|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Postkasse i lejebolig Fra : Mort1s1
 | 
 Dato :  15-12-07 14:58
 | 
 |  | Min svigermor, i et rækkehus, kommunal ældrebolig som dog på det seneste er
 solgt til et privat boligselskab.
 Nu er der fra Post Danmark kommet en skrivelse om at postkasserne skal
 flyttes ud i skellet, det kan man nok ikke gøre noget ved, men - hvem har
 ansvaret for at postkassen bliver flyttet - EJER eller LEJER?
 
 Mvh
 Mort1s1
 
 
 
 |  |  | 
  KN (15-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KN
 | 
 Dato :  15-12-07 15:02
 | 
 |  | 
 "Mort1s1" <wema@mail.dk> wrote in message
 news:4763dd8a$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Min svigermor, i et rækkehus, kommunal ældrebolig som dog på det seneste
 > er solgt til et privat boligselskab.
 > Nu er der fra Post Danmark kommet en skrivelse om at postkasserne skal
 > flyttes ud i skellet, det kan man nok ikke gøre noget ved, men - hvem har
 > ansvaret for at postkassen bliver flyttet - EJER eller LEJER?
 >
 
 Ejer - postkassen er normalt en 'bygningsdel' og ikke lejers private
 ejendom.
 
 Knud
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ditte H (15-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ditte H
 | 
 Dato :  15-12-07 16:14
 | 
 |  | Mort1s1 skrev:
 > Min svigermor, i et rækkehus, kommunal ældrebolig som dog på det seneste
 > er solgt til et privat boligselskab.
 > Nu er der fra Post Danmark kommet en skrivelse om at postkasserne skal
 > flyttes ud i skellet, det kan man nok ikke gøre noget ved, men - hvem
 > har ansvaret for at postkassen bliver flyttet - EJER eller LEJER?
 >
 > Mvh
 > Mort1s1
 
 Hej
 
 Jeg mener at have hørt, at folk over en vis alder, har ret til at få
 posten leveret ved døren.
 
 Måske andre kender den regel?
 
 Hilsen Ditte
 
 
 |  |  | 
  Snuden (15-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Snuden
 | 
 Dato :  15-12-07 16:30
 | 
 |  | On Sat, 15 Dec 2007 16:14:23 +0100, Ditte H <nope@nono.no> wrote:
 
 >Mort1s1 skrev:
 >> Min svigermor, i et rækkehus, kommunal ældrebolig som dog på det seneste
 >> er solgt til et privat boligselskab.
 >> Nu er der fra Post Danmark kommet en skrivelse om at postkasserne skal
 >> flyttes ud i skellet, det kan man nok ikke gøre noget ved, men - hvem
 >> har ansvaret for at postkassen bliver flyttet - EJER eller LEJER?
 >>
 >> Mvh
 >> Mort1s1
 >
 >Hej
 >
 >Jeg mener at have hørt, at folk over en vis alder, har ret til at få
 >posten leveret ved døren.
 >
 
 >Måske andre kender den regel?
 >
 Fandt nedenstående i en PDF-fil på postdanmark.dk (søgte efter
 "postkasser" på sitets forside)
 
 Dispensation m.v.
 Bevægelseshæmmede, og handicappede, der ikke er i stand til selv at
 tømme deres brevkasse, og som ikke har anden mulighed for at få
 brevkassen tømt, f.eks. ved hjælp af familie og hjemmehjælpere, kan
 få midlertidig dispensation fra kravet om opstilling af en brevkasse,
 så posten afleveres direkte til boligen. En eventuel nedtaget
 brevkasse genopstilles ved fraflytning.
 
 Nærmere oplysning om betingelserne for midlertidig dispensation, der
 er aftalt med De samvirkende invalideorganisationer, fås ved
 henvendelse til det lokale posthus.
 
 Pensionister der er fyldt 65 år, og som bor i etageejendomme, der er
 opført ifølge byggetilladelse udstedt før 1. januar 1974, har krav på,
 at Post Danmark omdeler forsendelser til den pågældende direkte til
 boligen. Anmodning om aflevering af forsendelserne direkte til boligen
 skal rettes til det lokale posthus. Det er en forudsætning for
 aflevering af forsendelserne til den pågældendes bolig, at der er
 etableret afleveringsmulighed i form af brevindkast eller brevkasse
 ved boligen
 --
 Snuden
 
 "I am a river to my people" -Auda abu Tayi
 
 
 |  |  | 
  Kurt Lund (15-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kurt Lund
 | 
 Dato :  15-12-07 23:28
 | 
 |  | Ditte H wrote:
 
 > Jeg mener at have hørt, at folk over en vis alder, har ret til at få
 > posten leveret ved døren.
 >
 > Måske andre kender den regel?
 
 Et hurtigt kig på Postdanmarks hjemmeside afslører at:
 
 Dispe nsation m.v.
 
 Bevægelseshæmmede, og handicappede, der ikke
 
 er i stand til selv at tømme deres brevkasse, og som
 
 ikke har anden mulighed for at få brevkassen tømt,
 
 f.eks. ved hjælp af familie og hjemmehjælpere, kan
 
 få midlertidig dispensation fra kravet om opstilling af
 
 en brevkasse, så posten afleveres direkte til boligen.
 
 En eventuel nedtaget brevkasse genopstilles ved
 
 fraflytning.
 
 Nærmere oplysning om betingelserne for midlertidig
 
 dispensation, der er aftalt med De samvirkende
 
 invalideorganisationer, fås ved henvendelse til det
 
 lokale posthus.
 
 Pensionister der er fyldt 65 år, og som bor i etageejendomme,
 
 der er opført ifølge byggetilladelse
 
 udstedt før 1. januar 1974, har krav på, at Post
 
 Danmark omdeler forsendelser til den pågældende
 
 direkte til boligen. Anmodning om aflevering af
 
 forsendelserne direkte til boligen skal rettes til det
 
 lokale posthus. Det er en forudsætning for aflevering
 
 af forsendelserne til den pågældendes bolig, at der
 
 er etableret afleveringsmulighed i form af brevindkast
 
 eller brevkasse ved boligen.
 
 
 
 --
 Kurt lund
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mort1s1 (16-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mort1s1
 | 
 Dato :  16-12-07 08:58
 | 
 |  | Min svigermor kan nok få hentet sin post - men spørgsmålet er:
 Hvem er ansvarlig for at postkassen bliver flyttet og et tillægsspørgsmål,
 Hvem skal betale, Ejer eller lejer?
 
 Mort1s1
 
 
 
 |  |  | 
    Hans Kjaergaard (16-12-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard
 | 
 Dato :  16-12-07 10:51
 | 
 |  | On Sun, 16 Dec 2007 08:58:01 +0100, "Mort1s1" <wema@mail.dk> wrote:
 
 >Min svigermor kan nok få hentet sin post - men spørgsmålet er:
 >Hvem er ansvarlig for at postkassen bliver flyttet og et tillægsspørgsmål,
 Det er jo nok den der ønsker at modtage sin post der skal sørge for at
 postkassen er på plads ?
 
 Men da det åbentbart er et rækkehus (i en større bebyggelse ejet af
 samme selskab) kunne man forestille sig at boligselskabet ønskede en
 enes udsende række af postkasser og derfor har en åbentbar interesse i
 at stå for opsætningen.
 Så kontakt boligselskabet.
 
 >Hvem skal betale, Ejer eller lejer?
 I sidste ende er det lejerene der kommer til at betale, direkte eller
 indirekte.
 
 /Hans
 
 
 |  |  | 
 |  |