/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Degrade til XP fra Vista ?????
Fra : KS


Dato : 30-12-07 13:26

Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?

Mvh KS


 
 
MN (30-12-2007)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 30-12-07 13:41


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:47778e72$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?
>
Det har jeg heller ikke.
Jeg kører Vista.

Mogens


KS (31-12-2007)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 31-12-07 13:36

"MN" <willemoesgade@fjerngmail.com> skrev i meddelelsen
news:477791d4$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:47778e72$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?
>>
Hvad er det præcist i mit oprindelige spørgsmål du ikke forstår ?

Mvh KS


MN (31-12-2007)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 31-12-07 13:46


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:4778e232$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "MN" <willemoesgade@fjerngmail.com> skrev i meddelelsen
> news:477791d4$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
>> news:47778e72$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?
>>>
> Hvad er det præcist i mit oprindelige spørgsmål du ikke forstår ?
>
Ups.
En fejler

Mogens


Fister Løgsovs (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 30-12-07 14:35

KS skrev:
> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?

> Mvh KS

Kunne det lade sig gøre ved et opkald og uden udgifter?
Kai



ai (30-12-2007)
Kommentar
Fra : ai


Dato : 30-12-07 14:44

Ta det helt roligt, der kommer SP1, SP2, osv + det løse til Vista.
Som jeg tidligere har påpeget: Anskaffelse af nyt styresystem kan
sammenlignes
med at lade sig operere af en 1.års medicinstuderende, hvem vil det?
der går ca 5-6 år før han er udlært,. bare se på XP hvor lang tid det har
taget.
nu er det ganske brugbart...og nu kommer SP3..
Problemet er også, at alle leverandører (med en enkelt undtagelse) "XX
Anbefaler Vista",
men de får jo også penge for det, der burde være valgfrihed.
Firmaet måtte da lave en forfædelig larm, før de leverede PC`er med XP.
stakkels hr. Jensen og fru Petersen og søn er dårligere stillet.

//ani




Claus Tersgov (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 30-12-07 20:05


"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev

> Problemet er også, at alle leverandører (med en enkelt undtagelse) "XX
> Anbefaler Vista",
> men de får jo også penge for det, der burde være valgfrihed.

Jeg tvivler på, at de får penge for det, men de gør det, fordi det er dem,
der har slutbrugersupporten, og det er simpelthen for dyrt at supportere
flere systemer sideløbende i længere tid.

Claus



KS (31-12-2007)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 31-12-07 13:37

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4777a08d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ta det helt roligt, der kommer SP1, SP2, osv + det løse til Vista.
> Som jeg tidligere har påpeget: Anskaffelse af nyt styresystem kan
> sammenlignes
> med at lade sig operere af en 1.års medicinstuderende, hvem vil det?
> der går ca 5-6 år før han er udlært,. bare se på XP hvor lang tid det har
> taget.
> nu er det ganske brugbart...og nu kommer SP3..
> Problemet er også, at alle leverandører (med en enkelt undtagelse) "XX
> Anbefaler Vista",
> men de får jo også penge for det, der burde være valgfrihed.
> Firmaet måtte da lave en forfædelig larm, før de leverede PC`er med XP.
> stakkels hr. Jensen og fru Petersen og søn er dårligere stillet.
>
Jeg gider ikke mere - jeg vil tilbage til XP NU !!!!!!!!

Hvordan gøres dette ?

Mvh KS


getdion@gmail.com (30-12-2007)
Kommentar
Fra : getdion@gmail.com


Dato : 30-12-07 22:15


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i en meddelelse
news:47778e72$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?
>
> Mvh KS
>

Jeg gjorde det efter 2 måneder fordi jeg ikke kan forstå al det som Vista laver på mine
drev.
Jeg ønsker fuld kontrol. Det kan jeg med XP.

Der er mange smarte detaljer i Vista.
Men kontrol er det vigtigste for mig.



