Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D3 Artikel
Fra : Lars Troels.

Dato : 10-12-07 12:26

Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:
http://www.larstroels.dk/D3pre.htm

Og i går fotograferede jeg min første HøjISO opgave med den.:
http://www.larstroels.dk/dkdk/

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Morten Bentzon

Dato : 10-12-07 21:01

Lars Troels. skrev:
> Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:
> http://www.larstroels.dk/D3pre.htm
>
> Og i går fotograferede jeg min første HøjISO opgave med den.:
> http://www.larstroels.dk/dkdk/

Meget spændende læsning selvom jeg næppe får råd til sådan et kamera de
næste 10 år. Men man ved selvfølgelig aldrig hvad fremtiden bringer..

Billerne er også rigtig gode. Selvom de er taget i en sportshal synes
jeg lyset ser flot ud. Og farverne med.
Eksponeringen ser ud til at være 'spot on' og billederne er utrolig rene
når man tænker på at de er taget med ISO 3200.

Tak fordi du gad dele det med os. :)

--
Morten Bentzon
Ebeltoft

http://bentzon.org
http://curtle.deviantart.com

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-12-07 21:03

"Lars Troels." <lars.troels@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:
> http://www.larstroels.dk/D3pre.htm

Tillykke med dit nye kamera - billederne ser (ikke overraskende) fine ud.
Det er et lækkert kamera.
Så er endnu een som syntes godt om full-frame: søgeren, objektivernes "gode,
gamle" anvendelse og ISO performance.

PS.
Jeg havde set artiklen for et par dage side

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-12-07 02:37

Lars Troels. wrote:
> Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:
> http://www.larstroels.dk/D3pre.htm
>
> Og i går fotograferede jeg min første HøjISO opgave med den.:
> http://www.larstroels.dk/dkdk/

Til lykke med den. Den ser ud til at levere varen, som forventet. Som du
skriver var det på tide at Nikon vågnede op, så der kom reel konkurrence. Nu
mangler vi bare at se en D3X med større opløsning og konkurrence til 1Ds
mk3. Det kunne også være interessant om der kommer en konkurrent til 5D.
Mvh,
Hans

Fra : Bo Hellum

Dato : 11-12-07 07:52

"Lars Troels." <lars.troels@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lars

Tak for en fantastisk artikel. Jeg afventer selv D3 med 24-70 en af de
nærmeste dage. Har læst nettet tyndt, men mest fra Nikon Ambassadører som
kan være lidt farvet, så dejligt at læse fra en "almindelig" bruger som har
testet det. At det så er sportsoptagelser i en hal, hvor kravene til udstyr
og fotograf virkelig presses til det yderste, er jo endnu bedre. Resultatet
siger jo alt, fremragende billeder.

Hygge

Bo

Fra : FM

Dato : 11-12-07 05:44

On 10 Dec., 20:25, "Lars Troels." <lars.tro...@hotmail.com> wrote:
> Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:http://www.larstroels.dk/D3pre.htm

> [...]

Kunne man få lov at se et par af billederne i fuld størrelse...
Det du viser på din side kan jeg matche med min mobil tlf...

mvh

Flemming

Fra : MAL

Dato : 11-12-07 16:19

Kunne man få lov at se et par af billederne i fuld størrelse...
Det du viser på din side kan jeg matche med min mobil tlf...

mvh
Flemming

Hold da op! Hvad er det for en fantastisk mobiltelefon, du har?

MAL

Fra : jakob

Dato : 11-12-07 17:46

> Hold da op! Hvad er det for en fantastisk mobiltelefon, du har?

Ro på han har jo en pointe, alt ser godt ud downsampled.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : AON

Dato : 11-12-07 16:50

[...]

God test du der har fået taget !

aon

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-07 19:12

Lars Troels. skrev:
> [...]
> http://www.larstroels.dk/D3pre.htm
>
> Og i går fotograferede jeg min første HøjISO opgave med den.:

Hej! Som fritidsfotograf er jeg også vildt imponeret! Kun spekulerer jeg
i om der også findes en dk.professionel.foto eller om det er
ligegyldigt. Som jeg ser det handler gruppen vel bare om dk.foto. Og som
amatøtør har jeg bare set utrolig mange gode råd her. Tak for det!

