MS Windows
briani 27239
Fjerne bruger-login i Win XP
Fra : Steen F.

Dato : 09-12-07 02:53

Efter at jeg har opdateret Win XP Home med SP2 og alle updates fra nettet,
så er der begyndt at komme en brugerlogin-skærm inden Windows starter helt
op. Den har ikke været der før. Der er kun mig der bruger maskinen. Hvordan
fjerner jeg denne login, så den bare starter almindeligt op som tidligere?

Mvh Steen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-12-07 04:09

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote in message
> [...]
> op. Den har ikke været der før. Der er kun mig der bruger maskinen.
> Hvordan fjerner jeg denne login, så den bare starter almindeligt op som

Det er fordi du har .net installeret, så kan du ikke lige slippe for den,
efter, hvad je lige hra fundet ud af.

/Ole

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 09-12-07 04:13

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op. Den har ikke været der før. Der er kun mig der bruger maskinen.
> Hvordan fjerner jeg denne login, så den bare starter almindeligt op som
Gå i kør-menuen og skriv:
Control Userpasswords2
Tryk herefter enter.

Så får du mulighed for at aktivere automatisk logon, og derved slippe for at
skulle logge på hver gang.

Jeg mener, at du skal fjerne et afkrydsningsfelt der hedder noget i retning
af "spørg om brugernavn og adgangskode".

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-12-07 04:52

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:475b5db6$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg mener, at du skal fjerne et afkrydsningsfelt der hedder noget i
> retning af "spørg om brugernavn og adgangskode".

Jepper, den kendte jeg så ikke lige. På engelsk er det "Users must enter a
username and password to use this computer" der kan man fjerne et flueben.
Takker for det

/Ole

Fra : Steen F.

Dato : 09-12-07 06:14

Anders Boholdt-Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg mener, at du skal fjerne et afkrydsningsfelt der hedder noget i
> retning af "spørg om brugernavn og adgangskode".

Uha, dit råd kostede mig lige 2 timer uden adgang til min pc hehe
Nå, men det kan du selvfølgelig ikke gøre for, det er jo på eget ansvar.
Computeren startede kun op til velkomstskærmen og frøs. Jeg prøvede
fejlsikret tilstand og kunne komme ind, men kunne ikke komme til at ændre
Control Userpassword2 igen. Gik derfor ind i Kontrolpanel og Brugerkonti
og fjernede .NET kontoen. Så virkede det igen.

Mvh Steen

Fra : Ole C

Dato : 09-12-07 12:29

Steen F. skrev blandt andet:

> Gik derfor ind i
> Kontrolpanel og Brugerkonti og fjernede .NET kontoen. Så virkede det
> igen.

Du kunne fra begyndelsen have nøjedes med at opdatere .NET

--
vh
Ole C

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 09-12-07 05:33

Gå ind i kontrol panelet og find bruger konti.
Der skal kun stå 2 personer, dit navn og en gæst.

Står der flere skal de slettes...

Så genstarter du computeren, og så skulle det gerne være væk, så den nu
starter direkte op i Windows.

Fra : Steen F.

Dato : 09-12-07 06:10

Anders (6400 Sønderborg) wrote:
> [...]
>
> Står der flere skal de slettes...
>
> Så genstarter du computeren, og så skulle det gerne være væk, så den

Mange tak! Det fandt jeg ud af på den hårde måde... læs ovenfor.

Mvh Steen

Fra : hcma

Dato : 09-12-07 08:36

> [...]
> op. Den har ikke været der før. Der er kun mig der bruger maskinen.
> Hvordan fjerner jeg denne login, så den bare starter almindeligt op som

udførlig anvisning her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
m v h
hcma