KS (31-12-2007)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 31-12-07 13:39

"getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i meddelelsen
news:fl923o$ktk$1@news.dansketelecom.com...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i en meddelelse
> news:47778e72$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hvad fik jer, der gjorde det, til at gøre det ?
>>
>> Mvh KS
>>
>
> Jeg gjorde det efter 2 måneder fordi jeg ikke kan forstå al det som Vista
> laver på mine drev.
> Jeg ønsker fuld kontrol. Det kan jeg med XP.
>
> Der er mange smarte detaljer i Vista.
> Men kontrol er det vigtigste for mig.
Hvordan gjorde du ?

Jeg synes ikke jeg får mulighed for at installere XP, når jeg sætter
XP-CD'en i

Mvh KS


Bjarne Chr (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 31-12-07 13:55


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:4778e2fe$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "getdion@gmail.com" <ubrugelig@kd.kd> skrev i meddelelsen
>> Men kontrol er det vigtigste for mig.
> Hvordan gjorde du ?
>
> Jeg synes ikke jeg får mulighed for at installere XP, når jeg sætter
> XP-CD'en i
>
> Mvh KS
>
Det gør du hvis du booter op på Cd'en
og formatiserer C:\ drevet. Men Vista ryger.
--
med venlig hilsen / best regards
Bc


KS (31-12-2007)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 31-12-07 15:32

"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:4778e69d$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det gør du hvis du booter op på Cd'en
> og formatiserer C:\ drevet. Men Vista ryger.
> --
Ja, men der er ingen lagringsenheder !

Man skal så selv til at specifisere hvilke, der faktisk findes - og kan jeg
her være sikker på, at XP kan "håndtere" de enheder, som findes i
Vista-maskinen ?

Mvh KS


getdion@gmail.com (31-12-2007)
Kommentar
Fra : getdion@gmail.com


Dato : 31-12-07 16:07

> Ja, men der er ingen lagringsenheder !
>
> Man skal så selv til at specifisere hvilke, der faktisk findes - og kan jeg her være
> sikker på, at XP kan "håndtere" de enheder, som findes i Vista-maskinen ?
>
> Mvh KS
>

Jeg fandt et freeware program på nettet: Part-ed
Med det kunne jeg lave en bootCD som kan partitionere og formatere SATA diske.
Den har en lidt underlig startskærm, men på en god dag gætter man hvor der skal klikkes.

Så kunne XP installeres problemfrit.

Godt nytår



Bjarne Chr (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 31-12-07 16:10


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:4778fd6a$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, men der er ingen lagringsenheder !
>
> Man skal så selv til at specifisere hvilke, der faktisk findes - og kan
> jeg her være sikker på, at XP kan "håndtere" de enheder, som findes i
> Vista-maskinen ?
>
> Mvh KS
>
Nej du skal sikkert ud og finde drivere osv.
Jeg gjorde det på denne her måde inden jeg købte en Ny Xp.
Jeg afbrød harddisken med Vista og satte en anden harddisk i.
Installerede min gamle XP da jeg havde fået alle gule ? væk i
enhedshåndteringen
Købte jeg en OEM XP og installerede den.
Satte Vista disken til igen, og kan nu på min Acer med F12 vælge hvilken
disk
der skal bootes fra Uden F12 starter den op i XP.
Dette "tricks" virker kun med to seperate harddiske.
--
med venlig hilsen / best regards
Bc


KS (02-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 02-01-08 10:32

"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:4779063f$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:4778fd6a$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Ja, men der er ingen lagringsenheder !
>>
>> Man skal så selv til at specifisere hvilke, der faktisk findes - og kan
>> jeg her være sikker på, at XP kan "håndtere" de enheder, som findes i
>> Vista-maskinen ?
>>
>> Mvh KS
>>
> Nej du skal sikkert ud og finde drivere osv.
> Jeg gjorde det på denne her måde inden jeg købte en Ny Xp.
> Jeg afbrød harddisken med Vista og satte en anden harddisk i.
> Installerede min gamle XP da jeg havde fået alle gule ? væk i
> enhedshåndteringen
> Købte jeg en OEM XP og installerede den.
> Satte Vista disken til igen, og kan nu på min Acer med F12 vælge hvilken
> disk
> der skal bootes fra Uden F12 starter den op i XP.
> Dette "tricks" virker kun med to seperate harddiske.
> --
Jeg vil nu prøve denne løsning, MEN ...

