/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Jeg har dummet mig, i den grad:(
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 06:00

Jeg havde problem med at installere Ie7 og fulgte så vejledningen til
hvordan man fejlfinder. Der var noget om at man skulle kigge i IE7.log for
at finde RegDB nøgler som var låst og så gå ind i regedit og give fuld
tilladelse til administrator.

Så tænkte geniet her at det var da meget nemmere at give fuld tilladelse til
alle HK mapperne for så ville tilladelserne blive nedarvet til alle
undernøglerne og nu jeg var igang kunne jeg lige så godt tilføje min bruger
konto(Thunder) samt superbrugere til dem som have fuld tilladelse.

Og som det geni jeg er fik jeg jo ikke lavet backup af regdb da jeg tænkte
at det systemgendannelses punkt jeg havde lavet tidligere på dagen sagtens
kunne klare det hvis der blev et problem.

Med det resultat da jeg genstartede pc'en, at XP booter og går ind i
windows, opstart lyden kommer, men alt hvad jeg kan se er Microsoft Windows
XP med logo på blå skærm og der stopper den så. Der kommer ikke noget login
vindue frem eller skrivebord for den sags skyld. Der kommer heller ikke
jobliste frem ved ctrl+alt+del.

Nå, jeg genstarter og gendanner til sidst virkende konfig. - med nøjagtig
samme resultat.

Nå, så må jeg da kunne komme i fejlsikret tilstand ikke - Nej, der er det
samme skærmbillede med logo.

Ok så er der ikke andet for end en rep. install - den kører fint igennem men
da den til sidst genstarter kommer det samme skærmbillede med logo:(

Og der sidder jeg så nu:(

Jeg kan sagtens komme ind på hdd og se filer hvis jeg booter med miniW98 fra
Hiren's BootCD, så mit spørgsmål er:
Er der ikke noget herinde jeg kan editere(.ini filer eller lignende) sådan
at jeg i det mindste kan komme ind til skrivebordet i XP igen og enten
redigere regdb tilbage eller geninstallere den backup af RegDB jeg har fra
15.03.2007?

Taget i tanke at miniW98 er noget begrænset i funktioner så det er ikke alt
jeg kan lave der, findes der så en MiniXP bootCD man kan lave selv eller
downloade til at redde systemet?

Er det ikke muligt at på en eller anden måde sætte systemgendannelse igang
med det punkt jeg lavede igår? Og skulle det ikke redde RegDB?

Når man laver et systemgendannelsespunkt bliver der så ikke taget backup af
RegDB? Hvis jo, er det så muligt at "extrakte" den RegDB backup fra restore
punktet?

Jeg er ikke meget for at skulle geninstallere hele møget, hvis der findes en
anden løsning.

Så jeg håber på at der er en sød sjæl der vil hjælpe:)
--

Mvh

JBJ


 
 
Claus Tersgov (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-12-07 07:33


"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev

> Når man laver et systemgendannelsespunkt bliver der så ikke taget backup
> af RegDB? Hvis jo, er det så muligt at "extrakte" den RegDB backup fra
> restore punktet?
> Jeg er ikke meget for at skulle geninstallere hele møget, hvis der findes
> en anden løsning.

Jeg synes, at det lyder til, at der er nogle væsentlige windowsfiler, som er
blevet fysisk defekte. Det kan en systemgendannelse og genetablering
antageligvis ikke redde.

Jeg tror, at dit system er så beskadiget, at der ikke er nogen vej udenom.

Glædelig jul

Claus



KentBM (24-12-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 24-12-07 10:58

Claus Tersgov wrote:
> "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev
>
>> Når man laver et systemgendannelsespunkt bliver der så ikke taget backup
>> af RegDB? Hvis jo, er det så muligt at "extrakte" den RegDB backup fra
>> restore punktet?
>> Jeg er ikke meget for at skulle geninstallere hele møget, hvis der findes
>> en anden løsning.
>
> Jeg synes, at det lyder til, at der er nogle væsentlige windowsfiler, som er
> blevet fysisk defekte. Det kan en systemgendannelse og genetablering
> antageligvis ikke redde.
>
Nu skrive JBJ, at han(?) har kørt en rep.install. Dette betyder vel at
væsentlige windowsfiler vil være erstattet, hvis der var noget galt?

--

Kent

emj (24-12-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 24-12-07 11:49

KentBM skrev:

>Nu skrive JBJ, at han(?) har kørt en rep.install. Dette betyder vel at
>væsentlige windowsfiler vil være erstattet, hvis der var noget galt?

Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
Hvis en fil mangler, så installeres den.

Hilsen emj


JBJ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 12:22

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen
news:kh3vm35trsljss92c6g32auortnupke5fd@4ax.com...
> KentBM skrev:
>
>>Nu skrive JBJ, at han(?) har kørt en rep.install. Dette betyder vel at
>>væsentlige windowsfiler vil være erstattet, hvis der var noget galt?
>
> Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
> eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
> Hvis en fil mangler, så installeres den.
>
> Hilsen emj
>

Takker fo de hurtige svar og sel Glædelig jul:) Men er der ikke nogle ini
filer som kan editeres såda at den fortsætter helt ind i windows? Jeg har
som sagt mulighed for at boote ind i en miniW98 og der er også mulighed for
at jeg kan sætte min hdd over i en anden pc hvis der skal overflyttes
systemfiler, jeg skal bare have at vide hvad nøjagtig det er jeg skal gøre:)

--

Mvh

JBJ


Claus Tersgov (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 30-12-07 20:09


"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev

> Takker fo de hurtige svar og sel Glædelig jul:) Men er der ikke nogle ini
> filer som kan editeres såda at den fortsætter helt ind i windows? Jeg har

XP bruger ikke inifiler længere, det hele står i registreringsdatabasen. Se
mit forrige indlæg ang. denne.

Claus



Ole C (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 24-12-07 13:02

emj skrev blandt andet:

> Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
> eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
> Hvis en fil mangler, så installeres den.

Kan du dokumentere det?

--
vh
Ole C


joke (24-12-2007)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 24-12-07 13:16


"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:476f9fa7$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> emj skrev blandt andet:
>
>> Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
>> eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
>> Hvis en fil mangler, så installeres den.
>
> Kan du dokumentere det?
>
ja den tvivler jeg også på for når en rep er kørt på en xp mangler alle
updates fra og med cden til og med dags dato.


Hvilket i mine øjne netop må betyde at filer erstattes

hilsen

Johnny




emj (24-12-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 24-12-07 14:08

Ole C skrev:

>> Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
>> eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
>> Hvis en fil mangler, så installeres den.
>
>Kan du dokumentere det?

Nja, det kommer jo an på, hvordan han har lavet sin rep.install.
Hvis han har valgt R=Repair, så geninstallerer han windows i den
udgave, som tilfældigvis ligger på hans "gamle" cd-rom og skal
efterfølgende køre opdateringer.
Hvis han har brugt sfc /scannow til sin rep, så får han ikke erstattet
filer som er tilstede i en eller anden form, men han får sine mistede
filer geninstalleret.

Hilsen emj

Ole C (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 24-12-07 17:12

emj skrev blandt andet:

>
> Nja, det kommer jo an på, hvordan han har lavet sin rep.install.
> Hvis han har valgt R=Repair, så geninstallerer han windows i den
> udgave, som tilfældigvis ligger på hans "gamle" cd-rom og skal
> efterfølgende køre opdateringer.

Netop.

> Hvis han har brugt sfc /scannow til sin rep, så får han ikke erstattet
> filer som er tilstede i en eller anden form, men han får sine mistede
> filer geninstalleret.

Men der blev udtrykkeligt nævnt en rep.install - og ikke et ord om sfc
/scannow.......

--
vh
Ole C


JBJ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 18:58

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:476fda37$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> emj skrev blandt andet:
>
>>
>> Nja, det kommer jo an på, hvordan han har lavet sin rep.install.
>> Hvis han har valgt R=Repair, så geninstallerer han windows i den
>> udgave, som tilfældigvis ligger på hans "gamle" cd-rom og skal
>> efterfølgende køre opdateringer.
>
> Netop.
>
>> Hvis han har brugt sfc /scannow til sin rep, så får han ikke erstattet
>> filer som er tilstede i en eller anden form, men han får sine mistede
>> filer geninstalleret.
>
> Men der blev udtrykkeligt nævnt en rep.install - og ikke et ord om sfc
> /scannow.......
>
> --
> vh
> Ole C

Også lidt svært at køre en sfc /scannow når man ikke kan komme ind i
windows;) Jeg har har kørt en alm. R=Repair, men som sagt ændrede det ikke
noget. Så spørgsmålet er stadigf om der ikke en nogle ini filer der kan
ændres sådan at man kommer forbi den logon skærm, hvor altså logon mangler.
Som jeg ser det er det sandsynligvis winlogon den er gal med.
En anden mulighed men der skal jeg guides, jeg har som sagt en backup af
regDB 15032007.reg, er dt ikke muligt at editere en eller anden ini fil
sådan at den bliver lagt ind ved næste reboot?

Jeg kan komme ind i regedit, men det er miniw98's udgave og her er ikke
noget med tilladelser så det kan jeg ikke ændre tilbage, men er her ikke en
mulighed for at ændre noget som gør at jeg passerer logon skærmen og ender
på skrivebordet? Noget ala RunOnce=?

Det er Fat32 og jeg bruger klassisk visning.

Mit store problem er at når jeg forsøger at lave en backup af outlook
express inde fra miniw98 så er der mapper den nægter at kopiere fordi de er
skrevet med æ,ø og å og miniw98 er engelsk så den forstår ikke tegnene:( Der
er noget post som bare ikke må går tabt. Mini W98 bliver loadet til et
Ramdrev så jeg kan ikke lave ændringer på det punkt.


Hvis jeg bare kunne få posten reddet, så til nordpolen med resten, jeg har
en backup fra 2006 et eller andet sted, den fylder godt nok 8 cd'ere men
hvad pokker:) Mine dokumenter ligger aligevel på et seperat drev sammen med
mine downloads:)

--

Mvh

JBJ


JBJ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 19:06

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
news:476ff344$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:476fda37$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> emj skrev blandt andet:
>>
>>>
>>> Nja, det kommer jo an på, hvordan han har lavet sin rep.install.
>>> Hvis han har valgt R=Repair, så geninstallerer han windows i den
>>> udgave, som tilfældigvis ligger på hans "gamle" cd-rom og skal
>>> efterfølgende køre opdateringer.
>>
>> Netop.
>>
>>> Hvis han har brugt sfc /scannow til sin rep, så får han ikke erstattet
>>> filer som er tilstede i en eller anden form, men han får sine mistede
>>> filer geninstalleret.
>>
>> Men der blev udtrykkeligt nævnt en rep.install - og ikke et ord om sfc
>> /scannow.......
>>
>> --
>> vh
>> Ole C
>
> Også lidt svært at køre en sfc /scannow når man ikke kan komme ind i
> windows;) Jeg har har kørt en alm. R=Repair, men som sagt ændrede det ikke
> noget. Så spørgsmålet er stadigf om der ikke en nogle ini filer der kan
> ændres sådan at man kommer forbi den logon skærm, hvor altså logon
> mangler. Som jeg ser det er det sandsynligvis winlogon den er gal med.
> En anden mulighed men der skal jeg guides, jeg har som sagt en backup af
> regDB 15032007.reg, er dt ikke muligt at editere en eller anden ini fil
> sådan at den bliver lagt ind ved næste reboot?
>
> Jeg kan komme ind i regedit, men det er miniw98's udgave og her er ikke
> noget med tilladelser så det kan jeg ikke ændre tilbage, men er her ikke
> en mulighed for at ændre noget som gør at jeg passerer logon skærmen og
> ender på skrivebordet? Noget ala RunOnce=?
>
> Det er Fat32 og jeg bruger klassisk visning.
>
> Mit store problem er at når jeg forsøger at lave en backup af outlook
> express inde fra miniw98 så er der mapper den nægter at kopiere fordi de
> er skrevet med æ,ø og å og miniw98 er engelsk så den forstår ikke
> tegnene:( Der er noget post som bare ikke må går tabt. Mini W98 bliver
> loadet til et Ramdrev så jeg kan ikke lave ændringer på det punkt.
>
>
> Hvis jeg bare kunne få posten reddet, så til nordpolen med resten, jeg har
> en backup fra 2006 et eller andet sted, den fylder godt nok 8 cd'ere men
> hvad pokker:) Mine dokumenter ligger aligevel på et seperat drev sammen
> med mine downloads:)
>
> --
>
> Mvh
>
> JBJ

Glemte at sige at det er XP pro Dk opgradering, hvor SP2 skal installeres
bagefter.

--

Mvh

JBJ


Rado (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 25-12-07 00:40

On Mon, 24 Dec 2007 19:05:31 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:


>Glemte at sige at det er XP pro Dk opgradering, hvor SP2 skal installeres
>bagefter.

Prøv evt. at lave en slipstream CD med SP2, og så reparer med den.
Kunne godt tænkes det kunne løse problemet.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

JBJ (25-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 25-12-07 03:41

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:0dg0n3pqqvimdieatac26e8tsehj59o3k4@4ax.com...
> On Mon, 24 Dec 2007 19:05:31 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:
>
>
>>Glemte at sige at det er XP pro Dk opgradering, hvor SP2 skal installeres
>>bagefter.
>
> Prøv evt. at lave en slipstream CD med SP2, og så reparer med den.
> Kunne godt tænkes det kunne løse problemet.
>
>
> --
> Rado
>
> Protester imod EUs intelligent design resolution:
> http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Hej Rado, og glædelig jul:) Jeg har aldrig lavet en slipstream CD før, kunne
du lave en guide til mig:)

--

Mvh

JBJ


Ole C (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 25-12-07 11:51

JBJ skrev blandt andet:

> Hej Rado, og glædelig jul:) Jeg har aldrig lavet en slipstream CD
> før, kunne du lave en guide til mig:)

Går lige Rado i bedene - håber det er i orden
Det er rigtigt nemt at slipstreame en CD med dette værktøj:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml
Og SP2 kan for eksempel hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
vh
Ole C


JBJ (26-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 26-12-07 19:15

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4770e085$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> JBJ skrev blandt andet:
>
>> Hej Rado, og glædelig jul:) Jeg har aldrig lavet en slipstream CD
>> før, kunne du lave en guide til mig:)
>
> Går lige Rado i bedene - håber det er i orden
> Det er rigtigt nemt at slipstreame en CD med dette værktøj:
> http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml
> Og SP2 kan for eksempel hentes her:
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> --
> vh
> Ole C

Fedt:) Tak Ole, håber du havde en god jul:) Sp2 har jeg i forvejen:)

--

Mvh

JBJ


Ole C (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 26-12-07 20:07

JBJ skrev blandt andet:


> Fedt:) Tak Ole, håber du havde en god jul:)

Selv tak - og jo!

--
vh
Ole C


Rado (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 25-12-07 00:40

On Mon, 24 Dec 2007 11:48:35 +0100, emj <emj@> wrote:

>KentBM skrev:
>
>>Nu skrive JBJ, at han(?) har kørt en rep.install. Dette betyder vel at
>>væsentlige windowsfiler vil være erstattet, hvis der var noget galt?
>
>Nej, hvis en fil findes, så erstattes den ikke uanset om den er i udu
>eller ej. Windows tjekker bare om der mangler filer.
>Hvis en fil mangler, så installeres den.

Det tvivler jeg nu stærkt på. Det er uhyre simpelt at lave checksum på
filerne og se om de er OK, og enhver programmør med blot en lille
smule omløb i hovedet ville lave et sådant check i
reparationsprogrammet.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Claus Tersgov (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 30-12-07 20:07


"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev

> Nu skrive JBJ, at han(?) har kørt en rep.install. Dette betyder vel at
> væsentlige windowsfiler vil være erstattet, hvis der var noget galt?

Nej, det er der ingen garanti for. Jeg har oplevet det modsatte massevis af
gange. Samtidig bliver registreringsdatabasen ført videre, den bliver IKKE
nulstillet, hvilket betyder, at eventuelle dårligdomme i regdb. bliver ført
videre.

Claus



O. Skjold (24-12-2007)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 24-12-07 13:22

JBJ skrev i news:476f3cf9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> Er det ikke muligt at på en eller anden måde sætte
> systemgendannelse
> igang med det punkt jeg lavede igår? Og skulle det ikke redde
> RegDB?

Du kan prøve at gendanne denne vej rundt:
http://support.microsoft.com/kb/307545 Jeg har prøvet det stunt
et par gange før - dog pga. andre fejl end du har - men det
virker måske alligevel. Følg vejledningen slavisk og go' jul...


--
Mvh.
O. Skjold (Odense)
Mailadr. er valid


JBJ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 24-12-07 19:02

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:476fa470$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> JBJ skrev i news:476f3cf9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> <klip>
>
>> Er det ikke muligt at på en eller anden måde sætte systemgendannelse
>> igang med det punkt jeg lavede igår? Og skulle det ikke redde RegDB?
>
> Du kan prøve at gendanne denne vej rundt:
> http://support.microsoft.com/kb/307545 Jeg har prøvet det stunt et par
> gange før - dog pga. andre fejl end du har - men det virker måske
> alligevel. Følg vejledningen slavisk og go' jul...
>
>
> --
> Mvh.
> O. Skjold (Odense)
> Mailadr. er valid

Glædelig jul:) virker dette også efter at man har kørt en R=Repair?


--

Mvh

JBJ


O. Skjold (25-12-2007)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 25-12-07 18:29

JBJ skrev i news:476ff451$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

>> Du kan prøve at gendanne denne vej rundt:
>> http://support.microsoft.com/kb/307545 Jeg har prøvet det
>> stunt et
>> par gange før - dog pga. andre fejl end du har - men det
>> virker måske
>> alligevel. Følg vejledningen slavisk og go' jul...
>>

> Glædelig jul:) virker dette også efter at man har kørt en
> R=Repair?


Hm, der blir' jeg svar skyldig...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)
Mailadr. er valid


JBJ (26-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 26-12-07 18:58

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47713de0$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> JBJ skrev i news:476ff451$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> <klip>
>
>>> Du kan prøve at gendanne denne vej rundt:
>>> http://support.microsoft.com/kb/307545 Jeg har prøvet det stunt et
>>> par gange før - dog pga. andre fejl end du har - men det virker måske
>>> alligevel. Følg vejledningen slavisk og go' jul...
>>>
>
>> Glædelig jul:) virker dette også efter at man har kørt en R=Repair?
>
>
> Hm, der blir' jeg svar skyldig...
>
> --
> Mvh.
> O. Skjold (Odense)
> Mailadr. er valid

Hejsa, håber du havde en god jul:) Det virker ikke efter at man har kørt en
R=Repair så jeg installedred XP igen og brugte den samme partion og samme
mappe med det resultat at jeg kunne redde de fleste filer og mapper og så
geninstallere mine programmer igen. Efter at have geninstalleret kopierede
jeg min backup tilbage og havde dermed de fleste opsætninger tilbage:)

Det gjorde også at jeg kunne redde min post:)

--

Mvh

JBJ


O. Skjold (26-12-2007)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 26-12-07 23:23

JBJ skrev i news:47729637$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> Hejsa, håber du havde en god jul:)

Tak udmærket

> Det virker ikke efter at man har
> kørt en R=Repair så jeg installedred XP igen og brugte den
> samme
> partion og samme mappe med det resultat at jeg kunne redde de
> fleste
> filer og mapper og så geninstallere mine programmer igen. Efter
> at
> have geninstalleret kopierede jeg min backup tilbage og havde
> dermed
> de fleste opsætninger tilbage:)
> Det gjorde også at jeg kunne redde min post:)

OK..... Du spørger andetsteds efter et værktøj der kan redde
inst. hvis reg-databasen er ødelagt. Jeg ved ikke om det findes
men det link jeg sendte beskriver netop sådan en situation. Ved
1. install laves der en reg-database og det er den der manuelt
kopieres ind i stedet for den ødelagte. Så kan Win startes og der
kan foretages systemgendannelse på normal vis. Prøv det hvis du
igen skulle komme ud for lignende.


--
Mvh.
O. Skjold (Odense)
Mailadr. er valid


JBJ (25-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 25-12-07 07:55

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
news:476f3cf9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg havde problem med at installere Ie7 og fulgte så vejledningen til
> hvordan man fejlfinder. Der var noget om at man skulle kigge i IE7.log for
> at finde RegDB nøgler som var låst og så gå ind i regedit og give fuld
> tilladelse til administrator.
>
> Så tænkte geniet her at det var da meget nemmere at give fuld tilladelse
> til alle HK mapperne for så ville tilladelserne blive nedarvet til alle
> undernøglerne og nu jeg var igang kunne jeg lige så godt tilføje min
> bruger konto(Thunder) samt superbrugere til dem som have fuld tilladelse.
>
> Og som det geni jeg er fik jeg jo ikke lavet backup af regdb da jeg tænkte
> at det systemgendannelses punkt jeg havde lavet tidligere på dagen sagtens
> kunne klare det hvis der blev et problem.
>
> Med det resultat da jeg genstartede pc'en, at XP booter og går ind i
> windows, opstart lyden kommer, men alt hvad jeg kan se er Microsoft
> Windows XP med logo på blå skærm og der stopper den så. Der kommer ikke
> noget login vindue frem eller skrivebord for den sags skyld. Der kommer
> heller ikke jobliste frem ved ctrl+alt+del.
>
> Nå, jeg genstarter og gendanner til sidst virkende konfig. - med nøjagtig
> samme resultat.
>
> Nå, så må jeg da kunne komme i fejlsikret tilstand ikke - Nej, der er det
> samme skærmbillede med logo.
>
> Ok så er der ikke andet for end en rep. install - den kører fint igennem
> men da den til sidst genstarter kommer det samme skærmbillede med logo:(
>
> Og der sidder jeg så nu:(
>
> Jeg kan sagtens komme ind på hdd og se filer hvis jeg booter med miniW98
> fra Hiren's BootCD, så mit spørgsmål er:
> Er der ikke noget herinde jeg kan editere(.ini filer eller lignende) sådan
> at jeg i det mindste kan komme ind til skrivebordet i XP igen og enten
> redigere regdb tilbage eller geninstallere den backup af RegDB jeg har fra
> 15.03.2007?
>
> Taget i tanke at miniW98 er noget begrænset i funktioner så det er ikke
> alt jeg kan lave der, findes der så en MiniXP bootCD man kan lave selv
> eller downloade til at redde systemet?
>
> Er det ikke muligt at på en eller anden måde sætte systemgendannelse igang
> med det punkt jeg lavede igår? Og skulle det ikke redde RegDB?
>
> Når man laver et systemgendannelsespunkt bliver der så ikke taget backup
> af RegDB? Hvis jo, er det så muligt at "extrakte" den RegDB backup fra
> restore punktet?
>
> Jeg er ikke meget for at skulle geninstallere hele møget, hvis der findes
> en anden løsning.
>
> Så jeg håber på at der er en sød sjæl der vil hjælpe:)
> --
>
> Mvh
>
> JBJ

Hejsa, endte med at jeg lige har geninstalleret XP:( Så nu skal jeg til at
sætte alt op igen:(

Tak for alle jeres svar de er afprøvet, men desværre var der intet der
hjalp:(

Fordelen er jo så nu at jeg får en hurtigere XP:)

--

Mvh

JBJ


Pico (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 25-12-07 12:33

JBJ wrote:
> "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
> news:476f3cf9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP KLIP
>
> Tak for alle jeres svar de er afprøvet, men desværre var der intet der
> hjalp:(
>
> Fordelen er jo så nu at jeg får en hurtigere XP:)

Når du så har fået det hele op at kørere og sådan som du ønsker maskinen
konfigureret vil det være en god ide at tage et "image" af installationen,
så kan du altid lægge det tilbage og være kørende på kort tid med en ny
installation, skulle det nu gå galt igen, det er hørt før

--
MVH
Pico



JBJ (26-12-2007)
Kommentar
Fra : JBJ


Dato : 26-12-07 19:13

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4770eaf7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> JBJ wrote:
>> "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
>> news:476f3cf9$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KLIP KLIP
>>
>> Tak for alle jeres svar de er afprøvet, men desværre var der intet der
>> hjalp:(
>>
>> Fordelen er jo så nu at jeg får en hurtigere XP:)
>
> Når du så har fået det hele op at kørere og sådan som du ønsker maskinen
> konfigureret vil det være en god ide at tage et "image" af installationen,
> så kan du altid lægge det tilbage og være kørende på kort tid med en ny
> installation, skulle det nu gå galt igen, det er hørt før
>
> --
> MVH
> Pico
>

Hej Pico, det ved jeg egentligt godt og råder altid folk til det samme:D Men
den dag tænkte jeg at systemgendannelse kunne klare det hvis det gik galt,
viser sig dog at systemgendannelse ikke kan klare hvis der er opstået fejl i
RegDB(så hvad er den så til).

Findes der et program ligesom systemgendannelse, bare ikke microcrap, som
kan det samme men som fungerer. Med microcrap's version kan man jo ikke selv
vælge hvad for et restore point som man ønsker at bruge (hvis man nu ikke
kan komme ind i windows) man kan kun vælge det sidste der blev lavet.
Microsoft skulle have tilføjet den funktion da de lavede systemgendannelse
sådan at fra F8 menuen kunne man selv gå ind og vælge hvilket restore punkt
man ville bruge. Men det er med det som med alt andet halvfærdigt de sender
ud.

Laver man et Image med Drive Image, Ghost, Paragon eller acronis, sletter
det jo alt hvad der ligger på drevet/partionen når man gendanner. Det er
ikke lige det jeg er ude efter.
Man kan så lave nogle fiksfakserier med at data ligger på en anden partion,
men det er ikke alle programmer der understøtter dette.

Imaget er fint hvis uheldet er rigtigt ude, til alt andet vill
systemgendannelse være fint(hvis det altså bare virkede).

Så derfor, er der nogen der kender til et gendannelsesværktøj ala System
Restore, og som virker som det skal samt at man selv kan vælge hvilket
restore punkt man vil bruge? Og som virker selvom man ikke kan komme ind i
windows(heller ikke fejlsikret tilstand):)


--

Mvh

JBJ


Pico (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-12-07 19:44

JBJ wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4770eaf7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> JBJ wrote:
KLIP
> Laver man et Image med Drive Image, Ghost, Paragon eller acronis,
> sletter det jo alt hvad der ligger på drevet/partionen når man
> gendanner. Det er ikke lige det jeg er ude efter.
> Man kan så lave nogle fiksfakserier med at data ligger på en anden
> partion, men det er ikke alle programmer der understøtter dette.
>
> Imaget er fint hvis uheldet er rigtigt ude, til alt andet vill
> systemgendannelse være fint(hvis det altså bare virkede).

Det er så sandt, men en god sikkerhed som forhåbentlig aldrig bliver
nødvendig
Man skal også jævnligt lave et nyt image når der er sket større ændringer,
nye programmer mm.
Derudover tager jeg backup af dokumenter og lignende vigtige ting automatisk
hver anden time på en seperat harddisk, det bruger jeg SecondCopy til,
kørere i bagrunden og laver selv jobet. Så har man det liggende og kan føre
tilbage så systemet er nogenlunde som ved nedbrudet.
Jeg har heldigvis kun haft brug for det et par gange da jeg "legede" meget
med computere for nogle år tilbage I dag sker der heldigvis ikke større
fejl, men det er rart at vide at maskinen kan bringes tilbage hvis
gendannelse eller lignende svigter.

>
> Så derfor, er der nogen der kender til et gendannelsesværktøj ala
> System Restore, og som virker som det skal samt at man selv kan vælge
> hvilket restore punkt man vil bruge? Og som virker selvom man ikke
> kan komme ind i windows(heller ikke fejlsikret tilstand):)

Det har jeg ikke hørt om, men det ville være intersant hvis det findes.
--
MVH
Pico



Rado (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 26-12-07 22:09

On Wed, 26 Dec 2007 19:13:18 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

>Laver man et Image med Drive Image, Ghost, Paragon eller acronis, sletter
>det jo alt hvad der ligger på drevet/partionen når man gendanner. Det er
>ikke lige det jeg er ude efter.
>
>Så derfor, er der nogen der kender til et gendannelsesværktøj ala System
>Restore, og som virker som det skal samt at man selv kan vælge hvilket
>restore punkt man vil bruge? Og som virker selvom man ikke kan komme ind i
>windows(heller ikke fejlsikret tilstand):)

Kig evt. på Acronis Workstation udgaven, den har sit eget
gendannelsesværktøj, plus man kan gendanne individuelle filer og
mapper af eget valg, fra et image.

http://www.acronis.com/enterprise/products/ATICW/


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste