MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flytte en harddisk med Windows XP fra en c~
Fra : Sv-e

Dato : 28-12-07 13:13

Hej

Jeg havde tænkt at opgradere min WindowsXP maskine ved at flytte
harddisken fra den computer hvor den køre nu til en anden og hurtigere,
men det går åbenbart ikke så godt, jeg havner hver gang i en løkke hvor
der kommer "F8" boot menu med mulighed for at vælge diverse opstarter,
men ligegyldigt hvilken jeg vælger booter maskinen bare forfra ?

Det skal siges at der er tale om at flytte fra en PIII til en Athlon
porcessor hvis det har betydning.

/Sv-e

Fra : Klaus H

Dato : 28-12-07 13:39

"Sv-e" <none@no.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligegyldigt hvilken jeg vælger booter maskinen bare forfra ?
>
> Det skal siges at der er tale om at flytte fra en PIII til en Athlon

Glem det. Der skal en nyinstallation til. Der er alt for stor forskel på
bundkortene til at du får det til at køre.

Klaus H

Fra : Sv-e

Dato : 28-12-07 13:47

Klaus H wrote:
> Glem det. Der skal en nyinstallation til. Der er alt for stor forskel på
> bundkortene til at du får det til at køre.

Ok, i gamle dage "win98" kunne man flytte en disk fra en maskine til en
anden og så fandt systemet diverse nye komponenter på bundkortet og
installerede de rigtige drivere dertil. Nå men skidt pyt jeg må jo bare
i gang med installations processen, og trække brugerdata over bagefter.

Tak for input

/Sv-e

Fra : Rado

Dato : 28-12-07 18:41

On Fri, 28 Dec 2007 13:39:21 +0100, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

>Glem det. Der skal en nyinstallation til. Der er alt for stor forskel på
>bundkortene til at du får det til at køre.

Man kan gøre det ved hjælp at et image lavet med Acronis Workstation
med "Universal Restore" addon:

http://www.acronis.com/enterprise/products/ATICW/universal-restore.html

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-12-07 14:04

Sv-e wrote:
> Det skal siges at der er tale om at flytte fra en PIII til en
> Athlon porcessor hvis det har betydning.

Jeg har selv flyttet fra en Celeron til en Athlon (det kan nu godt være
det var Windows 2000). Find dine cder frem og kør en repair med
harddisken sat i den nye computer
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Sv-e

Dato : 28-12-07 14:11

Toke Eskildsen wrote:
> Jeg har selv flyttet fra en Celeron til en Athlon (det kan nu godt være
> det var Windows 2000). Find dine cder frem og kør en repair med
> harddisken sat i den nye computer

Hej Toke

Ok det prøver jeg.

/Sv-e

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-12-07 18:27

Bingo

Fra : Sv-e

Dato : 28-12-07 18:38

Kurt Pedersen wrote:
> Bingo

Små slag Kurt :) jeg kommer fra UNIX miljøet og er ikke så stiv i
windows, nu efter at have kørt skidtet fra kommandoprompten med chkdsk
/r 3 gange besluttede jeg mig for en reinstall, men så kom der jo
pludselig en mulighed for en recover fra installations interfacet meget
intuitivt :) men nu står den da og hælder filer over, så håber jeg bare
ikke mine data er futch ;)

/Sv-e

Fra : Sv-e

Dato : 28-12-07 19:53

Sv-e wrote:
Ok, med recover fra selve installationen og ind over en telefon gen
aktivering da den ikke kunne via netværk endskønt den havde fundet
netkortet er alt oppe at køre igen, tak til Toke !

/Sv-e