MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bluetooth
Fra : Jørgen

Dato : 02-01-08 17:47

Jeg har taget min Bluetooth-dims (type 1, den langtrækkende) ud af min gamle
XP og sat den i den nye Vista.
Intet sker.
Iflg. den indbyggede vejledning skal jeg gå i kontrolpanelet, klikke på
Hardware og Lyd, og her vælge Bluetooth. I "Hardware og Lyd" er der intet om
Bluetooth.
Så står jeg her som barnet med bæen i hånden. Hvad gør jeg?
Jørgen

Fra : JBJ

Dato : 03-01-08 03:27

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> om Bluetooth.
> Så står jeg her som barnet med bæen i hånden. Hvad gør jeg?

Hvem har lavet din Bluetooth dims? Fulgte der en driver CD med og er der
drivere til Vista på den? Er du overhovedet sikker på at din Dims kan virke
i Vista, det er nemlig ikke alt hardware der kan. Normalt når det drejer sig
om USB dimser så skal driveren installeres før man sætter USB dimsen i
stikket.

JBJ

Fra : Jørgen

Dato : 03-01-08 07:27

> [...]
> virke i Vista, det er nemlig ikke alt hardware der kan. Normalt når det
> drejer sig om USB dimser så skal driveren installeres før man sætter USB

Det er en Blue Tinum (fra Aldi). Min gamle fra Sanderman kunne ikke fungere
sammen med SP2 i XP. Denne her lod sig ovenikøbet installere med den driver.
der allerede var i Win XP.

Blue Tinums software omtaler ikke Vista dertil er den for gammel, men De
fleste andre ting virker vel også i Viste.

Det nærkelige er dog, at når jeg som "Råd og hjælp" foreslår, går i Start -
Kontrolpanel - Hardware og lyd, så finder jeg ikke et ord der om Bluetooth.

Jørgen

Fra : Lyrik

Dato : 04-01-08 01:46

Den 03.01.2008 kl. 07:26 skrev Jørgen <laybourn@c.dk>:

> [...]
>
> Det nærkelige er dog, at når jeg som "Råd og hjælp" foreslår, går i
> Start - Kontrolpanel - Hardware og lyd, så finder jeg ikke et ord der om

Jeg kører selv Mac, men jeg var ude og snakke XP/Vista med min nevø der
har begge. Han brokkede sig over Vista på den bærbare. Så spurgte jeg hvad
der egentlig var galt med den? Han svarede at alle de ting man kunne sætte
ind-han viste mig en lille USB-pind med mp3-virkede ikke-Hvorfor? spurgte
jeg. "Alle USB-ting kører da bare!?-Han sagde:"Nej ikke i Vista, den vil
have en driver til hver enkelt ting og de mangler at skrive halvandet
hundrede tusind drivere til den!

Måske er det det der er i vejen med din?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-01-08 17:37

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om Bluetooth.
> Så står jeg her som barnet med bæen i hånden. Hvad gør jeg?

Hej.

Kan du se den i enhedshånteringen?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen

Dato : 07-01-08 08:42

> [...]
> om Bluetooth.
> Så står jeg her som barnet med bæen i hånden. Hvad gør jeg?

***********************

Jørgen Nielsen spørger mig længere nede i tråden:

Kan du se den i enhedshånteringen?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Af en eller anden mystisk grund kan jeg ikke svare her. Jeg troede min
nyhedskonto var forkert opsat, men det er kun på JN's brev, jeg ikke kan
svare.

Svaret er: Nej, jeg ser ikke Bluetooth i Enhedsserveren

Mvh Jørgen