Direkte kabeltilslutning
Fra : Neiklot

Dato : 14-07-01 11:54

Jeg har netop købt ny computer og tænkte det ville være smart at overføre de
filer jeg skal bruge fra den gamle til den nye. Jeg ved godt det tager en
evighed, men jeg har tid nok, og det er ikke det helt store jeg skal bruge.

Nu har jeg så prøvet "direkte kabeltilslutning", men der bliver hele tiden
enten spurgt om pasword og brugernavn eller også står der bare at
forbindelsen er afbrudt.

Jeg tænkte om der måske ikke var et eller andet lille program, der kunne
gøre det hele lidt nemmere (evt. i DOS). Jeg skal bare have adgang til filer
og kunne kopiere dem til min nye computer. Jeg gider næsten ikke med
disketter

På forhånd tak.

Nikolai

Fra : Neiklot

Dato : 14-07-01 13:17

Jeg prøver lige at uddybe lidt.

Jeg prøvede endnu engang med Windows "direkte kabeltilslutning", og forsøgte
at dele min harddisk. Når jeg forsøger at tilføje brugere til adgangslisten
til mine delte drev får jeg bare meddelelsen "listen med brugere kan ikke
vises i øjeblikket. Prøv igen senere".

Med andre ord er jeg ved at være lidt træt af det her og det bedste ville
være, hvis der var nogle, der kendte et lille program, der virker som
windows "direkte kabeltilslutning", men uden alle problemerne
Jeg synes jeg kan huske, at Norton Commander kunne i gamle dage, men det kan
jeg ikke finde i en sharewareudgave på nettet.

Nikolai

Fra : petersen_michael

Dato : 14-07-01 13:43

Neiklot skrev i meddelelsen <9ipd85$2tuq$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg prøver lige at uddybe lidt.

hmm... det eneste jeg lige kan komme på er et gammelt dos util,
der hed firewire, og kunne overfører data, mellem 2 PCer, med
enten et seriel, eller paralel kabel..

jeg kiger lige i rodet, og ser om jeg kan finde en gammel diskette

du har ikke overvejet at anskaffe et par netkort

men hvorfor kobler du ikke bare din gamle HD, til den nye PC ?

af med lågene, ud med HDen, på med kablet i den nye PC
ind i BIOS og detekte, op på ørene du er kørende..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

Fra : Christian Mygind

Dato : 14-07-01 14:08

"Neiklot" <sputnik@cool.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
filer
> og kunne kopiere dem til min nye computer. Jeg gider næsten ikke med

FX?

/Chr

Fra : Neiklot

Dato : 14-07-01 20:18

Tusind tak for hjælpen allesammen.

Jeg er stadig ikke sikker på, hvad der gik galt med windows "direkte
kabeltilslutning", men det er også ligemegety nu for Christian har været så
flink at sende mig FastLynx (FX), et lille DOS program, der løser alle mine
probelemer Det eneste problem er at mine filer, der før hed lange navne
nu hedder, dokume~1, men det haåber jeg går Det er trods alt mest mine
egne navngivne filer, jeg er interesseret i og ikke hele programmer, som jeg
bare installerer igen

Hvor er nyhedsgrupper dog en fantastisk ting til at løse problemer

Take Care
Nikolai

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-07-01 20:47

On Sat, 14 Jul 2001 21:17:44 +0200, "Neiklot"
<sputnik@cool.dkREMOVE> wrote:

> [...] FastLynx (FX), et lille DOS program, der løser alle mine probelemer
> Det eneste problem er at mine filer, der før hed lange navne nu hedder,
> dokume~1

Problemet er netop at FastLynx er et DOS-program, så det forstår
ikke lange filnavne. Standardløsningen på det er at pakke filerne
(som .zip eller lignende) fra Windows før de overføres. Bagefter
pakker man dem ud igen, med fulde filnavne etc.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : cr

Dato : 14-07-01 14:30

Den ene skal sættes som vært den anden som gæst, se om dy har fået sat krys
i pasord på værten, det kan slå fra.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-07-01 14:57

Hej Nikolai

> [...]

> Nu har jeg så prøvet "direkte kabeltilslutning", men der bliver hele tiden
> enten spurgt om pasword og brugernavn eller også står der bare at

Hvilken Windows version kører de to maskine rmed ?

Husk at have samme protokol bundet til "Opkaldskort" på begge PC,
helst IPX eller NetBEUI, så er der helt sikkert ikke problem med IP adresser
(nogle påstår at det SKAL være IPX, men det virker også fint med NetBEUI).

Hvis den ene PC kører med Win2k skal der skrues lidt ekstra.

> [...]
> gøre det hele lidt nemmere (evt. i DOS). Jeg skal bare have adgang til filer
> og kunne kopiere dem til min nye computer. Jeg gider næsten ikke med

Der er mange, f.eks. FastLynx, NortonCommander, LapLink, InterLnk/Intersvr
fra MS-DOS 6.x og den oprindelige Win95. Eller PcAnywhere.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-07-01 16:48

Neiklot skrev:

>Jeg tænkte om der måske ikke var et eller andet lille program, der kunne
>gøre det hele lidt nemmere (evt. i DOS).

Tjo. Det jeg har, kan ikke klare lange filnavne og store
harddiske.

Glem kabeltilslutning, køb to gode netkort og sæt et hjemmenet
op. Når du har prøvet det i 7 sekunder, fatter du ikke at du har
kunnet leve uden. Derefter kan du bruge den gamle computer til
backup af den nye - næsten suveræn sikkerhed (overgås kun af et
ud af huset-gemmested).

>Jeg gider næsten ikke med disketter

Du gider heller ikke med kabel - tro mig.

--
Bertel