Frames
Fra : Kim Blindbæk

Dato : 14-07-01 11:18

Hej

Jeg er ved at gennemgå html.dk´s lektion omkring frames. Nu har
jeg lavet et frameset der ser sådan ud:

<head>
<title>Mit første frameset</title>
</head>
<frameset>
<frame src="frame1.htm">
<frame src="frame2.htm">
</frameset>

Jeg har gemt både frame1 og frame2 i samme mappe som selve
framesettet. Problemet er at når jeg åbner fit frameset, så er
det kun frane1 man kan se!

Håber nogen kan finde løsningen

//Kim

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-07-01 11:50

On Sat, 14 Jul 2001 10:18:26 +0000 (UTC), Kim Blindbæk <kim@itarkiv.dk>
wrote:

>Jeg er ved at gennemgå html.dk´s lektion omkring frames. Nu har
>jeg lavet et frameset der ser sådan ud:

Du mangler vist nogen parametre til <FRAMESET> der fortæller hvor mange
rammer der er og hvor bredde/høje de er.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Kim Blindbæk

Dato : 14-07-01 11:58

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 19:04

> [...]
>
> Jeg har gemt både frame1 og frame2 i samme mappe som selve
> framesettet. Problemet er at når jeg åbner fit frameset, så er

Ved et frameset skal man angive hvor stor en del af arealet bruges til
hver frame. Prøv at bruge
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<title>Mit første brugbare frameset</title>
<frameset rows="2*, 3*"> hvis du vil have den øverste del til at fylde
to femtedele, og den nederste del til at fylde tre femtedele.

Eller brug
<frameset cols="1*, 5*"> hvis du vil have den venstre del til at fylde
en sjettedel og resten til at fylde fem sjettedele.

Du kan selv justere på disse *-værdier. Når der står * bag på et tal,
tæller browseren det totale antal op og giver hver del en forholdsmæssig
mængde plads.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast