mirc og NE2 med speedstream
Fra : SirEL

Dato : 14-07-01 12:48

hvordan for man Mirc til at connectet med NE2 speedstream.

--
// SirEL

Fra : Morten B

Dato : 14-07-01 13:31

"SirEL" <SirEL@wallin123.dk> wrote in message
> hvordan for man Mirc til at connectet med NE2 speedstream.

Der burde ikke være nogle problemer med det.
Du skal sørge for at der ikke er spærret for port 6667.

Nogle servere kan dog brokke sig hvis du ikke har åbnet for IDENT (port
113).
Gå ind i din router i Avanceret konfiguration>Avanceret NAPT Server
Konfiguration
Har laver du en ny entry som du f.eks. kan kalde for ident. Sæt kryds i til,
udfyld den lan-IP som du ønsker at bruge mIRC fra, indstil UDP og skriv 113
i både ekstern og intern port. Slut af med at trykke tilføj. Efter et par
sekunder burde det virke.

/Morten

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 14-07-01 14:35

Jeg bruger mIRC meget.....især til dalnet. Du kan connecte til dalnet på
jade.dal.net på port 6667.

Mvh Jakob K. Nielsen
www.geforce.dk
jakob@geforce.dk

Fra : Søren Klintrup

Dato : 14-07-01 17:10

> [...]
113
> i både ekstern og intern port. Slut af med at trykke tilføj.

Auth servicen (identd) kører 113/TCP og ikke 113/UDP

Derfor skal du indtille TCP og skrive 113.

Søren Klintrup
Founder, #Danmark på DALnet

Fra : Morten B

Dato : 14-07-01 19:32

"Søren Klintrup" <bigchief@bigger.com> wrote in message
> Auth servicen (identd) kører 113/TCP og ikke 113/UDP
>
> Derfor skal du indtille TCP og skrive 113.

Jeg tvivler ikke på at du har ret, men det undrer mig så at mIRC fint
modtager og gør mig opmærksom på ident requests med den opsætning jeg
har....

/Morten

Fra : Søren Klintrup

Dato : 15-07-01 02:11

> Jeg tvivler ikke på at du har ret, men det undrer mig så at mIRC fint
> modtager og gør mig opmærksom på ident requests med den opsætning jeg
> har....

Virker underligt, sikker på at den er sat op til UDP ?

hvad sker der hvis du sætter den op til TCP ?

Grappet direkte fra c:\winnt\system32\drivers\etc\services på en tilfældig
2000 maskine :

auth 113/tcp ident tap #Identification Protocol

Mvh
Søren Klintrup

Fra : Morten B

Dato : 16-07-01 16:40

> Virker underligt, sikker på at den er sat op til UDP ?

Jeps den var sat til UDP

> hvad sker der hvis du sætter den op til TCP ?

Hehe, ja så kommer det morsomme.
Når den står til UDP kan jeg se i mIRC at den modtager ident request.
Sætter jeg den så til TCP så modtager den ident request, og så svarer den
sørme også! Det har den åbenbart ikke gjort før.
Det er bare undeligt at mIRC har opfanget de ident requetst der har været
når det er 113/udp der har været nat'et.

/Morten