Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EV -2
Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 00:56

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18720

--
   m.v.h.
   U.P.
Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123

Fra : Lyrik

Dato : 14-07-01 01:01

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
> [...]
> U.P.
> Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Flot UP!
Har du pillet ved hvidbalancen?

Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 01:22

On Sat, 14 Jul 2001 02:00:38 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Flot UP!
>Har du pillet ved hvidbalancen?

Tak, ja den er sat til OUT DOOR

og EXPOSURE til minus 2

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-07-01 12:45

"U. Pedersen" wrote:

> http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18720

Nu ska' du få kritik.....!

For mig at se, så er det ubearbejdet billede, der er masser af forgrund
(hav) og masser af baggrund (himmel), men da forgrunden er
underexponeret, så spiller den ikke op til baggrunden.

Og mit forgyldte øjemål siger mig at din horisont er mellem 3 og 4
grader skæv, så vandet fosser ud i højre side.

Ret billedet op, og beskær det så der kun er en smal stribe vand, det
vil styrke oplevelsen af de dramatiske skyer, det er jo dem det handler
om, du kan også justere forgrunden, så den spiller med - vælg selv.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 13:21

On Sat, 14 Jul 2001 13:44:36 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>vil styrke oplevelsen af de dramatiske skyer, det er jo dem det handler
>om, du kan også justere forgrunden, så den spiller med - vælg selv.

ja tak, og næste gang behøver du ikke sende mig privat mail, det vil
jeg gerne ha mig frabet.

>Dit billede efter en tur i PhotoShop, og så kan du jo overveje om det er
>blevet bedre eller dårligere......))
>

>Med venlig hilsen
>Niels Riis Ebbesen

Dette er en venlig henstilling, da jeg betragter uønsket mail som
spam, på ligefod med adresseløse reklamer.

Hvis jeg her i nyhedsgruppen havde skrevet at du gerne må sende mig en
mail, havde jeg vel gjort det.

Så hold snitterne af min mail-box Neils

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-07-01 18:54

"PU" wrote:

> Så hold snitterne af min mail-box Neils

Nå så herren er ømskindet......))

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 23:38

On Sat, 14 Jul 2001 19:54:26 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Nå så herren er ømskindet......))

Nej, men enhver vedhæftet fil som jeg ikke tydeligt har bedt om,
slettes øjeblikkeligt og da du ikke tilhører den del af befolkningen
som jeg stoler på, så ser jeg ikke hvad du sender mig.
Så derfor: Din mail (og samtlige du kunne finde på at sende for
fremtiden) er spildt.

Fra : Kim Østrup

Dato : 14-07-01 22:22

Hej Ulf

En klog mand har sagt (kender ham ikke personligt) at kedeligt lys gi´r
kedelige billeder. Jeg tror nu han har ret. Lyset som spejler sig i
havoverfladen mangler ligesom liv/farve. Der mangler imo tegning i
skyerne - eller alternativt bedre belyst sollysstriber.

Derudover er der blevet vådt forneden på skærmen da vandet hælder
til højre. En gos regel er reglen om tredjedele - eller "det gyldne
snit" det ville med dit billede have betydet mindre (kedelig)
havoverflade og mere af den ellers flotte himmel.

Men du har også sat din eksponering på en hård prøve - der er mange EV
mellem dit højlys og de mørke træer i baggrunden.

Jeg har selv taget rigtig mange billeder af landskaber, skyer og
panoramaer, som i virkelighedens verden så meget imponerende ud - men
det sker kun sjældent at det lykkes til fulde at fange det på et
billede - og når man ser billedet tænker man "hvad hulen tog jeg det
for"

Ved ikke om du kan bruge min kritik, men nu er den givet.

Mvh

Kim

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 23:14

On Sat, 14 Jul 2001 23:21:36 +0200, "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk>
wrote:

>Men du har også sat din eksponering på en hård prøve - der er mange EV
>mellem dit højlys og de mørke træer i baggrunden.

det var nu også det der var formålet med mit billede, og se hvordan en
ev på minus 2.
Så billedet beskæring kom i anden række, og da jeg ikke er andet end
amatør kan man jo heller ikke forvente andet