Javascript och php
Fra : Øystein Håland

Dato : 13-07-01 22:56

Jag har följande lilla codstump:

<?php
if($skrivut != "ja") {
include("header.txt");
echo '<a href="fil2.php"> Fil 2:</a> ';
include("upper.txt");
} else {
include("printupperhead.txt");
}
?>

<SCRIPT language=JavaScript>
function openPrintCloseWindow(){
myWin=window.open("dennefil.php?skrivut=ja","utskrift","locationbar=0,menuba
r=0,scrollbars=1,statusbar=1,toolbar=0");
}
</SCRIPT>

Nu har jag precis fått lära att om jag skriver såhär:
<?php echo "$PHP_SELF?skrivut=ja"; ?>
</a>
så skrivs sidan ut. Men jag önskar att använda det här javascriptet (det
öppnar ett nytt fönster och jag kan använda ett annat stylescheet etc..).
Hur kan jag göra så att jag i mitt script kan få in något i stil med
PHP_SELF (så jag slipper ha scriptet på varenda sida med ett specifikt
filnamn angivet.
Behöver jag säga att jag är tämligen nybörjare både i php- och
javascript-världen.

Fra : Thor Dreier

Dato : 14-07-01 23:29

"Øystein Håland" <molen@mbox302.swipnet.se> wrote in message
> [...]
> Hur kan jag göra så att jag i mitt script kan få in något i stil med
> PHP_SELF (så jag slipper ha scriptet på varenda sida med ett specifikt

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men noget i denne
retning:

<SCRIPT language=JavaScript>
function openPrintCloseWindow(){
myWin=window.open("<? echo $PHP_SELF;

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,