MS Windows
briani 27239
Hjælp - Kan ikke logge på den e
Fra : Peter

Dato : 28-12-07 17:39

Hej.

Jeg har fået et vildt irreterende problem.....
- men jeg er ikke sikker på om dette er rette gruppe.....

Jeg har to samba-servere stående (en i en Router og en i en DB, begge er
nogle små linux bokse), og det har ellers altid fungeret rigtig godt....

Men her efter at jeg har været nød til at geninstallere min WindowsXP
Pro DK sp2, så vil den maskine ikke længere komme på min samba-server i
routeren....

Hvad sker der ??
Jo når jeg starter min PC og klikker ind på et af drevene på den
samba-server, så spørger min maskine plusselig efter login og adgangskode.
(og der er ikke engang brug for sådan noget for at logge på den server !)

Hvad har jeg så fundet ud af ??
Jo, hvis jeg FØRST klikker ind på drevene på min DB i stedet, så kan jeg
normalt godt bagefter klikke ind på drevene på routeren....?!? hmmmm....

Hvad har jeg forsøgt:
1. Jeg har flyttet min Router til "Arbejdsgruppe", da den på i
"OpenWRT". (men min DB virker fint selv om den heller ikke er i
"Arbejdsgruppe", men den er i "Dream"?!?)
2. Jeg har forsøgt at kopiere smb.conf fra min DB til min Router.
3. Jeg har geninstalleret alt i min router, en ting af gangen.
4. Jeg har prøver at have min WindowsXP både med "simpel fildeling"
enabled og disabled.
5. Jeg prøvet at fjerne mine netkort-drivere på WindowsXP maskinen og
geninstaleret med de nyeste efter en genstart af maskinen.

Men intet har hjulpet....

Jeg aner ikke hvad det er der er galt, og det der irretere mig vildt, er
at en anden WindowsXP Pro SP2 - maskine jeg har IKKE har disse problemer
med at logge på denne server.

Jeg kan simpelthen IKKE regne ud hvad det er der er galt.

Jeg er på kanten af at forsøge at geninstallere min PC igen, men da jeg
ikke aner hvad der er galt, ved jeg jo heller ikke om det evt. ville
hjælpe....
- og det tager trods alt noget tid....

Hvad andet kan jeg sige??
Jo, mit netværk fungere derudover fint, jeg har både internet og fin
kontakt til de andre maskiner i nettet......

Hvem kan komme med de gyldne ord ??

Jeg kan simpelthen ikke huske at jeg har haft problemer med dette før
overhovedet....
- ikke engang da jeg satte den server op fra ny var der problemer......

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 28-12-07 18:10

Hej.

Skulle der være en samba-ekspert i gruppen så er her min smb.conf:
- ja ja jeg ved at dette ikke har noget med windows at gøre, og at mine
andre maskiner ingen problemer har.....

[global]
syslog = 0
syslog only = yes
workgroup = Arbejdsgruppe
server string = OpenWrt Samba Server
security = share
encrypt passwords = yes
guest account = root
local master = yes
name resolve order = lmhosts hosts bcast

[hdd1]
comment = /hdd1
path = /mnt/disc1_1
browseable = yes
public = yes
writeable = yes

[hdd2]
comment = /hdd2
path = /mnt/disc2_1
browseable = yes
public = yes
writeable = yes

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-12-07 18:19

Hej Peter
Prøv lige at slå XP's Firewall fra og se om du så får adgang. Hvis du får
forbindelse så slå din firewall til igen og gå ind i kontrolpanel. Under
"Windows firewall" kan du prøve at ændre på indstillingerne og se om det
giver dig adgang selvom firewall'en er slået til. Hvis det ikke er muligt så
anskaf dig et program så som "bitdefender" og brug så dens firewall. Den er
lidt nemmere at håndtere synes jeg.
mvh
Kurt

Fra : Peter

Dato : 28-12-07 19:49

Hej.

> Prøv lige at slå XP's Firewall fra og se om du så får adgang.

Ja, jeg syntes ellers at jeg havde fået alt med i mit indlæg, men det
havde jeg så ikke...
Windows firewall er slået fra på denne maskine, så det er ikke det.....

Når jeg nu lige tænker mig om, så er der også installeret en Cisco VPN
på maskinen, men den er jo slukket når den ikke bruges, og det var der
også installeret på maskinen inden den blev geninstalleret.....

hmmmm.....

--
Peter