MS Windows
briani 27239
Vista mail, til news groups.
Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-07 10:33

Jeg er faktisk (hvor utroligt det end lyder) ganske godt tilfreds med at
bruge Outlook Express under XP som news reader. Men jeg har fået en ny PC
med Vista, og selvom jeg selvfølgelig også har installeret XP, så bruger jeg
af og Vista, og dermed Vista Mail, som newsreader. Den har dog en, for mig,
super irreterrende "feature". Når man i Outlook Express, går til en ny
gruppe, skal man derefter selv markere den artikkel, man vil se (i preview
pane), men i Vista Mail, markeres altid automatisk det første ulæste
artikkel, som så dukker op i preview, og markeres som læst. Arrrrrg jeg vil
selv bestemme, hvad der skal læses.

Mener at have checket alle muligheder i options, men har kun stødt på noget
under "Read", hvor man kan sige at den ikke automatisk skal vise artiklen i
Preview. Det gør den så heller ikke, men den undlader også at vise artiklen,
når jeg selv markere den.

SÅ er der nogen der ved om det er muligt at slå dette uvæsen, med
automarkering af artikler, fra ?

--

Med venlig hilsen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-07 12:01

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> [...]
> vise artiklen, når jeg selv markere den.
>
> SÅ er der nogen der ved om det er muligt at slå dette uvæsen, med

Er det news du mener?
Hvis du i funtioner Indstillinger Læsning fjerner fluebenet i
Hent automatisk osv. bliver meddelsen først vist når du trykker på
mellemrumstasten.

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-12-07 20:33

"Bjarne Chr" <None> wrote in message
> Er det news du mener?

yes

> Hvis du i funtioner Indstillinger Læsning fjerner fluebenet i
> Hent automatisk osv. bliver meddelsen først vist når du trykker på
> mellemrumstasten.

Det var faktisk den samme funtion jeg havde fundet i den engelske udgave.
Troede i første omgang den kunne bruges, idet den godt nok forhindre at den
første ulæste artikel vises automatisk, men efterfølgende skal man sidde og
trykke på space, ved alle de news artikler man vil læse.

Tror ikke rigtigt at der er noget at gøre, andet end at finde sig i det
eller boote op på min XP partition

Bjarne K.