MS Windows
briani 27239
Problem med MSN gaming zone
Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 01:57

En ven spiller hjerterfri via MSN gaming zone og får en fejl af og til, dog
ikke hver gang. jeg har uploadet billedet som han har sendt mig og håber på
at der er nogen der kan komme med en løsning:

http://img245.imageshack.us/img245/3985/fejlil1.jpg

Han kører med XP SP2

Pc en tilsluttet internet på følgende måde: Pc>router>modem>internet(Tele2)

En tekniker hos Tele2 har sagt at han mangler en fil, men ikke hvilken, og
kan det nu passe da han ikke får fejlen hver gang han spiller?

JBJ

Fra : Jens G

Dato : 30-12-07 09:26

On Sun, 30 Dec 2007 01:56:41 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

> [...]
>
>En tekniker hos Tele2 har sagt at han mangler en fil, men ikke hvilken, og
>kan det nu passe da han ikke får fejlen hver gang han spiller?

Det er næppe et Tele2 problem.

Det rigtige sted at spørge må være på MSN gaming zone.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 15:22

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er næppe et Tele2 problem.
>
> Det rigtige sted at spørge må være på MSN gaming zone.

> [...]

Jeg har ikke sagt at det er et Tele2 problem, og når det er XP samt MSN så
må det da være her der skal spørges da jeg ikke har set nogen specifik MSN
Gaming Zone NG - har du?

Nå, men til jer andre som måske har et svar - hold jer endelig ikke
tilbage:)

Skal MSN Gaming Zone sættes op i en router? Isåfald med hvilken port og skal
det være med TCP eller UDP eller begge?

JBJ

Fra : Jens G

Dato : 30-12-07 16:39

On Sun, 30 Dec 2007 15:22:28 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

>Jeg har ikke sagt at det er et Tele2 problem, og når det er XP samt MSN så
>må det da være her der skal spørges da jeg ikke har set nogen specifik MSN
>Gaming Zone NG - har du?

OK, jeg forstod det sådan at Tele2 var blevet forelagt problemet,
sådan som du beskrev det.
Og der er ikke nogen specifik nyhedsgruppe on MSN zone på dansk.
Men der er forums på MSN Games, ligesom der er tips.

>Nå, men til jer andre som måske har et svar - hold jer endelig ikke
>tilbage:)

Synes du ikke jeg havde et svar?

>Skal MSN Gaming Zone sættes op i en router? Isåfald med hvilken port og skal
>det være med TCP eller UDP eller begge?

Til hjerterfri bør det ikke være nødvendigt at sætte noget op i
routeren.

Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 20:27

> [...]
>
> Synes du ikke jeg havde et svar?

> Til hjerterfri bør det ikke være nødvendigt at sætte noget op i

Tele2 var blevet forelagt problemet og havde sagt at der manglede en fil men
kunne ikke fortælle hvilken, det var det jeg studsede over da det ikke er
hver gang fejlen kommer, og det ville det jo være hvis der manglede en fil:)
Så svaret fra Tele2 kunne altså ikke bruges, hvorfor jeg spørger her:)

Jo, du havde skam et svar bare ikke et jeg kunne bruge til noget
fornuftigt:) Men tak for oplysningen om hjerterfri og router, det kunne jeg
bruge:)

Men jeg må vel have lov til at bede andre om svar, når nu du ikke har en
løsning:)

JBJ

Fra : O. Skjold

Dato : 30-12-07 23:57

JBJ skrev i news:4777f104$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> Jo, du havde skam et svar bare ikke et jeg kunne bruge til
> noget
> fornuftigt:)

Så er det fordi du ikke forstår, for det er et udmærket svar.
Jens har da ikke nævnt noget om en MSN Gaming nyhedsgruppe men
han foreslår, at stille spm. på http://www.msn.dk/zone/ hvor der
er noget supportfunktion.

> Men jeg må vel have lov til at bede andre om svar, når nu du
> ikke har
> en løsning:)

Jens' løsning er udmærket og jeg tvivler på, at der kan svares
bedre med de oplysninger du giver. Det skærmdump du har linket
til fortæller ikke en hujende fis, det er jo bare placeringen af
nogle fejlrapportfiler.

Det er formentlig exe-filen til hjerterfri der laver en eller
anden ulovlig handling men årsagen kan være mange mange ting som
det er lidt håbløst at gætte sig frem til.

En løsning hvor der er gode chancer for at det virker er, at
formattere disken og geninstallere Windows....

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : JBJ

Dato : 31-12-07 14:30

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> håbløst at gætte sig frem til.
>
> En løsning hvor der er gode chancer for at det virker er, at formattere

Tak for svaret, men en formatering kommer ikke på tale for at hjertfri kan
virke:) Isåfald skulle du jo formatere konstant ved hvert enkelt lille
problem, og det gætter jeg på at du ikke gør:) Desuden er det en lidt
drastisk handling, har du tænkt på at hjerterfri kan geninstalleres?

Nu skrev jeg her fordi her sidder alm. dødelige som kunne tænkes at være
rendt ind i samme problem:) Men jeg henvender mig da gerne til MSN, hvis
geninstallering af hjerterfri ikke virker.

JBJ

Fra : O. Skjold

Dato : 31-12-07 14:58

JBJ skrev i news:4778eed2$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> ved
> hvert enkelt lille problem, og det gætter jeg på at du ikke

Selvfølgelig ikke men det er en løsning der ofte virker på fejl
som er håbløse at rette og hvor fejlbeskrivelsen enten fra
brugeren eller fra systemet er utilstrækkelig.

> Desuden er det en lidt drastisk handling, har du tænkt på at
> hjerterfri kan geninstalleres?

Ja... men mit gæt er, at det ikke hjælper noget. Problemet
behøver ikke være programmet men noget andet i Windows, et
driverproblem eller defekt hardware.

> [...]
> til
> MSN, hvis geninstallering af hjerterfri ikke virker.

Chancen for et kvalificeret svar fra MSN er sikkert udmærket.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)