MS Windows
briani 27239
Pauseskærm / dvale -> loginskærm
Fra : Leif Neland

Dato : 24-12-07 08:36

Når vista (home premium) har gået helt i dvale (slukket efter n
minutter), så vises, når der startes igen "Låst" og der skal tastes
password af den bruger, der forlod maskinen.

Er det ikke muligt at komme til "startsiden", så andre brugere kan logge
på maskinen?

Window-L låser også maskinen, selvom en liste over hotkeys siger:

Windows logo key +L

Lock your computer (if you are connected to a network domain), or switch
users (if you're not connected to a network domain)

Jeg er godt nok på netværk, men en vista home premium kan jo ikke logge
på et domæne...

Det er lidt asocialt at andre ikke kan bruge maskinen, hvis en forlader
den i et stykke tid.

Jo, man kunne jo fjerne at den skulle vise password efter dvale, men så
kan man jo heller ikke bruge "forældrekontrol" og holde ungerne væk fra
ens pornobilleder

Leif

Fra : jk

Dato : 24-12-07 10:48

(erstatter <mn.c25f7d7cba44766a.85064@k.dk>)

Leif Neland skrev den 24-12-2007 følgende :
> [...]
> man jo heller ikke bruge "forældrekontrol" og holde ungerne væk fra ens

Jeg gør altid det, at jeg simpelhen genstarter maskinen og logger ind
påny.
Måske ikke særligt hensigtsmæssigt, men effektivt :D

--
mvh.
jk

Fra : KentBM

Dato : 24-12-07 11:04

Leif Neland wrote:
> Jo, man kunne jo fjerne at den skulle vise password efter dvale, men så
> kan man jo heller ikke bruge "forældrekontrol" og holde ungerne væk fra
> ens pornobilleder
Eller også kunne du måske slå dvale funktionen fra? Så har du ikke
problemet. Eller lærer din familie at logge af, når maskinen forlades.
Og så er du nok tilbage ved mit første forslag

--

Kent

Fra : Leif Neland

Dato : 13-01-08 20:35

Leif Neland skrev:
> [...]
> password af den bruger, der forlod maskinen.
>
> Er det ikke muligt at komme til "startsiden", så andre brugere kan logge

Da der ikke kom nogle produktive svar, og jeg kom i nærheden af en
US-vista, der havde "Switch user", fik jeg blod på tanden og googlede
mig frem til dette:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

og fjernede nøglen HideFastUserSwitching

Så nu kan jeg forlade maskinen og låse den (dvs mit skrivebord) og andre
kan bruge deres eget skrivebord.

Leif