Jeg kan ikke få den til at boote fra CD'en !

Jeg har sat en tom hardisk i luset op som MASTER og afbrudt den HD med Vista
(en SATA-disk)

Jeg har prøvet at sætte ALLE prioriteter til at boote fra CD - alligevel
kommer den og siger BOOT Failure - insert a system osv.

Hvordan får man den til at boote fra CD'en ?

Mvh KS


Bjarne Chr (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 02-01-08 12:52


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:477b5a17$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Nej du skal sikkert ud og finde drivere osv.
>> Jeg gjorde det på denne her måde inden jeg købte en Ny Xp.
>> Jeg afbrød harddisken med Vista og satte en anden harddisk i.
>> Installerede min gamle XP da jeg havde fået alle gule ? væk i
>> enhedshåndteringen
>> Købte jeg en OEM XP og installerede den.
>> Satte Vista disken til igen, og kan nu på min Acer med F12 vælge hvilken
>> disk
>> der skal bootes fra Uden F12 starter den op i XP.
>> Dette "tricks" virker kun med to seperate harddiske.
>> --
> Jeg vil nu prøve denne løsning, MEN ...
>
> Jeg kan ikke få den til at boote fra CD'en !
>
> Jeg har sat en tom hardisk i luset op som MASTER og afbrudt den HD med
> Vista (en SATA-disk)
>
> Jeg har prøvet at sætte ALLE prioriteter til at boote fra CD - alligevel
> kommer den og siger BOOT Failure - insert a system osv.
>
> Hvordan får man den til at boote fra CD'en ?
>
> Mvh KS
>
Du har vel taget begge kabler af din Vista Disk.
Er det en rigtig XP Cd du har?
Har du sat dit CD/DVD Drev til at være første Boot enhed
i Bios? Det Skal stå før harddisken
--
med venlig hilsen / best regards
Bc


KS (02-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 02-01-08 13:25

"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:477b7af6$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:477b5a17$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Nej du skal sikkert ud og finde drivere osv.
>>> Jeg gjorde det på denne her måde inden jeg købte en Ny Xp.
>>> Jeg afbrød harddisken med Vista og satte en anden harddisk i.
>>> Installerede min gamle XP da jeg havde fået alle gule ? væk i
>>> enhedshåndteringen
>>> Købte jeg en OEM XP og installerede den.
>>> Satte Vista disken til igen, og kan nu på min Acer med F12 vælge hvilken
>>> disk
>>> der skal bootes fra Uden F12 starter den op i XP.
>>> Dette "tricks" virker kun med to seperate harddiske.
>>> --
>> Jeg vil nu prøve denne løsning, MEN ...
>>
>> Jeg kan ikke få den til at boote fra CD'en !
>>
>> Jeg har sat en tom hardisk i luset op som MASTER og afbrudt den HD med
>> Vista (en SATA-disk)
>>
>> Jeg har prøvet at sætte ALLE prioriteter til at boote fra CD - alligevel
>> kommer den og siger BOOT Failure - insert a system osv.
>>
>> Hvordan får man den til at boote fra CD'en ?
>>
>> Mvh KS
>>
> Du har vel taget begge kabler af din Vista Disk.
Nej - ikke strømkablet

> Er det en rigtig XP Cd du har?
Ja det er det - med kode og det hele !

