MS Windows
briani 27239
Vista kan ikke komme på nettet ??
Fra : Valle

Dato : 09-01-08 23:04

Hej

Jeg har nu prøvet at komme på nettet med en helt ny bærbar, der er
installeret med vista, men den bliver ved med at sige "netværket er ikke
registreret" og der kommer et vindue frem hvor man skal skrive en kode, som
ikke burde være nødvendig med en Lan forbindelse, hvor jeg har fri adgang.

Er der nogen der kan genkende problemet og evt. kan hjælpe lidt, vil jeg
blive meget glad.

Mvh Jack V

Fra : Ole C

Dato : 10-01-08 00:06

Valle skrev blandt andet:

> [...]
> ikke registreret" og der kommer et vindue frem hvor man skal skrive
> en kode, som ikke burde være nødvendig med en Lan forbindelse, hvor

Jeg kender ikke Vistas hemmeligheder - og meddelelser - men efter
beskrivelsen lyder det som om din computer forsøger at komme på et
trådløst netværk i nærheden.
Der er formentlig en knap på kabinettet, hvor du kan "tænde" og "slukke"
for WLAN. Er den "slukket"?

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 10-01-08 14:08

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> trådløst netværk i nærheden.
> Der er formentlig en knap på kabinettet, hvor du kan "tænde" og "slukke"

Du skal checke den router du forsøger at tilslutte til, og se om der er en
begrænsning. Prøv at søge efter netværk og fortæl så her hvad den siger.

JBJ

Fra : Valle

Dato : 10-01-08 17:44

> [...]
> begrænsning. Prøv at søge efter netværk og fortæl så her hvad den siger

Jeg kan desværre ikke lige tjekke nu, da det er en kammerats pc, så jeg vil
prøve at kontakte ham snarest.
I hører nærmere.

Jack