MS Windows
briani 27239
Klokken driver
Fra : Steen

Dato : 28-12-07 22:50

Selvom min XP er sat til at tidssynkronisere med time.windows.com, så driver
tiden på computeren alligevel.

Hvordan kan jeg sætte den til at synkronisere oftere, for at løse problemet?

/Steen

Fra : Steen

Dato : 28-12-07 23:06

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Selvom min XP er sat til at tidssynkronisere med time.windows.com, så
> driver tiden på computeren alligevel.
>
> Hvordan kan jeg sætte den til at synkronisere oftere, for at løse
> problemet?

OK, jeg fandt det selv.
http://www.wowarea.com/dyn/vne.php/k_20060306192514

Fra : Ole C

Dato : 28-12-07 23:17

Steen skrev blandt andet:

> [...]
> driver tiden på computeren alligevel.
>
> Hvordan kan jeg sætte den til at synkronisere oftere, for at løse

XP er default sat til at synkronisere tiden én gang om ugen - og det
burde være rigeligt til at holde din computer på sporet. Men her kan du
blandt andet læse hvordan du ændrer opdateringsintervallet:
http://www.helpwithwindows.com/windowsxp/tune-17.html
Der har flere gange været problemer med Microsofts timeserver, så prøv i
stedet at bruge denne: ntp1.tele.dk
Fortsætter problemet er synderen muligvis et fladt BIOS-batteri.

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 29-12-07 10:25

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stedet at bruge denne: ntp1.tele.dk
> Fortsætter problemet er synderen muligvis et fladt BIOS-batteri.

Jeg har deaktiveret Windows synkronisering, da det ikke virker alligevel, og
stillet Atomtime til at synkronisere ved opstart og derefter forsvinde
indtil næste opstart. Det virker fint og er antagelig også ok, selv om man
har et dårligt batteri.
mvh
kk

Fra : Ole C

Dato : 29-12-07 10:57

kk skrev blandt andet:

> kk: Jeg bruger Atomtime, som kan downloades på: www.atomtime.com
> Jeg har deaktiveret Windows synkronisering, da det ikke virker
> alligevel,

Hvorfor dog ikke?

> og stillet Atomtime til at synkronisere ved opstart og
> derefter forsvinde indtil næste opstart. Det virker fint og er
> antagelig også ok, selv om man har et dårligt batteri.

Joe.....men ikke en løsning på et batteri der efterhånden er så svagt at
andre BIOS-indstillinger forsvinder.

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 29-12-07 11:37

> Hvorfor dog ikke?

kk: Jeg ved det ikke, men det var noget med at den ikke kunne kontakte
serveren (i USA), men jeg har ikke forsket yderligere i det.

> Joe.....men ikke en løsning på et batteri der efterhånden er så svagt at
> andre BIOS-indstillinger forsvinder.

kk: det har du ubetinget ret i.

mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 14:43

kk wrote:
> [...]

Det er netop derfor man be'r den om at opdatere på : ntp1.tele.dk , som Ole
C så rigtigt gjorde opmærksom på.

mvh Ebbe

Fra : kk

Dato : 29-12-07 18:09

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Det er netop derfor man be'r den om at opdatere på : ntp1.tele.dk , som
> Ole
> C så rigtigt gjorde opmærksom på.
>
> mvh Ebbe
>
>Det har jeg forstået, men ntp1.tele.dk kan jeg heller ikke få til at virke,
>så henset til katastrofens omfang, så bliver jeg ved Atomtime.
Godt nytår,
mvh
kk

Fra : Jama

Dato : 29-12-07 12:18

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtil næste opstart. Det virker fint og er antagelig også ok, selv om man

Den er OK at bruge, da min gamle Laptop en Compaq Amanda 7800 gik tør for
Bios batteri, brugte jeg "Atomtime" den instillede tiden ved hver opstart.
Og siden da kørte PCen OK.
Mvh.Jama

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 29-12-07 11:06

Steen wrote:
> [...]
> tiden på computeren alligevel.
>
> Hvordan kan jeg sætte den til at synkronisere oftere, for at løse problemet?

Denne har jeg kørt med i mange år:

http://www.thinkman.com/dimension4/