Søren

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-12-07 23:50

Lars Troels. wrote:
> Jeg har skrevet lidt om mit Nikon D3 i denne artikel.:
> http://www.larstroels.dk/D3pre.htm
>
> Og i går fotograferede jeg min første HøjISO opgave med den.:
> http://www.larstroels.dk/dkdk/

En af deltagerne på den workshop, som jeg har været på her i USA havde en D3
med. Han havde også en Canon 5D og hans reaktion var at han ikke var
umiddelbart imponeret over billedkvaliteten udover støjperformance. Han
syntes at skarpheden var mindre end på 5D og detaljer havde et lidt
plastikagtigt look. Han tager billeder i RAW og jeg fik nogle af hans RAW
files. Jeg synes også billederne er lidt mindre skarpe end 5D, hvad jeg ikke
havde forventet. Jeg havde forventet at ved lavere ISO værdier, som vi
brugte ved landskabsfotografering ville skarpheden være den samme. Hvad er
din mening om dette?

Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-12-07 16:39

> [...]
> vi brugte ved landskabsfotografering ville skarpheden være den samme. Hvad

Jeg fik ikke noget svar på dette og har nu postet en ny tråd om dette med
eksempler.

Mvh,
Hans

Fra : FM

Dato : 11-12-07 17:24

On Dec 11, 4:18 pm, "MAL" <web...@elboparken5.dk> wrote:
> [...]
>
> mvh
> Flemming
>
> Hold da op! Hvad er det for en fantastisk mobiltelefon, du har?

Når folk skriver >"når man tænker på at de er taget med ISO 3200"<
plus >"anvendelse og ISO performance"< og >" Resultatet siger jo alt,
fremragende billeder"< osv......
Så er det da lidt mærkeligt at siden ikke viser nået som kan udløse
den slags kommentarer.

At nedskalere sine billeder er et gammelt trick til at fjerne
støj.........

Jeg er ikke i tvivl om at D3eren er et fedt, fedt kamera (Som jeg
gerne selv ville eje), men lad os da se hvad det i virkelighed kan, og
så derefter udtrykke vores begejstring til det...

Det var blot det der var pointen med mit indlæg....

/Flemming

PS. Sony Ericsson W850i, 2mp eller deromkring

Fra : ma222x@gmail.com

Dato : 12-12-07 04:53

On Dec 11, 8:37 am, "Hans Kruse" <hans.kr...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> mangler vi bare at se en D3X med større opløsning og konkurrence til 1Ds
> mk3. Det kunne også være interessant om der kommer en konkurrent til 5D.

Stupid comment...... ..... ... ... .... ...

Fra : Lars Troels.

Dato : 17-12-07 06:57

On 16 Dec., 16:39, "Hans Kruse" <hans.kr...@mail.tele.dk> wrote:
> "Hans Kruse" <hans.kr...@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg fik ikke noget svar på dette og har nu postet en ny tråd om dette med
> eksempler.
>
> Mvh,
> Hans- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg skal nok svare når jeg får tid. Men jeg er hængt meget op her lige
op til jul.

Jeg skal også nok opdatere min artikel med 100% crops mv. Men der er
ikke rigtigt tid til det lige nu.

Men at kameraet er utroligt....det er jeg slet ikke i tvivl om.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-12-07 17:50

Lars Troels. wrote:

> Jeg skal nok svare når jeg får tid. Men jeg er hængt meget op her lige
> op til jul.
>
> Jeg skal også nok opdatere min artikel med 100% crops mv. Men der er
> ikke rigtigt tid til det lige nu.

Forståeligt nok.

> Men at kameraet er utroligt....det er jeg slet ikke i tvivl om.

Ja, det er der for mig heller ikke nogen tvivl om.
Mvh,
Hans