> Har du sat dit CD/DVD Drev til at være første Boot enhed
> i Bios? Det Skal stå før harddisken
Ja -

Mvh KS



Bjarne Chr (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 02-01-08 16:44


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:477b8281$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>>> Jeg har sat en tom hardisk i luset op som MASTER og afbrudt den HD med
>>> Vista (en SATA-disk)
> Mvh KS
>
Er det en ekstern harddisk du prøver med.
Jeg forstår ikke hvorfor den ikke booter op på din CD
Hvad var det for en PC du har?
Bc


KS (02-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 02-01-08 17:12


"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:477bb13b$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:477b8281$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>> Jeg har sat en tom hardisk i luset op som MASTER og afbrudt den HD med
>>>> Vista (en SATA-disk)
>> Mvh KS
>>
> Er det en ekstern harddisk du prøver med.
> Jeg forstår ikke hvorfor den ikke booter op på din CD
> Hvad var det for en PC du har?
> Bc
Her lige lidt yderligere info om nogle scenarier jeg har prøvet:

Scenarie 1)
Jeg har sat en løs harddisk (altså ikke ekstern) på DVD-kablet og luset den
op som SLAVE.
Den starter op i VISTA og jeg kan se den ekstra harddisk under boot'ningen
og efter logon.
Altså kan den se harddisken og den kan anvendes.

Jeg prøver så følgende:

Scenarie 2)
Jeg frakobler Vista-disken (dog ikke strømkablet) og luser nu den løse HD
til at virke som MASTER.
Så siger den under boot'ningen - hvor XP-CD-en sidder i DVD-drevet:

No device found
AHCI BIOS not installed

og så en meddelelse om, at jeg kan trykke CTRL, ALT og DELETE for at
genstarte.

Her kan den altså IKKE se den løse hardisk.

Hvorfor kan den nu pludselig IKKE længere se den løse HD ?

Mvh KS


Bjarne Chr (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 02-01-08 17:29


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:477bb7bd$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg prøver så følgende:
>
> Scenarie 2)
> Jeg frakobler Vista-disken (dog ikke strømkablet) og luser nu den løse HD
> til at virke som MASTER.
> Så siger den under boot'ningen - hvor XP-CD-en sidder i DVD-drevet:
>
> No device found
> AHCI BIOS not installed
>
> og så en meddelelse om, at jeg kan trykke CTRL, ALT og DELETE for at
> genstarte.
>
> Her kan den altså IKKE se den løse hardisk.
>
> Hvorfor kan den nu pludselig IKKE længere se den løse HD ?
>
> Mvh KS
>
Når du siger luset mener du vel jumpet?
Er det en IDE Harddisk du bruger.
Og du sætter den på samme kabel som dit DVD Drev?
Så er de vist master begge to eller hvad.
Kan du ikke få harddisken og DVD'en på hvert sit kabel.
Det bedste ville være en S-ATA harddisk du har vel mere end et stik på
bundkortet.
Hvorfor tager du ikke strømmen fra Vista disken?
Bc


KS (02-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 02-01-08 20:08


"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:477bbbd5$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:477bb7bd$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg prøver så følgende:
>>
>> Scenarie 2)
>> Jeg frakobler Vista-disken (dog ikke strømkablet) og luser nu den løse HD
>> til at virke som MASTER.
>> Så siger den under boot'ningen - hvor XP-CD-en sidder i DVD-drevet:
>>
>> No device found
>> AHCI BIOS not installed
>>
>> og så en meddelelse om, at jeg kan trykke CTRL, ALT og DELETE for at
>> genstarte.
>>
>> Her kan den altså IKKE se den løse hardisk.
>>
>> Hvorfor kan den nu pludselig IKKE længere se den løse HD ?
>>
>> Mvh KS
>>
> Når du siger luset mener du vel jumpet?
Ja, det er "jumper"

> Er det en IDE Harddisk du bruger.
Ja

> Og du sætter den på samme kabel som dit DVD Drev?
> Så er de vist master begge to eller hvad.
Det ved jeg ikke - jeg synes (kan ikke nå at se det) den ekstra
HD for status som USB-enhed !!!!!

> Kan du ikke få harddisken og DVD'en på hvert sit kabel.
Der er desværre kun 1 kabel (og stik)

> Det bedste ville være en S-ATA harddisk du har vel mere end et stik på
> bundkortet.
Ja, der er 6 i alt.

> Hvorfor tager du ikke strømmen fra Vista disken?

