regsvr32 /s wups.dll
regsvr32 /s wups2.dll
regsvr32 /s wuweb.dll

Hvis ikke det hjælper, er der måske noget du kan bruge her
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13

kep

Fra : Kurt G

Dato : 10-01-08 15:09

> Hej
> Prøv at køre disse kommandoer fra kommandopromt
>
> regsvr32 /s wuapi.dll
> regsvr32 /s wuaueng1.dll
> regsvr32 /s wuaueng.dll
> regsvr32 /s wucltui.dll
> regsvr32 /s wups.dll
> regsvr32 /s wups2.dll
> regsvr32 /s wuweb.dll
>
> Hvis ikke det hjælper, er der måske noget du kan bruge her
> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
>
> --
> Mvh
> kep
Det vil jeg prøve, men hvad gør det der /s ved filerne?

Kurt

Fra : kep

Dato : 10-01-08 15:24

> Det vil jeg prøve, men hvad gør det der /s ved filerne?
`Jeg ved ikke præcist hvad det betyder, men hvis du kigger tilbage
i gruppen, kan du se at nogle har fået WU til at fungere igen, ved at
køre disse kommandoer.

Fra : Radioamatør

Dato : 10-01-08 16:15

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse news:47862718$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Det vil jeg prøve, men hvad gør det der /s ved filerne?
>
> Kurt

Det betyder, at der ikke bliver vist nogle meddelelsesbokse på skærmen,
når du bruger kommandoen.

Du kan selv se, ved at skrive, regsvr32 /? i en kommandopromt,
der skal være mellemrum mellem 32 /

Poul.

Fra : Kurt G

Dato : 12-01-08 16:57

KLIPPET
> Hej
> Prøv at køre disse kommandoer fra kommandopromt
>
> regsvr32 /s wuapi.dll
> regsvr32 /s wuaueng1.dll
> regsvr32 /s wuaueng.dll
> regsvr32 /s wucltui.dll