Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vil du købe et SLR kamera i Bilka?
Fra : Mr. Printer

Dato : 10-12-07 05:44

At købe et Nikon D40 kamera i Bilka virker lidt forkert, gør det ikke?
Jeg har bestemt ikke noget imod Bilka som sådan udover deres mangel på
kundeservice, men alternativt ville jeg købe kameraet online, hvilket
jo heller ikke giver nogen service som sådan. Jeg kender kameraet og
har ikke brug for nogen vejledning og I begge tilfælde kan jeg
returnere kameraet inden 14 dage, hvis noget ikke virker.

Men hvad hvis kameraet skal repareres på garantien efter seks mdr. Mon
da man er bedre stillet ved at købe kameraet ved en online fotobutik?
Jeg tænker mest på på hvor og hvem kameraet ville blive repareret hos.

Og så er der lige det med kopivarer. Jeg har ikke indtryk af Bilka er
helt stueren mht. dette, når vi taler om tøj/sko mv. Hvordan finder
man ud af om varen originalt kommer fra Nikon. På Nikons website
figurere Bilka ikke på listen over autoriserede forhandlere.

Hvad mener I?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-12-07 13:47

"Mr. Printer" <time4me2write@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg mener dit spørgsmål er indkøbsrelateret, og skal derfor postet i

Du er for langsom Ebbesen)

Langgaard

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-12-07 14:07

Leif Langgaard wrote:

> Du er for langsom Ebbesen)

HO HO HO.........

--
ad

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-12-07 14:21

"Mr. Printer" <time4me2write@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> At købe et Nikon D40 kamera i Bilka virker lidt forkert, gør det ikke?

Nej, hvorfor, det er jo svært at finde en rigtig "fotohandler" nu om dage.

> Men hvad hvis kameraet skal repareres på garantien efter seks mdr. Mon
> da man er bedre stillet ved at købe kameraet ved en online fotobutik?
> Jeg tænker mest på på hvor og hvem kameraet ville blive repareret hos.

Jeg tror ikke Bilka har ringere/langsommere service end andre, men spørg
hvor de får repareret inden du køber kameraet.

> [...]
> man ud af om varen originalt kommer fra Nikon. På Nikons website
> figurere Bilka ikke på listen over autoriserede forhandlere.

Jeg har kun hørt om kopier af ganske enkle "point and shoot" filmkameraer,
ikke om avangcerede DSLR kameraer.
Men der kan være tale om "grå" import, altså kameraer importeret uden om den
danske importør, men hvis der er dansk brugervejledning med og prisen er ok,
ja så er det jo ligemeget.

> Hvad mener I?

Køb du bare!

Langgaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-12-07 14:16

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> writes:
>Jeg mener dit spørgsmål er indkøbsrelateret, og skal derfor postet i
>
>Du er for langsom Ebbesen)

Sejt gået ))

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-12-07 14:12

Mr. Printer wrote:
> [...]
> man ud af om varen originalt kommer fra Nikon. På Nikons website
> figurere Bilka ikke på listen over autoriserede forhandlere.

Hej Mr, dit spørgsmål handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : jakob

Dato : 10-12-07 14:59

Mr. Printer <time4me2write@yahoo.com> wrote:

> At købe et Nikon D40 kamera i Bilka virker lidt forkert, gør det ikke?
> Jeg har bestemt ikke noget imod Bilka som sådan udover deres mangel på
> kundeservice

Jeg vil da være mere tryg ved at købe i Bilka end noget andet sted. De
gange jeg har skulle have noget byttet blev det da bare gjort uden
spørgsmål. De er jo så store at de kan være ligeglade om de skal
reparere et fra eller til.

Kan ikke genkende den der dårlige service, jeg har tilgengæld ikke mødt
en onlineshop med god service.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : emj

Dato : 10-12-07 15:27

jakob skrev:

>jeg har tilgengæld ikke mødt
>en onlineshop med god service.

Så har du ikke handlet hos
http://www.godigital.dk/dk/
Der er super og tiptopservice hele vejen igennem.

Hilsen emj

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-12-07 15:39

emj wrote:

> Så har du ikke handlet hos
> http://www.godigital.dk/dk/
> Der er super og tiptopservice hele vejen igennem.

Hej emj, dit svar handler om indkøb, derfor hører det hjemme i

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-12-07 15:38

jakob wrote:

> [...]
> reparere et fra eller til.
>
> Kan ikke genkende den der dårlige service, jeg har tilgengæld ikke mødt

Hej Jakob, dit svar handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-07 17:31

"Niels Riis Ebbesen" skrev i meddelelsen...
> Hej Jakob... [NIELS CRAP FILTER ON]

Nej, hvor sjovt. Hvor rød mon Mr. Politimand bliver, hvis vi alle bliver ved
at skrive i denne tråd - i foto-gruppen?

Måske bli'r han ligesom i Scanners, hvor hovedet til sidst eksploderer.
Sikken et tab.

/Nick

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-12-07 17:46

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hej Jakob, dit svar handler om indkøb, derfor hører det hjemme i
> indkøbs-gruppen - så slet dit indlæg og genpost det i

Niels, jeg sympatiserer med sagen og så også gerne at indkøbssnakken
blev holdt i den korrekte gruppe. Problemet med din adfærd er at den er
så gennemført usympatisk at det er meget svært at forholde sig til
spørgsmålet om hvorvidt gruppen er velegnet eller ej. Det bliver i
stedet "idioten skal ikke koste rundt med mig". Resultatet er at valget
af korrekt gruppe udvandes: Du skader langt mere end du gavner med dine
indlæg.

