Lopper igen
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 14-07-01 12:24

Nu har vores hvalp igen fået lopper. Sidste gang for ca. 2-3 uger siden
sprøjtede vi hunden med "Frontline", og det så hurtigt ud til, at lopperne
var væk.

Nu her i forgårs vandrede de rundt på hunden igen. (jeg er da ret sikker på,
at det er lopper. Små, sorte og aflange kryb på et par millimeters længde,
der hopper) Jeg går ud fra, at det er det forrige hold, der netop har fået
unger. Eller hvordan kommer de igen?

Frontline er sprøjtet på igen, og de små sorte er væk (hunden klør sig dog
en anelse).

Holder Frontline ikke længere end et par uger - eller gør jeg noget forkert
i min behandling?

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-07-01 13:17

Hej Lars,
ja det kribler og krabler.
Indtil videre er vi selv sluppet for lopper i år.
Lopper har jo tendens til at lægge æg i revner og i tæpper.
Vi har et sted herude hvor mange hunde bliver luftet, der er ukrudtet meter
højt, men efter at vi undgår det sted har vi været loppefri, så måske færdes
du med hvalpen et sted hvor lopperne holder til?

Har du evt. behandlet dens kurv, tæppe medv?

Et år var min forrige hund plaget af lopper, men så måtte jeg ty til "kemisk
krigsførelse" af husets tæpper og revner, nok ikke særlig smart, MEN de kom
ikke tilbage.
(Okay så det er en overskridelse af Geneve konventionen men hellere det end
at se sin hund gå amok fordi den havde loppespyt allergi!)

God kamp mod de små "vampyrer" ;c)
Mvh
Martin & Laika

Fra : apollo14

Dato : 14-07-01 17:42

"Kosmonauten" <martino@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"kemisk
> krigsførelse" af husets tæpper og revner, nok ikke særlig smart, MEN de
istedet for kemisk så prøv hvidløg, lugter godt og i slipper af med lopper,
har testet det på to hunde nu, og det virker. Og så får hunden oxo sådan en
dejlig lugt ud af munden

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 14-07-01 17:57

Hej Lars,

Det bedste du kan gøre for at undgå loppeangreb er at give din hund program
vet. i form af piller.
Jeg giver en pillerne ca. hver 4.måned og har aldrig haft lopper på mine
hunde selvom vi færdes steder med mange andre hunde så bider lopperne altså
ikke på.

Hvis mange flere brugte dette middel vil lopperne snart gå hen og blive en
uddød race LOL

Pia
showpower@tdc.broadband.dk

Fra : Mai-Brit

Dato : 14-07-01 20:27

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> wrote in message
> [...]
>
> Lars Bonnesen
> http://lars.eberhardt-bonnesen.dk
> (Please notice that my e-mail address is intended not to work)

´Da vi gik til hvalpemotivation med Bella, kom hun hver gang hjem med et par
lopper. Vi begyndte med program vet, men havde ikke held hermed. Efter vi
gik over til Frontline, som pipette, den hvor man kommer midlet i nakken,
har vi ikke haft lopper på hende. IKKE SÅ MEGET SOM EN ENESTE. Hun virker
som om hun trives med det og har aldrig vist tegn på bivirkninger.
God jagt
Mai-Brit

Fra : Søren Petersen

Dato : 15-07-01 02:36

Jeg må også sige at jeg har haft rigtig god erfaring med Frontline, som
pipette. Jeg har hørt fra andre at de ikke synes at Frontline som spray ikke
er så effektiv, men jeg har ikke selv prøvet denne.

Når I snakker om at give hunden hvidløg - får den så bare en fed at tykke i,
eller bliver den blandet sammen med maden i små stykker. Jeg kunne nemlig
godt tænke mig at prøve denne metode, men kender ikke noget til det (jeg
ender sikkert med at stoppe det i ørerne på hunden

Mhv. Søren Petersen

Fra : Pia

Dato : 15-07-01 09:25

Man kan enten presse frisk hvidløg henover maden eller en skefuld kraftigt
hvidløgspulver. I starten synes de myligvis det er lidt stærkt, men det går
hurtigt over, bruger du pulver, så hæld også lidt olie over tørkosten og rør
det sammen, så glider det ned. Olie er godt for pelsen.

:Pia

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 15-07-01 19:42

Jeg er doven og gider ikke have hvidløgsfingre hver dag, så Robin får sådan
noget "hvidløgspasta" man kan købe i en flaske ( en halv liter til ca. 60
kroner, han skal have en halv teskefuld om dagen, så den rækker langt). Det
minder meget om friskpresset hvidløg.

--
-Trine

Se Robin på http://knarf.adsl.dk

Fra : Aino

Dato : 16-07-01 07:31

Ellers prøv at rulle et fed hvidløg ind i et stykke bacon...

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 15-07-01 08:13

Vi har også gode erfaringer med pipettemetoden. Molly har kun haft lopper en
gang og nu får hun en pipette engang imellem i løbet af sommeren. Det holder
også flåter væk, og det er hun ret udsat for som en buskglad Field Trial
spaniel. Lopper var et kæmpeproblem med vores andre hunde, men da havde vi
samtidig kat, og det var før pipetterne blev opfundet, så da stod den på
spray og grundig rengøring - tit!
Elisabeth

Fra : Aino

Dato : 16-07-01 07:37

Pumba har aldrig haft lopper, men da hans søster, som han tit omgås, fik
dem, ja så brugte vi pipettenløsningen. Vi fik så at vide, at det skulle
gentages med nogle måneders mellemrum som forebyggelse.

