Musen fryser ved bevægelse under brugerski~
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-01-08 21:11

Jeg har opdaget et problem med min MacMini, Intel Dual Core2, kører OSX
10.5.1.

Jeg har oprettet flere brugere, og når jeg logger ud så fryser musepilen
hvis jeg bevæger musen inden det nye log in billede er kommet frem og er
blevet helt klar. Ved at bruge piletasterne kan jeg dog godt klikke mig frem
til en ny (eller den samme) bruger. Jeg kan så trykke på tastaturets
enterknap, og jeg kan også skrive det tilhørende password, men musepilen er
stadigvæk frosset når det nye brugerskrivebordet kommer frem.

Hvis jeg lader musen ligge helt stille lige efter at jeg har trykket log ud,
så er musepilen ikke frosset fast når det nye log in billede er klar.

Det er som om at computeren i et par sekunder mellem log ud og log in mister
forbindelsen til musen hvis jeg bevæger den.

Jeg kan sagtens gentage fejlen hvis jeg bevæger musen, så det er ikke en
tilfældig hændelse.

Jeg bruger en almindelig Logitech Optical Wheel mus med ledning til usb
stikket. Jeg har ikke installeret nogen drivere eller lignende fra Logitech,
musen burde vel også kunne fungere som en usb mus uden videre.

Jeg har prøvet at lade maskinen vente et stykke tid for at se om der kom liv
i musen igen. Desværre uden held. Måske skal jeg bare vente endnu længere? I
stedet har jeg valgt at genstarte maskinen på den hårde måde, d.v.s. slukke
den ved at holde knappen inde, og så trykke igen for at genstarte. Det løser
problemet. Men det er jo et irritationsmoment, at man skal genstarte
maskinen bare fordi man skifter bruger (og ikke kan lade være med at skubbe
lidt til musen når man giver slip på den efter at have trykket på log ud
knappen).

Løsningen har indtil videre været, at jeg er meget omhyggelig med ikke at
komme til at skubbe til musen lige efter et log ud.

Nogen der kender til problemet? Eller løsningen?

Hilsen Henrik

PS. Har prøvet samme spørgsmål på MediaMac, men uden held.