MS Windows
briani 27239
Filer fra XP til Vista ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-12-07 19:14

Jeg har købt en ny bærbar, og har i den forbindelse kopieret min pst fil fra
Outlook til den nye bærbare med Vista. Når jeg prøver at importere den i
Outlook, får jeg en besked på, at jeg ikke rettigheder til filen. Jeg har
prøvet at give mig rettigheder til den ved at ændre dem i egenskaber for
filen, men det hjælper ikke

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Pico

Dato : 15-12-07 23:55

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> rettigheder til filen. Jeg har prøvet at give mig rettigheder til den
> ved at ændre dem i egenskaber for filen, men det hjælper ikke

Nu kender jeg ikke til Outlook, bruger den aldrig
Har været ude for at hjælpe en ven med at frytte fra hans stationære XP til
ny bærebar Vista, jeg gjorde bare det at jeg eksporterede fra OE og
importerede i WindowsMail (er det ikke det Vistas mailprogram hedder?), det
gik let og smertefrit, har du prøveet det ?
--
MVH
Pico

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 16-12-07 09:21

Pico skrev den 15-12-2007:

> [...]
> importerede i WindowsMail (er det ikke det Vistas mailprogram hedder?), det
> gik let og smertefrit, har du prøveet det ?

OE har intet med Outlook at gøre, ingen grund til at importere når det
er hele postfilen der flyttes. Tsk, tsk.
Mht problemet, Pico, det fremgår ikke helt klart hvordan du griber
problemet an, men jeg antager at du under Datafilstyring klikker dig
frem til den .pst fil du gerne vil bruge?
Hvis det er dette der ikke virker, kan du oprette din konto på normal
vis, lade Outlook oprette en tom .pst. Gå så ud af Outlook, erstat den
just oprettede .pst med din egen, det burde virke..

...::JMJ::..

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-12-07 10:12

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lade Outlook oprette en tom .pst. Gå så ud af Outlook, erstat den just
> oprettede .pst med din egen, det burde virke..

Det jeg gør i Outllok, er at klikke på filer -> importer/eksporter og så
derigennem finde min .pst fil. Jeg har i forvejen data i min Oulook, som
ikke skal slettes (som det jo gør, hvis den bare bruger en anden fil i
stedet for). Jeg har også prøvet at tilføje min .pst fra dataindstillinger,
men også her får jeg at vide, at jeg ikke har rettigheder til filen.

Min bruger på Vista (der er kun den ene) er administrator, men det er som
om, at den vil have endnu flere rettigheder end administrator, og jeg ved
ikke hvordan jeg får Vista til at acceptere min .pst fil

Fra : John T.

Dato : 16-12-07 23:53

> [...]
> om, at den vil have endnu flere rettigheder end administrator, og jeg ved
> ikke hvordan jeg får Vista til at acceptere min .pst fil

Det var grunden til at jeg gik tilbage til XP, der har jeg rettigheder.
Det var møj-frustrerende hele tiden se skiltet "Du har ikke rettigheder".
Jeg ville bl.a. ændre en DLL-fil så jeg fik et andet layout,
men det måtte jeg skam ikke.
Så ikke Vista her !!
Hilsen John T.

Fra : Peter

Dato : 16-12-07 10:19

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> til filen. Jeg har prøvet at give mig rettigheder til den ved at ændre
> dem i egenskaber for filen, men det hjælper ikke

Er pst filen skrivebeskyttet? Et eller andet siger mig at jeg har haft
samme problem en gang og det hjalp at fjerne skrivebeskyttelsen

Mvh Peter

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-12-07 14:02

"Peter" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Er pst filen skrivebeskyttet? Et eller andet siger mig at jeg har haft
> samme problem en gang og det hjalp at fjerne skrivebeskyttelsen

Det samme problem har jeg haft og det er ikke det der er galt her

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-12-07 17:57

> Det samme problem har jeg haft og det er ikke det der er galt her

Har du prøvet at tage ejerskab over filen ?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-12-07 18:34

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i meddelelsen
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at tage ejerskab over filen ?

Ja - hvis det er det der gøres under rettigheder for filen, så har jeg gjort
det.