Foto
IBM760 5420
Teil 3020
tekst på billeder i photoshop
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 20:26

Halløj har lige et spørgsmål om photoshop.
For en del år siden var jeg på et kursus, hvor læren viste hvordan man
lavede noget tekst på et billede, hvor det så ud som det var selve billedet
der hævede sig, istedet for teksten lå oven på billedet. er det nogen der
har en guide eller link ?

Godt nytår herfra
www.niels-holler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 20:34

hmm måske en uklar formulering så her er et eksempel :
http://www.niels-holler.dk/test/ost.jpg

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 30-12-07 00:10

grini skrev:
> hmm måske en uklar formulering så her er et eksempel :
> http://www.niels-holler.dk/test/ost.jpg

Se <http://www.sketchpad.net/cleartext1.htm>
Søg eventuelt på nøgleord som "photoshop transparent embossed text" i
Google efter lignende forslag.

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-12-07 12:50

grini wrote:
> hmm måske en uklar formulering så her er et eksempel :
> http://www.niels-holler.dk/test/ost.jpg

Det der kan Watermark factory !

--
ad

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 23:42

"grini" <no email> skrev i meddelelsen
> [...]
> lavede noget tekst på et billede, hvor det så ud som det var selve
> billedet der hævede sig, istedet for teksten lå oven på billedet. er det

noget i denne stil må kunne bruges:
http://www.tutorialized.com/view/tutorial/See-Through-Text/1416

ellers er de meget hjælpsomme i news:dk.edb.grafik hvor dit spørgsmål nok
skulle være postet.

--
mvh kajo

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 30-12-07 01:21

Det er forholdsvist nemt.

Her er taget udgangspunkt i photoshop CS2
----------------------
Åben dit billede i photoshop

Lav den ønskede tekst på billedet, tilpas størrelse mv.

ovre i din layer boks er det nu kommet en ny layer, som et din tekst, den er
også navngivet med den tekst du har skrevet.

marker dit layer med teksten

klik på menuen "layer" i toppen, vælg "layer style", derefter "bevel and
embloss"

en ny boks kommer frem og her har den så valgt funktionen for dig. så du
klikker bare ok

så kikker vi i din layer boks igen. tjek at layeret med teksten er markeret,

i toppen af layer boksen har du nogle muligheder bla "Fill:" den sætter du
til 0%

SÅ er dit ønske opfyldt. derefter kan du gå i layer style igen og justere
lidt på indstillingerne for beven and embloss, samt du kan ligge drop
shadow, stroke, mv.. prøv dig lidt frem.

(Layer style kan også tilgåes ved at dobbelt klikke på layeret)

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 17:32

"Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> shadow, stroke, mv.. prøv dig lidt frem.
>
> (Layer style kan også tilgåes ved at dobbelt klikke på layeret)

OHØJ
Til alle svar og især brians kan jeg kun kvittere med dette
http://niels-holler.dk/test/takkeost.jpg

og godt nytår til alle

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 30-12-07 21:28

> OHØJ
> Til alle svar og især brians kan jeg kun kvittere med dette
> http://niels-holler.dk/test/takkeost.jpg
>

> og godt nytår til alle

Velbekomme ;) skulle det være en anden gang

//Brian