Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kopiering fra 24x58 mm negativ
Fra : Kim Christensen

Dato : 28-12-07 07:58

Hejsa.

Min fotopusher som hidtil har fremkaldt film og kopieret billeder fra
mit panoramakamera lukker i morgen.
De kunne kopiere fra 24x58 mm negativer til 10x25cm papirbilleder, til
en fornuftig pris.
Gabs kan gøre det.... til noget med 200 kr. pr billede.
Er der nogen der kender nogen fotoforretninger der kan lave den slags?
Det de skal bruge er udstyr til at kopiere mellemformatbilleder efter
6x6 cm negativ, der kan man snyde maskinen så den kopierer
panoramabilleder på alm 135 film i stedet.

Hilsen Kim

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-12-07 16:07

Kim Christensen wrote:
> [...]
> mit panoramakamera lukker i morgen.
> De kunne kopiere fra 24x58 mm negativer til 10x25cm papirbilleder, til

-hvad med at scanne det?

Bo //

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-12-07 09:09

On 28 Dec., 16:07, Bo Bjerre <B...@fjernes-sarek.dk> wrote:

> -hvad med at scanne det?
>
> Bo //

Ja, men det kræver igen en filmsscanner der kan scanne mellemformat.
En 24x36mm filmscanner kan maksimalt scanne de 36 mm på den brede
led, og det bliver der jo ikke meget panorama ud af.

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-07 17:37

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>En 24x36mm filmscanner kan maksimalt scanne de 36 mm på den brede
>led, og det bliver der jo ikke meget panorama ud af.

Hvis du har en scanner, kan du forsøge at scanne det i to dele og flette det
sammen bagefter.

-Joachim

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-12-07 18:15

Kim Christensen wrote:

> Ja, men det kræver igen en filmsscanner der kan scanne mellemformat.

Ja, naturligvis. Men det kunne jo være billigere at scanne, end at give
200kr pr kopi. Efter scanningen har du mulighed for at editere, printe
eller vise på skærm.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-12-07 10:53

Bo Bjerre wrote:

> Ja, naturligvis. Men det kunne jo være billigere at scanne, end at give
> 200kr pr kopi. Efter scanningen har du mulighed for at editere, printe
> eller vise på skærm.

muligvis skal vi over i handelsgruppen, men hvis du kontakter mig, kan
jeg nok scanne dem for dig til en rimelig pris.. Jeg har en Nikon 6x9
scanner. Og skal Du have printet, finder vi nok en løsning på det...

Bo-at-sarek-dot-dk

Bo //

Fra : N/A

Dato : 28-12-07 18:15

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 28-12-07 10:32

On Dec 28, 6:15 pm, Bo Bjerre <B...@fjernes-sarek.dk> wrote:

> Ja, naturligvis. Men det kunne jo være billigere at scanne, end at give
> 200kr pr kopi. Efter scanningen har du mulighed for at editere, printe
> eller vise på skærm.
>
> Bo //

Det er måske en smule off-topic --- men alligevel ;
Jeg købte på det tyske Ebay en lille Reprox-12 ,som er en metal plade
med 4 afskruelige ben samt en lille lup i midten med to finjusterbare
gribe arme ,kig her ;

http://img242.imageshack.us/img242/5818/sta60005ud8.jpg

Brugsanvisningen der fulgte med, viser forskellige kameraer bla et
gammelt bælg kamera og en af de første Leica , påmonteret denne lille
nærfoto ting --- meningen var at fotografere mønter og frimærker !!!
og den indbyggede optik fungerer faktisk så man kan bruge et moderne
lille digitalt kamera, blot man sørger for at spare funktionen ikke er
slået til.

Det jeg mener er at man vel kan bruge ethvert digitalt kamera på samme
måde og med en eller anden form for fastspænding --- det er vel den
slags gadgeds som denne og de helt gamle treben sammenklappelige
stativer, der vil blive det næste , til amatør fotografen der har
alt ; og ned i den størrelse som frimærker og små mønete, kan den vel
også affotografere film ?

P.C.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 28-12-07 10:47

On Dec 28, 6:31 pm, "per.cor...@privat.dk" <per.cor...@privat.dk>
wrote:

> [...]
> stativer, der vil blive det næste , til amatør fotografen der har
> alt ; og ned i den størrelse som frimærker og små mønete, kan den vel

Eh --- her er et foto af Reprox-12 tingen, hvor man ser forskellige
æld gamle kameraer påmonteret den samt nogle eksempler, frimærke, ur,
mønt , foto taget med denne nærfoto afstands gadged fra 30'erne. Jeg
mener den kostede 4 Eur.

http://img184.imageshack.us/img184/7469/sta60001bp7.jpg

P.C.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-12-07 18:13

Kim Christensen skrev:
> [...]
> 6x6 cm negativ, der kan man snyde maskinen så den kopierer
> panoramabilleder på alm 135 film i stedet.

Jeg kan scanne dem og maile billederne til dig.

eller få dem printet for en pris og så sende det til dig.

skriv til mig på post@d-photo . dk (fjern mellemrum ved sidste punktum.

Mvh
Simon

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-12-07 14:54

On 29 Dec., 18:13, Simon Nielsen <N...@nothing.dk> wrote:

> Jeg kan scanne dem og maile billederne til dig.
>
> eller få dem printet for en pris og så sende det til dig.
>
> skriv til mig på post@d-photo . dk (fjern mellemrum ved sidste punktum.

Det lyder som en filmscanner. Jeg har en del billeder på film fra
"gamle dage", og bruger da også film lidt af og til. Eftersom min
flatbed er ved at være udtjent, var det måske en ide at anskaffe en
filmscanner alligevel, en som også kan 6x6 (det gør jeg nemlig også
lidt i). Hvad er det for en scanner du bruger? Er du tilfreds med den?

Hilsen Kim