Ren bekvemmelighed - det sidder langt inde bagved.

Mvh KS


Rado (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 02-01-08 21:43

On Wed, 2 Jan 2008 20:08:10 +0100, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:


>Der er desværre kun 1 kabel (og stik)

HDen skal sidde på stikket på enden af kablet, ikke på det midterste
stik. Gør den det?


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

KS (03-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 03-01-08 06:45

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:qmtnn3lojs258vf7g3nnn70peutu1g05bd@4ax.com...
> On Wed, 2 Jan 2008 20:08:10 +0100, "KS"
> <keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:
>
>
>>Der er desværre kun 1 kabel (og stik)
>
> HDen skal sidde på stikket på enden af kablet, ikke på det midterste
> stik. Gør den det?
>
HD'en sidder på det midterste stik - DVD-drevet er jo på det i "enden".

Det gør vel ingen forskel, da ingen af lederne i kablet jo er krydset eller
.... ?

Men jeg har opdaget, at når jeg kører med Vista-hardisken tilkoblet OG den
ekstra harddisk sat på det midterste stik OG ingen jumper på - så optræder
den ekstra harddisk som en USB-enhed - gør det nogen forskel ?

Mvh KS


Bjarne Chr (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 03-01-08 08:32


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:477c766c$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:qmtnn3lojs258vf7g3nnn70peutu1g05bd@4ax.com...
>> On Wed, 2 Jan 2008 20:08:10 +0100, "KS"
>> <keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:
>>
>>
>>>Der er desværre kun 1 kabel (og stik)
>>
>> HDen skal sidde på stikket på enden af kablet, ikke på det midterste
>> stik. Gør den det?
>>
> HD'en sidder på det midterste stik - DVD-drevet er jo på det i "enden".
>
> Det gør vel ingen forskel, da ingen af lederne i kablet jo er krydset
> eller ... ?
>
> Men jeg har opdaget, at når jeg kører med Vista-hardisken tilkoblet OG den
> ekstra harddisk sat på det midterste stik OG ingen jumper på - så optræder
> den ekstra harddisk som en USB-enhed - gør det nogen forskel ?
>
> Mvh KS
>
Drop det projekt. Det dur ikke med harddisken på samme kabel
som DVD'en, så skal harddisken ihvertfald sidde først på kablet.
Vent hellere til du får købt en S-ATA Disk med eget kabel.
Medmindre du vil helt af med Vista Hvis du vil det
kan du jo boote op på XP CD'en og formatisere din Harddisk.
--
med venlig hilsen / best regards
Bc




KS (03-01-2008)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 03-01-08 13:24


"Bjarne Chr" <bj@no_speed> skrev i meddelelsen
news:477c8f6f$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> news:477c766c$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
>> news:qmtnn3lojs258vf7g3nnn70peutu1g05bd@4ax.com...
>>> On Wed, 2 Jan 2008 20:08:10 +0100, "KS"
>>> <keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>Der er desværre kun 1 kabel (og stik)
>>>
>>> HDen skal sidde på stikket på enden af kablet, ikke på det midterste
>>> stik. Gør den det?
>>>
>> HD'en sidder på det midterste stik - DVD-drevet er jo på det i "enden".
>>
>> Det gør vel ingen forskel, da ingen af lederne i kablet jo er krydset
>> eller ... ?
>>
>> Men jeg har opdaget, at når jeg kører med Vista-hardisken tilkoblet OG
>> den
>> ekstra harddisk sat på det midterste stik OG ingen jumper på - så
>> optræder
>> den ekstra harddisk som en USB-enhed - gør det nogen forskel ?
>>
>> Mvh KS
>>
> Drop det projekt. Det dur ikke med harddisken på samme kabel
> som DVD'en, så skal harddisken ihvertfald sidde først på kablet.
> Vent hellere til du får købt en S-ATA Disk med eget kabel.
> Medmindre du vil helt af med Vista Hvis du vil det
> kan du jo boote op på XP CD'en og formatisere din Harddisk.
> --
Jeg springer så ud i det og kører XP "oven i" Vista !

