MS Windows
briani 27239
Advarsel når harddiske er ved at væ
Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-07 18:38

Hvordan slår jeg denne advarsel fra? 3 af mine 4 partitions (jeg 2 på
hver harddisk) er fyldt til randen, og det har jeg det fint med, men
Windows XP bliver ved med at gøre mig opmærksom på det.

Jeg kører med en swapfil/pagefile af konstant størrelse, og den er
rigeligt stor.

Allerhelst vil jeg slå advarslen fra for drevene E, F og G, mens den
stadig er slået til for C-drevet, som er min primære partition.

Hvor gør jeg det henne? Jeg har forsøgt "egenskaber" for hver enkelt
partition/drev, men der kan jeg ikke finde noget...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-07 18:52

On Fri, 28 Dec 2007 18:38:03 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]

>Hvor gør jeg det henne? Jeg har forsøgt "egenskaber" for hver enkelt
>partition/drev, men der kan jeg ikke finde noget...

Ved ikke om du kan gøre det i Windows, men TuneUp Utilities kan
deaktivere funktionen. Trial versionen kan hentes her:

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Men under alle omstændigheder vil jeg anbefale at du enten rydder op,
eller også køber en ny-og-større harddisk. Du risikerer at miste data,
hvis windows pludselig løber tør for diskplads midt i en opgave...

<mlr>

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-12-07 19:37

Michael Rasmussen wrote:
> <peter@sagatafl.invalid> wrote:
[...]
> Ved ikke om du kan gøre det i Windows, men TuneUp Utilities kan
> deaktivere funktionen. Trial versionen kan hentes her:
>
> http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Noget 3rd-party noget...? Jeg forsøgte at installere TweakUI på min
forrige PC, men det virkede slet ikke, og det eneste jeg fik ud af det
var en irriterende pop-up med "OK" hver gang jeg startede maskinen op.

> Men under alle omstændigheder vil jeg anbefale at du enten rydder op,
> eller også køber en ny-og-større harddisk. Du risikerer at miste data,
> hvis windows pludselig løber tør for diskplads midt i en opgave...

Jeg har 12 GB fri på C-drevet, og min pagefil er fixed size, så hvordan
er det, at Windows pludselig kan løbe tør for diskplads?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : -= JF =-

Dato : 28-12-07 20:41

Peter Knutsen skrev:

> Jeg har 12 GB fri på C-drevet, og min pagefil er fixed size, så hvordan
> er det, at Windows pludselig kan løbe tør for diskplads?

Det kræver vel ikke andet end at du fylder 12 GB data på disken?

--
Mvh. John

Fra : Fjollefrans

Dato : 31-12-07 03:00

> Det kræver vel ikke andet end at du fylder 12 GB data på disken?

man skal også huske at en fyldt disk vil ha flere fragmenterede filer

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-12-07 19:00

Peter Knutsen skrev:

>Hvor gør jeg det henne?

Uden at være sikker, vil jeg tro at det kan slås fra via MS' TweakUI , i
"Taskbar and Start menu" og så fjerne flueben ved "Warn when low on disk
space"
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--
Ivan V. Klattrup