opdater på G3 fra Intel mac?
Fra : Michael Holm

Dato : 12-01-08 20:37

havde lige opdateret min viv's arbejds-iBook G3 (shell) fra 10.4.9 til
10.4.11 - men så starter den blot op og viser skrivebordsbillede og der
sker ikke mere :(
Det skal dog siges at den var sat til at skifte skrivebordsbillede med
et bestemt interval (tror nok det var pr. time) og nu står den og
skifter efter et par sekunder :(

Nå jeg sætter den i target mode og sletter cache filer og diverse plist
filer fra ~/Library/Preferences i håb om at slette det som gør at den
skifter billede..

Men nu vil den ingen nå så langt i opstart :(

har prøvet safe boot, single user og fsck'et uden held -

Nu har jeg sat den i target mode igen og downloadet 10.4.11 combo update
til PPC - og ville installer fra macbook pro - men den siger blot den
ikke kan installeres på denne mac (som jo er intel) så jeg kan slet ikke
starte installeren rigtig... sådan syntes jeg da ikke det pjeler at
være??

Nå men på vel havde fat i Pacifist og prøve med den... andre råd
modtages med kyshånd :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-08 23:32

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:
> [...]
> være??
>
> Nå men på vel havde fat i Pacifist og prøve med den... andre råd

Hvor stopper den? (tjek logfiler)
Når den forbi logwindow?

Fra : Michael Holm

Dato : 13-01-08 20:27

> Hvor stopper den? (tjek logfiler)
> Når den forbi logwindow?

ikke i sidste omgang :(
men jeg fik løst det ved at sætte den i Target mode og installere
10.4.11 combo med Pacifist fra MacBook, den meldte nogle fejl under
installationen og efter genstart virkede den næsten, nu meldte iBook at
en 6 System/Library/Extensions/ ikke virkede bl.a. IOKit.kextd
Så geninstallerede jeg 10.4.11 combo (men denne gang på/fra iBooke'en
selv.
Nu er den frisk og frejdig igen