MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Placering af pagefile.sys
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-07 16:40

I mit hovede giver det god mening, at pagefile.sys er placeret på
"midten" af harddisken, og i øvrigt er én stor fil (og altså ikke
defragmenteret).

Er det muligt at definere dette på en eller anden måde?

Fra : Pico

Dato : 29-12-07 01:11

Lasse Hedegaard wrote:
> I mit hovede giver det god mening, at pagefile.sys er placeret på
> "midten" af harddisken, og i øvrigt er én stor fil (og altså ikke
> defragmenteret).

I mit hoved skal den ikke placeres på samme fysiske disk som styresystemet,
men det kræver naturligvis der er 2 hardiske
--
MVH
Pico

Fra : JBJ

Dato : 29-12-07 01:21

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Tja du kan lave en seperat partion hvor du placerer den på, istedet for
drev C:.

Placeringen bestemmer du ved at gå ind i egenskaber for system, og derefter
advanceret, og så indstillinger for Ydeevne.
Fjern den fra drev C: og læg den på dit nye drev, husk at klik på definer
når du er færdig.

En bedre måde er at lægge den på en sekundær harddisk, en hurtig en, men det
kræver ekstra HW.

Der findes også programmer der kan defragmentere Pagefile.sys, her er et:

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx

JBJ

Fra : kk

Dato : 29-12-07 10:16

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det muligt at definere dette på en eller anden måde?
>

> Tja du kan lave en seperat partion hvor du placerer den på, istedet for

kk: I mit gamle hoved er ovenstående en dårlig ide. Husk, det er det samme
skrive/læsehoved som skal betjene samtlige partitioner, derfor opnår du ikke
noget ved blot at lave en ekstra partition. Men jeg ved ikke om det kan
svare sig at bruge en extern disk, (USB2 eller Firewire) - det kan andre
måske svare på?

> [...]
> når du er færdig.
>
> En bedre måde er at lægge den på en sekundær harddisk, en hurtig en, men

kk: Sådan!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-07 17:35

Jeg bruger en bærbar PC, så ideen med to harddiske kan jeg desværre
ikke bruge (men I har selvfølgelig ret).

Ang. partitionering, så kan jeg vel ikke lave en partionen midt på
disken (med mindre jeg vil lave to andre, hhv. før og efter)?

Mht. hiberfil.sys, så vil det vel i øvrigt være smart at få den smidt
hen til allersidst på disken (når filen skal bruges skal hele filen
læses/skrives).

Er det ikke muligt at bestemme hvor filer skal gemmes henne rent
"fysisk"?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 29-12-07 16:57

Efter mange tanker skrev Lasse Hedegaard:
> [...]
> læses/skrives).
>
> Er det ikke muligt at bestemme hvor filer skal gemmes henne rent

Jeg tror du har fat i en "vildand".
Hvorfor skal det være så vigtigt for dig, om den ligger først, sidst
eller midt i? Set fra min ende af verden, er netop det fløjtende
ligegyldigt, så længe den er stor nok og ikke fragmenteret..
læse/skrive hastigheden er den samme, medmindre et par tusindedele
sekunder virkelig betyder meget i din hverdag

...::JMJ::..

Fra : JBJ

Dato : 29-12-07 21:56

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> længe den er stor nok og ikke fragmenteret.. læse/skrive hastigheden er
> den samme, medmindre et par tusindedele sekunder virkelig betyder meget i

Den "skal" ikke ligge midt i, læg du den bare i slutningen af hdd:) Du bør
lave en ekstra partion og lægge den der da det så kun er den ekstra partion
du skal defragmentere og ikke hele drev C:. Når pagefile ligger på den nye
partion er det stort set ligegyldigt hvor den ligger henne, da du kun bruger
partionen til pagefile. Sørg dog for at der er ekstra plads i tilfælde af at
den skal laves større. En 4gb partion burde være nok.

Når du så skal defragmentere vælger du så bare det drev hvor pagefile.sys
ligger på, (lad os kalde det X:), og starter.

Men med hdd hastighed idag, hvorfor er du så overhovedet interesseret i at
lave dette krumspring?

JBJ