MS Windows
briani 27239
Kan en bærbarharddisk monteres som slave i~
Fra : getdion@gmail.com

Dato : 31-12-07 16:19

Det ser ud til at 2½" SATA og 3½"SATA bruger samme stik.
Da der er plads til en ekstra SATA disk i min stationær
tænkte jeg det kunne være smart at montere min bærbars harddisk
i den store, når der skal overføres tunge filer som films .
Bagefter skulle den tilbage i bærbaren og boote som om intet var sket.

Men kan jeg være sikker på at min stationær ikke tager fejl og begynder at boote fra den
lille harddisk og fylder den med forkerte drivere.
Der er ingen jumpers som på IDE diske.
???

Fra : Henning

Dato : 01-01-08 11:48

On Mon, 31 Dec 2007 16:18:49 +0100, "getdion@gmail.com"
<ubrugelig@kd.kd> wrote:

> [...]
>
>Men kan jeg være sikker på at min stationær ikke tager fejl og begynder at boote fra den
>lille harddisk og fylder den med forkerte drivere.

Det er ikke rigtigt et Windows-spørgsmål - det er et spørgsmål om
hvilken port du sætter disken på, og hvilken port der er sat som
boot-disk i bios.

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 01-01-08 19:45

> Det er ikke rigtigt et Windows-spørgsmål - det er et spørgsmål om
> hvilken port du sætter disken på, og hvilken port der er sat som
> boot-disk i bios.

Du har ret i at det ikke direkte er et windows spørgsmål.
Men da formålet er at kopiere store filer fra windows til windows.....

Ellers har jeg -tror jeg- selv fundet svaret.
Man skal bare huske at gå i Bios første gang man booter med begge harddiske.
Så kan man sikre sig at boot-order er som man vil have det.