Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus mju 820, display slukker
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-12-07 11:47

Hey

Jeg har købt et Olympus Mju 820 til min kone i julegave. Når kameraet har
været brugt i et stykke tid, så slukker displayet bagpå - eller, det
slukker ikke helt, men går bare i 'sort'. Hvis man kigger godt efter, kan
man stadig se et billede, men der er intet lys i selve krystallerne.

Først troede vi, at det var batteriet, men efter fuld opladning natten
over, oplever vi stadig det samme. Så troede vi, at det var en 'spar strøm'
funktion, men det er relativt tilfældigt, hvornår den går i sort, og vi kan
ikke umiddelbart finde en funktion, der skulle kunne slukke for displayet
ud over den, der er tidsstyret.

Forslag - ud over at konfrontere forhandleren med kameraet?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 26-12-07 16:41

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud over den, der er tidsstyret.
>
> Forslag - ud over at konfrontere forhandleren med kameraet?

Jeg tror i skal prøve at kigge i den engelske manual på side 38, der står
følgende, måske det kan hjælpe jer.

POWER SAVE..................................................... Setting the
camera to the power save mode

OFF /ON

When no operation has been performed for approximately 10 seconds while in
shooting mode,

the monitor automatically shuts off. Pressing the zoom button or other
buttons restores the

camera from power save mode.

Held og lykke.

Børge

Fra : kim_dinnesen@hotmail~

Dato : 27-12-07 13:41

Hej

Jeg har nøjagtigt samme problem med mit Olympus mju 820 kamera, som
jeg fik i julegave.

Der er ikke tale om en opsætningsfejl, som Børge forslår, da jeg med
sikkerhed ikke har haft power save funktionen sat til. Desuden er
fejlen ikke at kameraet slukker, men snarere at det "går kold".
Skærmen fryser fuldstændig og knapperne holder op med fungerer. Selv
on/off knappen fungerer ikke.

Jeg fik gang i kameraet igen ved at tage batteriet ud og sætte det i
igen.

Jeg kan ikke sige om fejlen er i kameraet eller på xD memory kortet,
da fejlen indtil videre kun er sket med kortet i indtil videre. Dermed
ikke sagt at den ikke kan opstå uden kortet. Jeg er ikke i stand til
at genskabe fejlen hverken med eller uden kort. Har du haft kort i dit
kamera da det skete?

Evt. kan du prøve at opdatere firmwaren ved at bruge de medfølgende
cd'er.

Jeg har indtil videre kontaktet forhandleren for at høre om min
mulighed for at få pengene igen.

mvh K

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-12-07 19:08

Bo Kamp Dudek skrev:
> [...]
> ud over den, der er tidsstyret.
>
> Forslag - ud over at konfrontere forhandleren med kameraet.

Eneste forslag er at konfontrere fotohandleren med kameraet. Olympus har
en MAX 14 dages reperation ellers får du kameraet ombyttet. Så der er
ikke lang ventetid.

Mvh
Simon