Søger lille switch/hub med INDBYGGET strøm~
Fra : Martin Liversage

Dato : 14-07-01 00:06

Jeg søger en lille 10/100 Mb/s switch eller dual-speed hub med indbygget strømforsyning
(altså ingen stor ekstra klods af en strømforsyning). Med "lille" mener jeg at den ikke
behøver at have mere end 4 porte, men at den til gengæld heller ikke må være alt for dyr.

En Accton CheetaSwitch 3008A 10/100 Mb/s 8-ports switch opfylder mine krav, men jeg kan
ikke på edbpriser finde nogen som forhandler den i Danmark for øjeblikket.

Andre forslag?

--
Martin Liversage
e-mail: martin @t liversage d0t com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-01 00:37

"Martin Liversage" <spammers@go.die> wrote in message
> [...]
jeg at den ikke
> behøver at have mere end 4 porte, men at den til gengæld heller ikke må

Jeg tror nu ikke en sådan findes.... Ikke i små alm. forbruger switchs

Men snarere i store strømkrævende switchs,, som også har kølling med
blæsere... og det vil du vil ikke høre på??

Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem..!

Du kan vel bare gemme den væk, inde bag computeren??

Fra : Martin Liversage

Dato : 14-07-01 02:02

> "Martin Liversage" <spammers@go.die> wrote in message
> strømforsyning
>
> Jeg tror nu ikke en sådan findes.... Ikke i små alm. forbruger switchs

Jo, en Accton CheetaSwitch 3008A.

> Men snarere i store strømkrævende switchs,, som også har kølling med
> blæsere... og det vil du vil ikke høre på??

Den nævnte switch har en uhørlig blæser.

> Jeg forstår ikke hvorfor det er et problem..!
>
> Du kan vel bare gemme den væk, inde bag computeren??

Et alvorligt problem er det jo ikke, men jeg synes at de der løse strømforsyninger er
rimeligt ufikse og fylder en hel masse i fx strømskinner så man pludselig skal have
forlængerledninger i forlængerledninger osv. bare for at få plads - det er jo ikke kun
switchen der kommer med en klods af en strømforsyning. Så hvis jeg har et valg vil jeg til
enhver tid vælge et produkt med indbygget strømforsyning. Da det er tidskrævende at
gennemgå produktblade på alle "små" switches/dual-speed hubs for at afgøre om de kommer
med en ekstern strømforsyning eller ej håber jeg på at dette forum kan hjælpe mig med
identificere relevante produkter.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 14-07-01 06:24

Martin Liversage wrote:

> [...]
> behøver at have mere end 4 porte, men at den til gengæld heller ikke må være alt for dyr.

En Cisco MicroHub 15xx lever op til de tekniske krav, dog har den otte
porte. Imidlertid er den ikke superbillig, med mindre du kan finde en
brugt eller måske være heldig at finde en forhandler, der har en gammel
model liggende, som han gerne vil have "fyret af".

Den er i øvrigt hverken køn eller kompakt, men jeg er meget glad for at
køre rundt med sådan en i bilen, netop fordi jeg ikke risikerer at miste
strømforsyningen.

Kan i øvrigt tilføje, at den ikke har nogen blæser.

--
Jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-01 10:27

Hej "Martin Liversage" <spammers@go.die>

> [...]
>ikke på edbpriser finde nogen som forhandler den i Danmark for øjeblikket.

Hmm, vi har nogle små Kingston dual-speed hubs med indbygget PSU (og
blæser).

Kingston laver dem ikke mere, men måske du kan finde dem brugt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Dan Mortensen

Dato : 14-07-01 12:06

On Sat, 14 Jul 2001 01:05:37 +0200, "Martin Liversage"
<spammers@go.die> wrote:

> [...]
>behøver at have mere end 4 porte, men at den til gengæld heller ikke må være alt for dyr.

D-Link DSH-8: 8 NWAY 10/100Mb dual speed ports, som jeg mener er med
indbygget PSU.

http://www.dlink.com/products/DigitalHome/Ethernet/index.htm#dualHubSw

Grunden til at de fleste apparater er med extern PSU, er at det er
billigere at få dem CE-godkendt, da PSU'en er en standard PSU, og
allerede er godkendt.

/Dan MOrtensen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 14-07-01 18:29

"Dan Mortensen" <damo@post3.tele.dk> wrote:

> [...]

> Grunden til at de fleste apparater er med extern PSU, er at det er
> billigere at få dem CE-godkendt, da PSU'en er en standard PSU, og

Det er nok en simplificering af tingene, grunden er at opgaven for
producenten med at kunne levere det samme produkt til forskellige
forsyningsspændinger verden over gøres til logistik opgave i stedet for en
produktionsopgave.

Altså skal der i stedet for at producere flere forskellige modeller bare
pakkes forskellig strømforsyninger i kassen.

Naturligvis letter det også antallet af godkendelser der skal være i orden.

En anden fordel er at reparation ofte bliver nemmere, er strømforsyningen i
stykker udleverer man bare en ny.

Netop af ovenstående grund markedføres D-Link DSH-8 ikke i Europa

- Ulrik Lunddahl

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-01 19:41

Hej "Ulrik Lunddahl" <lunddahl@mail.dk>

> [...]
>producenten med at kunne levere det samme produkt til forskellige
>forsyningsspændinger verden over gøres til logistik opgave i stedet for en

Er det ikke også et spørgsmål om varme (og blæser)?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 14-07-01 21:57

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote:

> Er det ikke også et spørgsmål om varme (og blæser)?

Det følger jo med en ekstern PSU, og på små desktop switches er det
efterhånden også et krav at de ikke larmer.

- Ulrik Lunddahl

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-07-01 22:41

Hej "Ulrik Lunddahl" <lunddahl@mail.dk>

>Det følger jo med en ekstern PSU, og på små desktop switches er det
>efterhånden også et krav at de ikke larmer.

Øh? Det var netop pointen. At have en ekstern PSU betyder at switchen
bliver mindre varm og derfor kan fungere uden blæser -> mindre støj.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 15-07-01 18:02

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote:

> Øh? Det var netop pointen. At have en ekstern PSU betyder at switchen
> bliver mindre varm og derfor kan fungere uden blæser -> mindre støj.

Ja, vi snakker vist om det samme.

- At det IKKE er fordi et givent produkt skal godkendes det leveres med
ekstern PSU.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Dan Mortensen

Dato : 14-07-01 22:09

On Sat, 14 Jul 2001 19:29:24 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<lunddahl@mail.dk> wrote:

> [...]
>producenten med at kunne levere det samme produkt til forskellige
>forsyningsspændinger verden over gøres til logistik opgave i stedet for en

Ja, det har selvfølgelig også noget (måske mere?) at sige.

>Netop af ovenstående grund markedføres D-Link DSH-8 ikke i Europa

Gør den ikke det? Jeg syntes at jeg har nogle stykker, men jeg husker
nok forkert. Det kan være at det er en forgænger? Dem vi har med 8
porte, er med intern PSU, men det kan da godt være at den hedder
DFE-508, eller noget i den stil...

/Dan MOrtensen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 15-07-01 18:07

> [...]

> nok forkert. Det kan være at det er en forgænger? Dem vi har med 8
> porte, er med intern PSU, men det kan da godt være at den hedder

Det kan være DES-1008, men det er en switch. DSH serien findes ikke med 220v
PSU.