Det kan selvfølgelig være det er med vilje, fordi du ikke kan lide
indkøbsgruppen, men så lusket tror jeg dog ikke du er.
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-12-07 19:51

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan selvfølgelig være det er med vilje, fordi du ikke kan lide
> indkøbsgruppen, men så lusket tror jeg dog ikke du er.

Hej

Nils har indledt et korstog der skal munde ud i at få nedlagt

Se specielt:

Men det kan jo komme an på en prøve, jeg vil snarest muligt poste et OTD
i news:dk.admin - hvor jeg foreslår news:dk.fritid.foto.indkoeb nedlagt
og indkøbssnakken ført tilbage til fotogruppen.
Og så skulle det ikke undre mig, hvis det viser sig, at alle de klaphatte
der hyler op, når jeg påtaler off-topic indkøbssnak i fotogruppen,
pludselig vil bevare news:dk.fritid.foto.indkoeb til indkøbssnak.

Men det er jo off-topic her i denne gruppe!

Langgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-07 18:57

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
>
> Det kan selvfølgelig være det er med vilje, fordi du ikke kan lide
> indkøbsgruppen, men så lusket tror jeg dog ikke du er.

Hej Toke

Det er nu lidt over to siden, at news:dk.fritid.foto.indkoeb blev
oprettet, og set i bakspejlet, så har forløbet været sådan, at i det
første års tid var der mange af fotogruppens brugere, som aktivt deltog i
at henvise off-topic indkøbssnak til indkøbsgruppen.

Men da der var gået et års tid, så var det som om det gik op for fleste,
at mængden af of-topic indlæg med indkøbssnak ingen ende ville ta', og da
det samtidtigt var sådan, at mange af fotogruppens faste brugere flittigt
deltog i de off-topic tråde, så løb de fleste træt og stoppede med at
henvise indkøbssnak til indkøbsgruppe.

Og her to år efter oprettelsen af news:dk.fritid.foto.indkoeb må vi nok
erkende, at det desværre har vist sig, at de skeptikere som advarede
imod, at man forsøgte at adskille teknik-snakken fra indkøbs-snakken, har
fået ret. Og vi kan også konstatere, at et sted mellem 25 og 30% af de
indlæg der postes i fotogruppen er off-topic indkøbssnak.

Mine henstillinger er sådanset et allersidste forsøg på af få tømt
fotogruppen for indkøbssnak, men jeg har også måttet konstatere, at mange
af gruppens faste brugere direkte modarbejder projektet.

Det fører så frem til den konklution, at der blandt fotogruppens brugere
er ønske om at få nedlagt news:dk.fritid.foto.indkoeb og få ført
indkøbssnakken tilbage til fotogruppen.

Og så kan vi håbe på, at det også kan være en lære for Styregruppen, så
de kan overbevises om, at når det handler om foto, så vil det mest
rigtige være, at der kun oprettes undergrupper til smalle emner, som
netop drukner i hovedgruppen.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-12-07 22:35

Toke Eskildsen skrev i Xns9A02B4C4A6552tokeeskildsen@130.225.247.90
dette:

> [...]
>
> Det kan selvfølgelig være det er med vilje, fordi du ikke kan lide
> indkøbsgruppen, men så lusket tror jeg dog ikke du er.

Ak jo - staklen har skam fra begyndelsen været imod opdelingen og allerede
da spået at vi ville komme til at døje med diskussioner om brugen. Og da nu
opdelingen viste sig i det store og hele at være succesfuld, måtte han jo
selv knokle for at vise problemerne.

vh
Jan

Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big
mistakes. The first mistake was called MAN, the second mistake was called
WO-MAN, and the third mistake was the invention of THE POODLE.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-07 23:14

Jan Boegh wrote:

> [...]
> brugen. Og da nu opdelingen viste sig i det store og hele at være
> succesfuld, måtte han jo selv knokle for at vise problemerne.

Mener du det er at knokle, at 25-30% af alle indlæg i fotogruppen er
off-topic indkøbssnak...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-07 23:49

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev :

>Mener du det er at knokle, at 25-30% af alle indlæg i fotogruppen er
>off-topic indkøbssnak...

Og hvad får du ud af alle dine skælduder over det?

Som du selv har pointeret, så læser newbies ikke først noget i
gruppen eller undersøger, hvor det er mest korrekt at poste
spørgsmålet.

Så de ser slet ikke dine »vejledninger«.
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 04:07

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Mener du det er at knokle, at 25-30% af alle indlæg i fotogruppen er
> off-topic indkøbssnak...

Hej Niels!
Dit svar er off-topic.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

"3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m. ..."

Dit svar vil passe bedre i dk.admin eller dk.snak.mudderkastning.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-07 08:39

Men hvad hvis kameraet skal repareres på garantien efter seks mdr. Mon
da man er bedre stillet ved at købe kameraet ved en online fotobutik?
Jeg tænker mest på på hvor og hvem kameraet ville blive repareret hos.

Problemet med online forhandler kan være reklamationsretten. Kameraet har i
reglen 1 års garenti, som producenten afholder. Dvs det 1. år betaler Nikon
for reperationen. Det næste år betales af sælger. Og man har jo læst om
online butikker der efter nogle år har drejet nøglen om, da der nu begyndte
at komme en del reklamationer, som de skulle betale for.

Så når man kigger på ens reklamationsret, så skal du kigge på om du har
tiltro til at butikken er der om 1 til 2 år. Tror du Bilka lukker i løbet af
1 år (går konkurs som en del af AP Møller). Eller den lille online butik.

VH
Per