Jeg er bare ikke så meget for 'præventiv medicin'. Er det smart at bruge
f.eks. Frontline, hvis hverken hunden eller dens kammerater har fået
konstateret lopper?

Jeg tænker både på evt. bivirkninger og (især) på udvikling af resistens
blandt lopperne.

Fra : Mai-Brit

Dato : 16-07-01 12:10

> [...]
> konstateret lopper?
>
> Jeg tænker både på evt. bivirkninger og (især) på udvikling af resistens

Hej igen!
Vi bruger heller ikke Frontline helt så tit som brugsanvisningen siger. Vi
begynder også først med det når vi ligesom hører at naboernes hunde er
begyndt at få lopper eller at Bella har de første med hjem.
Fordelen ved at bruge midlet præventivt er: Den får ikke tæger, og den får
ikke loppeeksem, som retrivere efter sigende har tildens til.
Mange hilsner
Mai-Brit

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-07-01 21:16

Lige præsis det med tæger/flåter er rart at undgå.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-07-01 05:12

spet98@musik.auc.dk,Ny-Internet writes:
> [...]

>Jeg kunne nemlig
>godt tænke mig at prøve denne metode, men kender ikke noget til det

Min 9-årige schæferhan, som tilbringer det meste af sin - og min - vågne
tid på min halve tønde land skov, får et finthakket STORT fed i hvert
måltid - og dem får han 4 - 5 stykker af om ugen. Sammenlignet med de
andre lokale hunde har han meget få skovflåt og aldrig lopper. I øvrigt
snupper jeg selv en smule hvidløg, når jeg alligevel er i gang med
hakningen af hundens - ca. på størrelse med et par ærter - sluges hele,
ikke tygges. Og jeg lugter ikke af hvidløg
> (jeg
>ender sikkert med at stoppe det i ørerne på hunden

Håber at du delagtiggør os i dine erfaringer.

Hilsen Sverre.

Fra : Michael

Dato : 17-07-01 11:29

> [...]
>
> Lars Bonnesen
> http://lars.eberhardt-bonnesen.dk
> (Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Jeg brugte både program vet ( piller ) og frontline ( pipette ) på min
forrige hund ( en dk/ sv "møg"hund ... ) jeg helgarderet mig fordi den
havde loppe allergi og da min mors katte havde lopper og hendes have også
havde lopper det år ja så mente jeg hellere sikker end ....
Min dyrlæge sagde at der ikke var problemer med denne form for "blanding" .
Men ellers bruger jeg frontline nu og en anden til katten ( også Pipette )
og starter når flåt sæsonen starter og i år var det omkr. marts.

Hilsen myr

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-01 13:20

mfrimann@worldonline.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>Men ellers bruger jeg frontline nu og en anden til katten ( også Pipette )
>og starter når flåt sæsonen starter og i år var det omkr. marts.

Hvis du citerer din dyrlæge korrekrt, vil jeg sætte et stort
spørgsmålstegn ved vedkommenes kompetence / evne til at informere. Al -
gentager AL medicin har bivirkninger - som regel overskygges de heldigvis
af de ønskede virkninger.

Hilsen Sverre.

Fra : Michael

Dato : 22-07-01 11:31

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmålstegn ved vedkommenes kompetence / evne til at informere. Al -
> gentager AL medicin har bivirkninger - som regel overskygges de heldigvis

Nu er der ingen som har sagt at der ikke ville være nogen bivirkninger, at
hunden godt kan tåle den kombination.
Men bivirkninger har dog stadig ikke set hos hverken min tidligere hund
eller min kat og nuværende hunde.
så det med bivirkninger og citat hmmm hvor læser du det i mit indlæg ??

Hilsen Myr

Fra : Sverre Stokke

Dato : 23-07-01 11:06

> [...]
>eller min kat og nuværende hunde.
>så det med bivirkninger og citat hmmm hvor læser du det i mit indlæg ??

Nogen gange har jeg lyst til at tage en advokat med ind i denne gruppe,
inden jeg udtaler mig

Citat, problem, bivirkninger, tåle det….. På normalt skurvognssprog :

’Giv bare dyret to slags gift - det sker der ikke noget ved.’

Sådan forstår jeg din dyrlæge. Prøv at slå bivirkningerne op og læg dem
sammen - måske kommer du til et andet resultat

Hilsen Sverre.

Fra : Lars Stricker

Dato : 24-07-01 08:27

Sverre Stokke wrote:
Nogen gange har jeg lyst til at tage en advokat med ind i denne gruppe,

> inden jeg udtaler mig

GØR DET FOR HIMLENS SKYLD IKKE !

Så tager andre bare en advokat med osse - og nyhedsgruppen vil blive næsten
ulæseligt snørklet, røvkedelig og det vil koste 2000,- + moms at poste et
enkelt indlæg

Jeg er selv, som så mange andre, blevet misforstået, misbrugt og fejlciteret på
det skammeligste
Så jeg forstår dig nu godt

Lars