Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En god bog til nybegyndere i digital foto ~
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 14-12-07 21:43

Hej i gruppen

Min svigerfar har købt sig et digitalt kamera, og er meget nybegynder. Vi
vil derfor gerne give ham en bog i julegave om hvordan han kan håndtere sine
billeder.

Han er HELT nybegynder. Det vil sige at han kan overføre sine billeder til
computeren, og se dem med windows billedfremviser. Og så er evnerne også
listet op.

Er der nogen der kender en rigtig god bog som kan tage ham igennem de meget
grundlæggende ting omkring billedbehandling??

Det skal ikke være noget med adobe photoshop - for det bliver for avanceret.
Gerne på niveau med "hvordan laver jeg et katalog til mine billeder og
""hvordan fjerner jeg røde øjne"

/CJ

Fra : emj

Dato : 14-12-07 22:01

Christian Jacobsen skrev:

>Det skal ikke være noget med adobe photoshop - for det bliver for avanceret.
>Gerne på niveau med "hvordan laver jeg et katalog til mine billeder og
>""hvordan fjerner jeg røde øjne"

Mon ikke Picasa2 (gratis) ville være et godt program for ham.
Se bog om programmet her
http://www.libris.dk/it_litteratur/grafik/vis_produkt/shop/picasa-2/?cHash=ee7057c90a
Hilsen emj

Fra : Finn Emsby

Dato : 14-12-07 22:53

Hej Christian.

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> avanceret. Gerne på niveau med "hvordan laver jeg et katalog til mine
> billeder og ""hvordan fjerner jeg røde øjne"

Da jeg skulle starte med digital foto fik jeg et godt råd jeg fulgte.
Henrik Schurmann Digital Foto ( fototips til den digitale fotograf)
Den bære ham hele vejen igennem med fotoapperatet, til computeren
til skærmopløsning.
Henrik skriver rigtig godt, fordi han underviser og holder foredrag,
især for usagkyndige nybegyndere:
Forlaget Globe
ISBN 87-7900-222-6

Med venlig hilsen