MS Windows
briani 27239
Vista Home Premium øv øv
Fra : Søren

Dato : 09-01-08 19:36

Jeg har købt en barbar acer med Vista Home Premium og er faktisk godt træt
af den
mange af mine programmer kan ikke køre på den

Jeg kunne istedet tænke min XP pro

vista er endnu ikke registreret.

Hvad gør jeg ? kan lisensen sælges byttes eller er der andre muligheder?

Vh Søren

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 09-01-08 21:26

"Søren" <s@dfds.dk> skrev i en meddelelse news:qu8hj.53$hw7.24@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg kunne istedet tænke min XP pro
>
> vista er endnu ikke registreret.
>
> Hvad gør jeg ? kan lisensen sælges byttes eller er der andre muligheder?

Problemet er at finde XPdrivere som passer til din nye bærbar.
De fleste er nok til at få fat i, men....

Jeg gjorde det at jeg købte en billig bærbar harddisk(350kr) alene for at kunne prøve XP
uden at skulle slette Vista.
Det lykkedes at installere XP på den ny harddisk. -efter at BIOS var blevet sat til ATA
i stedet for AHCI.

Fra : Jama

Dato : 09-01-08 23:06

> [...]
>
> Jeg kunne istedet tænke min XP pro
>
> vista er endnu ikke registreret.
>
> Hvad gør jeg ? kan lisensen sælges byttes eller er der andre muligheder?

Du kan få besvær med, at finde driver til Hardwaren. Tit har De kun lavet
til Vista og skal du ud og søge kan det blive temlig besværlig og
nogengange, tit umugeligt.Det er Fætter Bills skyld han vil af med Vista,
men da De fleste af Os har opdaget, at XP er meget bedre og hurtigere og vi
derfor ikke køber Vista, så tvinger han Producenter af Bærbare til ikke, at
lave driver til XP-LORT.
Sorry.
Mvh.Jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-01-08 19:14

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det er Fætter Bills skyld han vil af med Vista,
[klip]

Du mener vel at han vil af med XP, ikke?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-01-08 01:51

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> men da De fleste af Os har opdaget, at XP er meget bedre og hurtigere og
> vi derfor ikke køber Vista, så tvinger han Producenter af Bærbare til

Sikke da en omgang vrøvl..
Vores egen Bill mand tvinger skam ikke nogen til noget.
Det er producenterne selv der vælger.
Da XP udfases så er der vel næppe grund til at installere det på nye
maskiner vel?

Selv er jeg nu ganske tilfreds med Vista, der dog enkelte programmer jeg
ikke kan afvikle, men dem har jeg for længst fundet alternativer til.
Spil, ja de kører også ganske fint, har endnu ikke haft problemer med
hverken installation eller afvikling af mine spil.

Prøv nu at søge lidt rundt vha google, faktisk er det muligt at finde XP
drivere til en stor del af de bærbare der påstås ikke at have support for
XP.
Tjek hardwaren gennem enhedhåndteringen, sammenlign den med configs fra
tidligere maskiner der kom med XP og tag den lange vej.
Har prøvet det på min egen hvor producenten (Fujitsu-Siemens) hårdnakket
påstår at XP ikke understøttes på min maskine.
De tog fejl.. Dog kører jeg primært på Vista da jeg ikke oplever den store
forskel i performance og synes at Vista ser bedre ud.

Mvh
Benjamin

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 11-01-08 14:21

> De tog fejl.. Dog kører jeg primært på Vista da jeg ikke oplever den store forskel i
> performance og synes at Vista ser bedre ud.
>
> Mvh
> Benjamin

Jeg er enig med dig i at Vista ser bedre ud.
Men Vista bliver møjbesværlig hvis man prøver på at have styr på hvad den gør....

Xp er nemmere.

Fra : akadut

Dato : 11-01-08 14:42

"getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med dig i at Vista ser bedre ud.
> Men Vista bliver møjbesværlig hvis man prøver på at have styr på hvad den
> gør....
>
> Xp er nemmere.

Ja. Vista er besværligt. Men ikke for alle.

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 11-01-08 22:28

> Ja. Vista er besværligt. Men ikke for alle.

PCverdenen er uundgåeligt ved at deles i 2 :

Vista er fin for nybegyndere, for gamers, samt til sofabrug med mediacenter og
fjernbetjening i hånden.

Arbejdsomme Brugere, som er vant til at have tjek på tingene, kommer tilbage til XP .
Eller skifter til Mac.