MS Windows
briani 27239
Harddiskplads via HTML?
Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 16-12-07 13:22

Hejsa

Findes der en løsning hvor jeg via en html side kan se hvormeget
harddiskplads der er på en maskine? selvfølgelig skal siden ligge på den
maskine hvor jeg vil vide pladsen på, evt. via noget php eller lign..

Forslag??

//Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-07 13:48

Den 16-12-07 13.22 skrev Icenfire (6920) følgende:

> Findes der en løsning hvor jeg via en html side kan se hvormeget
> harddiskplads der er på en maskine? selvfølgelig skal siden ligge på den
> maskine hvor jeg vil vide pladsen på, evt. via noget php eller lign..

Ikke via hmtl eller php, men du kan sikkert gøre det med ActiveX. Det
kræver dels, at sikkerhedsindstillingerne tilrettes, og dels at man
bruger Internet Explorer til at se siden med. Reelt set er det sikkert
meget nemmere at enten åbne Denne computer, og hvis det er for
besværligt, kan man sikkert installere et lille program, der skriver den
ledige harddiskplads i meddelelsesområdet nede ved Windows-uret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-12-07 14:23

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse

> Ikke via hmtl eller php, men du kan sikkert gøre det med ActiveX.

Det kan godt lade sig være via php+html ,med lidt fusk fra exec.

Et eksempel her som gør noget i den stil (på linux ):
http://hitormiss.org/projects/monitor-disk-space-php-script/

Jeg sprang let og elegant over at kommentere de sikkerhedsmæssige aspekter
af det. PHP serveren skal måske lirkes lidt..om det så er mere eller mindre
sikkert end activex kan vi diskutere længe :)

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 18-12-07 00:03

Nu har jeg en maskine som fungerer som lager maskine.. den er aldrig på
nettet. og har sit eget vlan med en heftig firewall forand. så den er som
sådan ikke i den store fare, hvad sikkerheden angår.. om jeg ville gerne vi
lokannetværket kunne tilføje disse detaljer på min egen startside. så når
jeg åbner IE kan se.. hov.. en harddisk er ved at være fyldt.. noget skal
gøres...

//Brian