Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 100-300 - et hjertesuk!
Fra : Per

Dato : 14-07-01 08:13

Jeg har en EF 100-300/4.5-5.6 USM, som jeg købte for en 6-7 år siden for ca.
3.500. Først gik AF'en i stykker, pris over 1000 kr., nu er blænden gået,
skal udskiftes, pris 1425, jeg har snart betalt objektivet to gange!!
Desuden er det ikke verdens bedste optik, specielt ikke på 2-300... Er der
andre, der har erfaringer med billigere Canon-optikker? Jeg tabte en gang en
EF 50mm/1.8, den gik i stykker, men det kan man jo ikke blamere Canon
for...og den var billig at erstatte

Hilsen

Per

E-mail: karper(at)vip.cybercity.dk
Erstat (at) m. @ !

Fra : Michael

Dato : 14-07-01 10:27

In article <9iorjf$27al$1@news.cybercity.dk>, karper@vip.cybercity.dk
says...
> [...]
> EF 50mm/1.8, den gik i stykker, men det kan man jo ikke blamere Canon

Ja, det lyder godt nok uheldigt, men kr. 3.500 må da også siges at være
billigt for en zoom i den rækkevidde. Ofte følger kvalitét/holdbarhed
sammen med prisen. Så ofte kan det godt betale sig at ofre mere til at
starte med.

Jeg har dog aldrig haft problemer med nogen af de Canon produkter jeg
har benytte mig af. Og de har da på ingen måde været high-end.
Men det kommer jo også an på hvordan man behandler det. Har du fx bumlet
rundt i den norske ødemark i et par uger så belaster man jo sit udstyr
noget mere, end hvis man kun engang hver 14 dag, går rundt i kvarteret
og knipser løs.

Men en anden ting er alderen. 6-7 år gammel, så er den jo, med stor
sandsynlighed, også rimelig meget slidt, og man må sige at kr. 3.500 for
noget der kan bruges så længe, absolut er meget billigt.

- Michael

Fra : Mads Pedersen

Dato : 15-07-01 22:10

"Per" <karper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre, der har erfaringer med billigere Canon-optikker? Jeg tabte en gang

[[Snippe-lip]]

Jeg købte for ca. tre måneder siden en 75-300 II USM som jeg er yderst godt
tilfreds med. Den tegner fint skarpt og det hele.

Den kostede SVJH ca. 3K

Mht holdbarhed : send mig en reminder-mail om 6-7 år, så skal jeg med glæde
fortælle dig om den stadigvæk holder

Mvh Mads, absolut talentløs amatørfotograf
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse