MS Windows
briani 27239
kan ikke komme vidre efter fejlsikret
Fra : Lars Jacobsen

Dato : 08-01-08 10:20

Jeg har et problem med en computer hvor der er installeret Windows XP
Home Edit. SP2 på, jeg kan ikke få den til at boot op på normal vis ej
heller i fejlsikret tilstand, jeg kan godt komme til punktet hvor man
kan vælge mellem normal op starte, sidst opstart hvor os virked osv.
den kommer bare med en sort skærm og en blinkende cursor. Jeg har ikke
ret meget lyst til at skulle reinstallere da der ligger nogle ting på
den som jeg meget gerne vil have fat igen. Nogen der har nogle råd til
hvordan jeg får den op igen?

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 08-01-08 10:44

Lars Jacobsen <lars-ellekaer@oncable.dk> skrev:
> [...]
>og en blinkende cursor. Jeg har ikke
>ret meget lyst til at skulle
>reinstallere da der ligger nogle ting på

Jeg glemte at skrive at den ser udtil at den forsøger et eller
andet for den lyder til at den køre og lampen lyser for
harddisken.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-08 11:10

Den 08-01-08 10.20 skrev Lars Jacobsen følgende:
> [...]
> kan vælge mellem normal op starte, sidst opstart hvor os virked osv.
> den kommer bare med en sort skærm og en blinkende cursor.

Hvilke muligheder har du prøvet i fejlsikret-menuen?

Ellers er det et forsøg værd med at prøve at reparere, som ham_selv skriver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : "Dadyw

Dato : 09-01-08 08:30

Lars Jacobsen skrev:
> [...]
> ret meget lyst til at skulle reinstallere da der ligger nogle ting på
> den som jeg meget gerne vil have fat igen. Nogen der har nogle råd til

Hej
Mit barnebarn havde det samme problem med sin bærbare Fujitsu Siemens.
Jeg brugte en XP Home Cd, og valgte genoprettelseskonsollen. Da jeg
havde tastet administratorpassword, fik jeg adgang til en række værktøjer.
Jeg kørte en CHKDSK på den, og derefter kunne Windows starte normalt.

Hilsen
Leif