2 Ghz intel core duo versus G5?
Fra : Kristian

Dato : 31-12-07 17:20

Hvor stor er forskellen i regnekraft? Jeg satser på at skulle køre windows
sideløbende med MAC OS, er den nye meget bedre til det?

Kristian

Fra : Peder B. Pels

Dato : 31-12-07 17:40

Kristian <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> wrote:

> Hvor stor er forskellen i regnekraft? Jeg satser på at skulle køre windows
> sideløbende med MAC OS, er den nye meget bedre til det?
>
> Kristian

G5 single eller dual core?

Til PPC kode er G5'eren hurtigere, til Intel kode vil en Intel Mac løbe
fra G5'eren (well naturligvis kan en G5'er ikek køre Intel kode, men jeg
mener fx. Adobe CS3 mod CS2 md samme opgaver).

Ellers tjek barefeats.com.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

Fra : Jon

Dato : 31-12-07 18:31

Kristian <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> wrote:

> Hvor stor er forskellen i regnekraft? Jeg satser på at skulle køre windows
> sideløbende med MAC OS, er den nye meget bedre til det?

På en G5 må du kjøre Windows under Virtual PC, og det går ikke nettopp
lynhurtig (anbefaler Windows XP i "Classic" mode med minimalt grafikk,
og i praksis ikke dugende til spill eller grafikkprogrammer, og regn med
ventetid innimellom).

På en Intel-maskin kan du kjøre Windows "native", og det er uten
sammenligning svært meget raskere. Alle Apples Intel-maskiner (Core
duo/Core 2 Duo) er til dels svært gode Windows-maskiner også.

Så dersom du faktisk skal bruke Windows jevnlig, som det høres ut til,
så vil jeg uten tvil anbefale en hvilkensomhelst Intel-basert Mac
(MacBook, Mac Mini eller hva som helst), fremfor selv den hurtigste G5.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-12-07 21:07

see_signature@mac.com.invalid (Jon) writes:

> På en G5 må du kjøre Windows under Virtual PC, og det går ikke nettopp
> lynhurtig (anbefaler Windows XP i "Classic" mode med minimalt grafikk,

Betyder det at VPC ikke tilbyder en accellereret grafikdriver? Det må
da undre?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Jon

Dato : 01-01-08 00:24

> Betyder det at VPC ikke tilbyder en accellereret grafikdriver? Det må
> da undre?

Det mener jeg bestemt at den ikke gjør, men det er det nok andre her som
vet bedre (hvor er du, Erik??).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-01-08 01:40

Jon wrote:

> Det mener jeg bestemt at den ikke gjør, men det er det nok andre her som
> vet bedre (hvor er du, Erik??).

Jeg er skam her Jon. - VPC benytter sig først og fremmest af de
indbyggede grafikdrivere i OS X (og for VPC 5.x og 6.x også under OS
9.x), men hvis det er et ATI grafikkort, der sidder i en G5, kan man
godt opnå en vis forbedring ved at hente nyeste Windows opdatering til
samme kort og installere det ind i den Windows version, der bruges, men
forbedringerne er i småtingsafdelingen.... Drivere kan findes her -
http://ati.amd.com/support/driver.html.

mvh. Erik Richard