Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
WWW.MODELLERNE.DK er oppe igen
Fra : Gopher

Dato : 14-07-01 14:01

Så skulle vores hardware problemer være løst.
Siten er nu oppe igen, og vi beder om forståelse for den lange nedetid.

Jens

Fra : Michael

Dato : 14-07-01 14:00

In article <3b5041a0$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
snyd@snyder.dk says...
> Så skulle vores hardware problemer være løst.
> Siten er nu oppe igen, og vi beder om forståelse for den lange nedetid.

Jeg får da stadigvæk en side med at i er nede.

- Michael

Fra : Gopher

Dato : 14-07-01 14:04

Så prøv mec CTRL+F5

Jens

Fra : Per

Dato : 15-07-01 11:11

Ja, men når jeg prøver at registrere mig som fotograf, går det galt (den
kommer frem og siger, at den ikke kan finde siden).

Mvh

Per Kildeager
karper(at)vip.cybercity.dk
Erstat (at) m. @ !

Fra : Michael

Dato : 15-07-01 11:38

In article <9irqp6$gui$1@news.cybercity.dk>, karper@vip.cybercity.dk
says...
> Ja, men når jeg prøver at registrere mig som fotograf, går det galt (den
> kommer frem og siger, at den ikke kan finde siden).

Ja, den side er temmelig fejlbehæftet. Selv grundlæggende ting så som
brug af apostrof tegnet for diverse SQL fejl frem.

Men hvis modellerne.dk ønsker det, så vil jeg da godt give en hånd med
til at udrydde de problemer der er. Det burde ikke være det store
problem.

- Michael

Fra : Michael

Dato : 15-07-01 11:40

> [...]
> Ja, men når jeg prøver at registrere mig som fotograf, går det galt (den
> kommer frem og siger, at den ikke kan finde siden).

I øvrigt så bør modellerne.dk lige vide at det de beskriver som et
hackerangreb på deres side, rent faktisk er en virus/orm som skriver den
besked og IKKE en hacker.

- Michael

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-07-01 21:06

Michael (michael@mlykke.dk) expressed in
<MPG.15bb914826de394c9896a0@news.worldonline.dk>:

> I øvrigt så bør modellerne.dk lige vide at det de beskriver som et
> hackerangreb på deres side, rent faktisk er en virus/orm som skriver den
> besked og IKKE en hacker.

Hvad for noget?
Hvor har du det fra?

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Gopher

Dato : 15-07-01 21:19

Michael.
Jeg er sikker på at Martin (vores webmaster) vil være mere end glad for l
den hjælp han kan få med at få siden til at virke upåklageligt.
I skal blot huske på at vi er nogle glade amatører, der laver den side i
vores fritid.

Jens

Fra : Michael

Dato : 16-07-01 07:57

In article <3b51f9e9$0$894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
snyd@snyder.dk says...
> [...]
> den hjælp han kan få med at få siden til at virke upåklageligt.
> I skal blot huske på at vi er nogle glade amatører, der laver den side i

Jamen det var somend heller ikke negativt. Det var et venligt tilbud om
hjælp :))

Glade amatører er da en herlig ting :)

- Michael

Fra : Michael

Dato : 16-07-01 07:56

In article <4444728.EvYhyI6sBW@willemoes>, h_nospam_@boegh.net says...

> Hvad for noget?
> Hvor har du det fra?

Det har jeg fra det faktum at jeg har min daglige gange blandt en del
servere, og ved derfor at dette er en virus/orm i omløb.

Den gør det at den ligger en side i root'en af webservceren med den
tekst.

- Michael

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-07-01 09:18

<MPG.15bcae5a92eb93de989683@news.tele.dk>:

> Det har jeg fra det faktum at jeg har min daglige gange blandt en del
> servere, og ved derfor at dette er en virus/orm i omløb.

Både og. Det er korrekt at det er en worm (kaldet Sadmind) - men den
huserer kun på Solaris maskiner. De inficerede Solaris maskiner bliver så
brugt til at angribe IIS på Windows maskiner som ikke har fået rettet en
fejl i Unicodes
(http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS00-078.asp).
Så set fra modellerne.dks side er det bare et angreb. Set fra den person
der har den Solaris-box der er blevet brugt til at udføre angrebet med er
det en worm.

> Den gør det at den ligger en side i root'en af webservceren med den
> tekst.

Ikke helt korrekt.
Den lægger en index.asp, index.htm, default.asp og default.htm i roden,
inetpub\AdminScripts m.fl. på systempartitionen, med teksten.

Vi er da vist ret off-topic her så jeg futter lige os over til
dk.edb.sikkerhed