MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Omdøbe mange filer med f.eks.totalcommande~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-12-07 17:33

Hej i gruppen.

Jeg har en hel masse filmklip, som jeg har optaget med et video kamera.
Problemet er at filerne står godt nok i rækkefølge i windows tifinder, men
tager jeg dem ind i nogle andre programmer for at redigere dem, så komme de
ikke i rækkefølger. Der er over 100 filer, men kun 2 ciffre, men hvordan
ændre jeg det? Jeg har programmet Total commander til rådighed. De skal
ligge i den rækkefølger som de ligger i nu.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Gamle

Dato : 11-12-07 17:46

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan ændre jeg det? Jeg har programmet Total commander til rådighed. De
> skal ligge i den rækkefølger som de ligger i nu.

Hej Jørgen.
Totalcommander, vælg de filer du vil have omdøbt.
ctrl + m
Så kan du omdøbe filerne.

Mvh.
Torben

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-12-07 18:42

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jørgen.
> Totalcommander, vælg de filer du vil have omdøbt.
> ctrl + m
> Så kan du omdøbe filerne.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Torben.

Ja, men problemet er at jeg kun skal ændre noget af fil navnet. Filerne
hedder tyrkiet_1 01 tyrkiet_1 02 osv. og helt op til 205. Ændre jeg det til
tyrkiet_1 001, dur det stadig ikke. Da de nu står, i den rækkefølger som jeg
har optaget dem i, må de ikke lige pludselig ændre rækkefølge.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-12-07 18:54

> [...]
> til tyrkiet_1 001, dur det stadig ikke. Da de nu står, i den rækkefølger
> som jeg har optaget dem i, må de ikke lige pludselig ændre rækkefølge.
++++++++++++++++++++++++++++++

Ah, jeg kvaj. Det er jo kun de 2 ciffret tal jeg skal sætte 0 foran. Jeg
havde gjort det med dem alle

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-07 19:04

On Tue, 11 Dec 2007 17:32:43 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ændre jeg det? Jeg har programmet Total commander til rådighed. De skal
>ligge i den rækkefølger som de ligger i nu.

Var det ikke lettere at ændre sorterings strategien i dine 'andre
programmer' frem for at rode med navneændring på et stort antal
filer....

<mlr>

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-12-07 16:40

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Var det ikke lettere at ændre sorterings strategien i dine 'andre
> programmer' frem for at rode med navneændring på et stort antal
> filer....

Hvorfor? Alle de programmer jeg tager filerne ind i, kan ikke finde ud
rækkefølgen. Det er faktisk kun Windows der kan, af dem jeg har haft fat i.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-12-07 19:37

On Thu, 13 Dec 2007 16:39:51 +0100, "Jørgen Nielsen"

>Hvorfor? Alle de programmer jeg tager filerne ind i, kan ikke finde ud
>rækkefølgen. Det er faktisk kun Windows der kan, af dem jeg har haft fat i.

Nu bliver jeg nysgerrig...

Hvordan sorterer windows dine filer ?

Og hvorfor kan det ikke gøres ligedan i andre programmer ?

Kan du vise et eksempel ?

<mlr>

Fra : Lars E. P.

Dato : 14-12-07 09:27

Thu, 13 Dec 2007 19:36:43 +0100, skrev Michael Rasmussen
<michael@invalid> :

>Nu bliver jeg nysgerrig...
>
>Hvordan sorterer windows dine filer ?
>
>Og hvorfor kan det ikke gøres ligedan i andre programmer ?
>
>Kan du vise et eksempel ?
>
><mlr>

Windows kan sættes til at sortere filer med tal i filnavnet efter
tallets numeriske værdi, mens andre sorterer rent alfabetisk.

Et simpelt eksempel

Normal alfabetisk sortering:

Fil 1
Fil 12
Fil 2

I windows:

Fil 1
Fil 2
Fil 12

Hilsen Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-12-07 18:11

Lars E. P. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Windows kan sættes til at sortere filer med tal i filnavnet
> efter tallets numeriske værdi, mens andre sorterer rent
> alfabetisk.

Har du så prøvet at rename dem i Windows ?

Marker dem alle - højreklik på en af de markerede - og vælg
omdøb.......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Lars E. P.

Dato : 15-12-07 09:29

Fri, 14 Dec 2007 18:11:13 +0100, skrev "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> :

Nej, hvad sker der så?

Hilsen Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-12-07 20:56

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Windows kan sættes til at sortere filer med tal i filnavnet efter
> tallets numeriske værdi, mens andre sorterer rent alfabetisk.

> [...]

Lige præcis Det var det som var mit problem.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-12-07 20:57

> Nu bliver jeg nysgerrig...

Det er du i den gode ret til

> Hvordan sorterer windows dine filer ?
Fil 1
Fil 2
Fil 3

> Og hvorfor kan det ikke gøres ligedan i andre programmer ?

I Adobe Premiere Elements 3.0, når jeg importer videoklip, så kommer de i
den række følger som Lars E. P. skriver den 14-12-2007 09:26:
Fil 1
Fil 12
Fil 2
og når jeg så skal trække filerne ned på timeline, så skal jeg side og tage
de første 10 filer og så lede efter nummer 11, fordi den gemmer sig længere
nede blandt de andre filer (mellem 109 og 110, og fil 12 ligger mellem 119
og 120) . Det er ikke et problem mere fordi jeg har givet de tal som før var
to ciffre et nul foran, så der er tre ciffre i alle filnavne.

> Kan du vise et eksempel ?

Har jeg vist oppe over.

God weekend.