MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP update slår fejl
Fra : box

Dato : 03-01-08 15:18

Efter at havde inst. XP og bagefter kørt SP2 vil jeg opdaterer XP,
den trækker godt nok alle 80 opdat. hjem, men når den så skal inst. dem
går der fejl i det, hvormed den skriver at disse ikke blev opdat., men jeg
for ingen vejledning om hvad jeg så skal gørere.

Hvad er det der sker ? og hvorfor.

M.H.
BB

Fra : joke

Dato : 03-01-08 15:25

"box" <bjarnebo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går der fejl i det, hvormed den skriver at disse ikke blev opdat., men jeg
> for ingen vejledning om hvad jeg så skal gørere.

Har du prøvet at kigge lidt ned af her der er det beskrevet mange gange

f.eks. emnet Update fra den 31-12 19:44 af Søren-Holbæk

Der står løsningen

Fra : box

Dato : 03-01-08 20:02

Jeg takker for din henvisning og det virke, men jeg kan lige se at jeg på et
andet
tidspungt skal have ominstalleret igen så skal jeg til at trække alle disse
opdateringer hjem
igen. Er der ikke en måde hvorpå man kan gemme disse, på en CD/DVD så man
ikke
skal trække dem hjem igen.

Tak.
BB

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-08 22:26

box wrote:
> [...]

Efter sigende skulle den her være go' : http://wud.jcarle.com/

Jeg har ikke selv prøvet den.

mvh Ebbe

Fra : Tonni Madsen

Dato : 03-01-08 22:42

> Efter sigende skulle den her være go' : http://wud.jcarle.com/
>
> Jeg har ikke selv prøvet den.
>
> mvh Ebbe

Det har jeg, det virkede fortrineligt... Jeg brugte bagefter et program til
at slipstreame (kan ikke huske hvad den hed) dem ind i de originale
installations filer, og brændte en ny skive, så nu er sp2 og de
efterfølgende 84 (var det vist) opdateringer er nu allerede installeret med
det samme, når windows bliver installeret...
Det tog lidt tid og finde ud af... Men hvor er det dog skønt ikke at skal
hele opdaterings fasen igennem efter en reinstallation af xp...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 06:27

Tonni Madsen wrote:
> [...]

Så vil jeg da lige spørge, om ikke de skal slipstreames i korrekt rækkefølge
? Det mener jeg nemlig, og det er faktisk grunden til at jeg aldrig har
forsøgt.

mvh Ebbe

Fra : hcma

Dato : 04-01-08 09:23

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse
> box wrote:

> Efter sigende skulle den her være go' : http://wud.jcarle.com/
>
> Jeg har ikke selv prøvet den.
>
> mvh Ebbe

eller også dette:

Du kan brug det gratis MS værktøj der hedder Qchain. (og den virker også på
WindowsXP) Det kæder alle disse hotfixes sammen til en enkelt .exe.
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=29821 hvis siden
ikke kan vises, prøv dette link:
http://support.microsoft.com/kb/296861 Forklaring på Qchain ligger her:
http://www.svein.dk/windows2000/Tips/installer_hotfixer_med_qchain.asp m v