MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tastatur - Vista
Fra : Ole

Dato : 07-01-08 10:16

Hej gruppe

Funktionen med at holde Ctrl og/eller Shift-tasten ned og så markere flere
filer med musen i stifinder er forduftet fra mit Vista.

Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre? Jeg har været både her og hisset for
at finde noget, men uden resultat.

Hilsen Ole Bole

Fra : Ole

Dato : 07-01-08 13:08

"Ole" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen
> [...]
> filer med musen i stifinder er forduftet fra mit Vista.
>
> Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre? Jeg har været både her og hisset

Jeg fik lige den ide, at det kunne være tastaturet der var noget i vejen
med, men så prøvede jeg et andet tastatur men med samme resultat.

Der er noget der foresvæver mig om en indstilling et eller andet sted, men
om det er i mit nye Vista eller om det var i det gode gamle XP kan jeg ikke
huske.

Er der mon en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig?

Ole Bole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-01-08 19:01

"Ole" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse news:4781eded$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre? Jeg har været både her og hisset for at finde noget, men uden resultat.

En hurtig google søgning og jeg støtte på denne hér.
http://www.winforumz.com/vista/Explorer-multiple-select-working-Vista-ftopict13845.html

1."Im finding that if Areo is enabled - I cannot select multiple files from the explorer"

2. "I have the EXACT same problem. It just started thursday. I cannot select any
more than 1 file at a time. Doesn't matter if I have aero running or not."

This is a known bug that we are currently investigating. A workaround
you can use if you get into this state is to delete the Bags and BagMRU
Keys. This will reset the per user view state for all folder views. This
key is located at HKCU\Software\Classes\LocalSettings\Software\Microsoft\Windows\Shell\

You need to delete everything under and including the BagMRU and Bags
keys in order to reset your viewstate."

I would make a System Restore point and/or back up the registry keys if
you try this.

Jan Rasmussen

Fra : Ole

Dato : 07-01-08 20:07

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i meddelelsen
> [...]
> keys in order to reset your viewstate."
>
> I would make a System Restore point and/or back up the registry keys if

Milde himmel - hvad er det dog for et styresystem - vista - jeg har givet
mig i kast med. Nå, men sådan er det jo med beta-versioner. Godt for Bill
Gates at han ikke sidder ved siden af mig lige nu!

Men nu til det seriøse:

Jeg lavede et gendannelsespunkt og slettede de to nøgler men der skete ikke
en pind derved. Surt.

Jeg satte så dyret til at genoprette tilbage igen, mens jeg tog en smøg og
en kop kaffe og fik den ulogiske ide at det måske var kommet til at virke.
Men hvorfor skulle det dog virke når det jo bare var den tidligere
opsætning/reg.-database, den som ikke virkede?

Men - guderne må vide hvordan - nu virker det.... spøjst!

Så tak for tippet, omend det ikke blev brugt helt efter planen.

I øvrigt, hvad er der af danske Vista-hjemmesider med tips og tricks. Jeg
kunne forestille mig at jeg ville kunne have god gavn af nogle
sådanne.......

Men tak alligevel og hilsen fra Ole Bole

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-01-08 21:06

> [...]
> kunne forestille mig at jeg ville kunne have god gavn af nogle
> sådanne.......
>

> Men tak alligevel og hilsen fra Ole Bole
en her
http://peter.mpbrun.dk/index.php/tips-og-tricks/
og her
http://www.vistaguide.dk/tweaks.html
--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Ole

Dato : 07-01-08 21:32

"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen

> en her
> [...]

Takker.

Det ser ud til at være gode brugbare sider! Men overvejer nu alligevel at gå
tilbage til XP og vente til nogen personer, med mere tålmodighed end jeg har
i disse dage, har lavet kvalitetstjek på Vista. For det er da vist en vigtig
del af produktionen de har sprunget over hos Microsoft.

Jeg har haft Vista i 3 uger og var inden da nærmest ekspert i XP, såeh, det
er noget af en omvæltning ikke at kunne meget mere end at surfe og sende
mails uden at det hele vælter.

Men hvad så i øvrigt med mine mails - de er tilsyneladende alle alle gemt
som .eml-filer, men hvordan importerer jeg dem i OE, hvis den tid kommer?

For ikke at snakke om mine kontakter. Det ser ud til at de kan eksporteres
som vcard's i Windows Mail, og jeg mener at kunne huske at jeg så blot skal
importere dem i OE. Men kan de importeres i bundter, for der er mange af
dem?

Ole Bole

Fra : Ole C

Dato : 07-01-08 22:00

Ole skrev blandt andet:

> Men hvad så i øvrigt med mine mails - de er tilsyneladende alle alle
> gemt som .eml-filer, men hvordan importerer jeg dem i OE, hvis den
> tid kommer?

Du kan bare "trække" dem over i den mappe, hvor du vil have dem (for
eksempel fra en USB-stick).

> [...]
> eksporteres som vcard's i Windows Mail, og jeg mener at kunne huske
> at jeg så blot skal importere dem i OE. Men kan de importeres i

Øh, kender ikke Vista, men er MS gået væk fra at gemme adressekartoteket
som en .wab-fil?
Hvis den stadig laves i Vista, er der vel håb om at den bare kan
kopieres til XP
Ellers er det rigtigt, at visitkort - vCards - kan importeres til
Adressekartoteket i OE

--
vh
Ole C