MS Windows
briani 27239
Vista Home Premium og deling
Fra : KS

Dato : 29-12-07 17:10

Jeg har en pc (A), der kører Windows XP, hvor jeg har DELT en mappe med
brugere på netværket, samt gjort det muligt for dem at ændre på filerne - de
2 afkrydsninger under "Netværksdeling og sikkerhed" i egenskaberne for
mappen.

Fra en anden pc (B), som kører Vista Home Premium vil jeg nu oprette/kopiere
nogle filer i den delta mappe på pc A, men jeg får at vide "at jeg skal
have tilladelse til at udføre handlingen" - jeg er oprettet som
administrator på pc B.

1) Hvad F..... er galt med indstikllingerne i det elendige Vista ?
2) Når jeg fra pc B ser på egenskaberne i mappen på pc A er
skrivebeskyttelsen BLÅ, men der er ingen afkrydsning - afkrydsningsfeltet
kan åbenbart være BLÅ, BLANK (hvidt) og AFKRYDSET (hvidt) - hvad betyder den
BLÅ farve ?

Mvh KS

Fra : JBJ

Dato : 30-12-07 00:38

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan åbenbart være BLÅ, BLANK (hvidt) og AFKRYDSET (hvidt) - hvad betyder

Du er nød til at lave en ekstra bruger konto på pc(A) som svarer til den du
bruger på pc(B) med samme brugernavn og adgangskode(den er vigtig), og så
skal du logge ind i Pc(A) med adgangskode, den kan altså ikke være tom. Brug
evt. Tweak ui(powertoys for XP) til at lave et autologon.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Ligeledes er du nød til at lave en ekstra brugerkonto på Pc(B) som svarer
den du bruger på pc(A), hvis du fra Pc(A) skal have adgang til filer på
pc(B). Husk adgangskoden.

Jeg ved ikke lige hvorfor det sker netop med XP og Vista, men fandt denne
løsning på nettet efter at have prøvet frem og tilbage i en uge. Med XP og
XP er der jo intet problem.

Det er så pisseirreterende at der ikke er lavet en Tweak ui til Vista så man
kan få autologon, men den kommer sikkert på et eller andet tidspunkt.

Det virker fint her hos mig.

JBJ