Den starter godt nok med at boot'e fra CD, og indlæser en masse filer, men
den kan IKKE finde nogen lagringsenheder, og jeg får muligheden for selv at
angive nogle.

I den liste, som jeg bliver præsenteret for, er der IKKE nogle af de
betegnelser,
som jeg kan se i den oprindelige "Enhedshåndtering fra Vista" !!!!!!

Det er nærmest umuligt at gætte sig til, hvad man skal ud at lede efter OG
om jeg kan finde det.

Det hjælper jo så heller ikke at købe en SATAns disk mere - den vil den jo
heller ikke kunne
finde, når den ikke kan finde den eksisterende med Vista på !!!!!!

Hva' gør man så for at slippe af med det lort til Vista ?

Mvh KS


Bjarne Chr (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 03-01-08 17:32


"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
news:477cd3d7$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg springer så ud i det og kører XP "oven i" Vista !
>
> Den starter godt nok med at boot'e fra CD, og indlæser en masse filer, men
> den kan IKKE finde nogen lagringsenheder, og jeg får muligheden for selv
> at
> angive nogle.
>
> I den liste, som jeg bliver præsenteret for, er der IKKE nogle af de
> betegnelser,
> som jeg kan se i den oprindelige "Enhedshåndtering fra Vista" !!!!!!
>
> Det er nærmest umuligt at gætte sig til, hvad man skal ud at lede efter OG
> om jeg kan finde det.
>
> Det hjælper jo så heller ikke at købe en SATAns disk mere - den vil den jo
> heller ikke kunne
> finde, når den ikke kan finde den eksisterende med Vista på !!!!!!
>
> Hva' gør man så for at slippe af med det lort til Vista ?
>
> Mvh KS
>
Jeg har altid troet at XP havde Sata drivere for jeg har aldrig haft det
problem
Men jeg har googlet lidt så Du mangler nok en Sata driver. til XP'en
Er din XP med SP2 Det er vel ikke en OEM version du har brugt før?
Prøv lige det her
årsagen til at XP installationen ikke kan finde din harddisk
kan være at din SATA controller er sat til at køre RAID i BIOS'en.
Det ændrer du ved at gøre følgende. Gå ind i BIOS'en ved opstart.
Gå til fanebladet Advanced.
Gå til IDE configuration og ved "SATA operation mode" skal den stå til
"Non-raid".
Gem indstillingerne og start en ny XP installation.
--
med venlig hilsen / best regards
Bc



Rado (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 03-01-08 09:15

On Thu, 3 Jan 2008 06:45:17 +0100, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
>news:qmtnn3lojs258vf7g3nnn70peutu1g05bd@4ax.com...
>> On Wed, 2 Jan 2008 20:08:10 +0100, "KS"
>> <keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:
>>
>>
>>>Der er desværre kun 1 kabel (og stik)
>>
>> HDen skal sidde på stikket på enden af kablet, ikke på det midterste
>> stik. Gør den det?
>>
>HD'en sidder på det midterste stik - DVD-drevet er jo på det i "enden".
>
>Det gør vel ingen forskel, da ingen af lederne i kablet jo er krydset eller
>... ?

Du kan ikke sætte en master jumpet disk på det midterste stik - den
skal på stikket sidde for enden af kablet. Sidder den på midterste
stik skal den jumpes som slave.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

ai (31-12-2007)
Kommentar
Fra : ai


Dato : 31-12-07 15:03

Den findes også på vers:

Fred hviler igen over land og by
for min XP er ganske ny,
Hasta la Vista her sluttede festen,
nu er Vista borte med blæsten.
//godt nytår
//ani



Bjarne Chr (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 31-12-07 15:11


"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4778f6ab$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den findes også på vers:
>
> Fred hviler igen over land og by
> for min XP er ganske ny,
> Hasta la Vista her sluttede festen,
> nu er Vista borte med blæsten.
> //godt nytår
> //ani
>
ROFL
I lige måde.
--
med venlig hilsen / best regards
Bc


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste