MS Windows
briani 27239
ftp og winxp
Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 23-12-07 21:51

Jeg har brugt lidt af min juleferie til at installere WinXP Pro på en ny
PC. Den gamle PC var også en WinXP Pro og begge med IE7

Jeg plejer at forbinde til en filserver vha
ftp://brugernavn:passwd@servernavn
og åbne en mappe, hvortil jeg uden problemer kunne up- og downloade
filer, præcis som var det en mappe på PC'en.
Den facilitet er forsvundet i nyinstalleringen. Jeg får forbindelse til
filserveren, men den viser blot en gammeldags tekstbaseret liste, hvor
det før var normale ikoner, og jeg kan ikke finde ud af at uploade
filer.
Der er flueben i "Aktiver DTP-mappevisning (uden for IE)"

Hvordan får jeg installeret en ftp-forbindelse, så det ligner en alm.
mappe på PC'en?

Venlig hilsen
Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-12-07 07:35

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev

> Hvordan får jeg installeret en ftp-forbindelse, så det ligner en alm.
> mappe på PC'en?

Prøv at sætte hak i passiv ftp. Det burde hjælpe.

Glædelig jul

Claus

Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 24-12-07 09:01

Claus Tersgov wrote:

> "Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev

> Prøv at sætte hak i passiv ftp. Det burde hjælpe.

gerne, men hvor gør jeg det?
mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-07 12:08

Niels U. Kristiansen wrote:
> [...]

I Internet Explorer: Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret.

mvh Ebbe

Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 24-12-07 14:22

Ebbe (7000) wrote:

> I Internet Explorer: Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret.

Tak, nu fandt jeg den. Der var allerede et flueben der. Jeg har prøvet
både med og uden hak i "Brug passiv FTP" og med genstart hver gang uden
det har haft den ringeste indflydelse på mit problem.

mvh og glædelig jul
Niels

Fra : Pico

Dato : 24-12-07 16:24

Niels U. Kristiansen wrote:

> Tak, nu fandt jeg den. Der var allerede et flueben der. Jeg har prøvet
> både med og uden hak i "Brug passiv FTP" og med genstart hver gang
> uden det har haft den ringeste indflydelse på mit problem.

Jeg bruger Total Comander meget også til at oploade hjemmesider osv., der er
indbygget FTP og du har 2 vinduer så du kan trække over.
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-12-07 20:23

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Jeg bruger Total Comander meget også til at oploade hjemmesider osv., der
> er

Jeg er også en varm fortaler for tc og bruger den selv også til ftp. Men
desværre er det en elendig ftp klient, som kun lige tilbyder det meste
basale ftp. Det vil aldrig kunne erstatte en ordentlig ftp klient.

Claus

Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 25-12-07 12:24

Niels U. Kristiansen wrote:

> [...]
> Der er flueben i "Aktiver DTP-mappevisning (uden for IE)"
>
> Hvordan får jeg installeret en ftp-forbindelse, så det ligner en alm.

Det er ikke så svært, når bare man får det lært.
Brug ikke IE, men vælg i stedet "Opret et netværkssted" i
Netværkssteder.

mvh
Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-12-07 20:25

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev

> Det er ikke så svært, når bare man får det lært.
> Brug ikke IE, men vælg i stedet "Opret et netværkssted" i
> Netværkssteder.

Jeg har massevis af klienter, som bruger IE som ftp klient på min server
hver dag, og det kører fortrinligt for dem. Så det kan altså lade sig gøre.
men det afhænger muligvis af ftp serveren.

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-07 21:15

Den 30-12-07 20.24 skrev Claus Tersgov følgende:
> "Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev

> Jeg har massevis af klienter, som bruger IE som ftp klient på min server

Hvordan kan du se forskel på, om brugeren benytter IE, Stifinder eller
et netværkssted? IE7 kan for øvrigt ikke bruges til ftp-upload.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-07 13:14

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Hvordan kan du se forskel på, om brugeren benytter IE, Stifinder eller et
> netværkssted? IE7 kan for øvrigt ikke bruges til ftp-upload.

Det kan jeg, fordi jeg selv har leveret hele pakken inkl. opsætning,
backupsoftware samt diverse genveje til skrivebordet.

IE7 kan sagtens bruges til FTP upload, i hvert fald på de maskiner, jeg har
opsat. Men under vista er der problemer, når man bruger mappe FTP, der
mangler man ikonerne. Men det løses ved at oprette et link gennem stifinder,
men det giver desværre en masse uvedkommende links i mappen.

Claus