MS Windows
briani 27239
Netværk mellem XP og Vista PC'er
Fra : Michael Ravn

Dato : 15-12-07 12:08

Jeg har en trådløs router, Netgear (som også er IP-tlf-adapter hos Telsome),
forbundet til Cybercity Internet via deres Zyxel-router. Hertil to PC'er, en
stationær med Windows XP SP2 og en bærbar med Windows Vista. Den bærbare er
på trådløst internet og den stationær er på samme router med kabel. Hvordan
laver man et netværk mellem pc'erne? Jeg har prøvet uden succes. Jeg har
også prøvet at installere følgende opdatering:
http://support.microsoft.com/kb/922120
Jeg har også prøvet at slå Firewalls fra.

Michael
Skift til IP-telefoni, hvis du har hurtigt Internet, og spar ca. 50%. F.eks.
hos
www.fonet.dk, www.ringip.dk, www.telsome.dk, www.tdc.dk, www.cybercity.dk,
www.fullrate.dk

Fra : Helge

Dato : 15-12-07 12:45

Hej Michael, jeg har samme opstilling som dig, og gjorde følgende: Sæt din
XP-cd-rom i xp-maskinen, den starter automatisk og en af de valgmuligheder
du får, er at lave et hjemmenetværk, start og kør guiden. Til sidst i guiden
får mulighed for at lave en diskette, som du så skal køre i de andre
maskiner du vil have på hjemmenetværket. Hvis du ikke har diskettedrev i
maskinerne, kan du bare bruge en usb-dims...

Da jeg kørte det på vista kom den godt nok med en enkelt fejlmeddelelse, men
det virkede alligevel...

mvh. Helge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-12-07 12:52

Michael Ravn skrev:

>Hvordan laver man et netværk mellem pc'erne? .

måske
http://www.vistaguide.dk/nyheder/nyheder/article/3/guide-til-ne-1.html kan
hjælpe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michael Ravn

Dato : 17-12-07 22:40

> måske
> [...]
Tak til begge. Det hjalp med en ændring af en indstilling i min Firewall på
XP-maskinen. Underligt, for det hjalp jo ikke at slå Firewallen helt fra.