Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos på DVD
Fra : kresser

Dato : 08-12-07 09:07

Jeg har lige brændt en DVD med jpg-fotos taget med forskellige point and
shoot-cameraer, og som efter behandling i GIMP (i mange timer) tager sig
rigtig pæne ud på min 19 tommer PC skærm. Og det skulle bare have være
JULEGAVEN!!! Billederne er nedskaleret til 934:700/700:934 (= 4:3/3:4) -
men ak, ak, ak - på mit ikke helt nye B&O-TV flimrer de, farverne falmer
og skærmen æder kanterne. Jeg har brændt DVD'en på min bærbare - via Vistas
billedgalleri - er ikke gode venner med Nero på min stationære
Kvaliteten i Windows Media-player er en anelse bedre end på tv'et. Har jeg
været for grundig i efterbehandlingen ? for nærig ifb.m. nedskaleringen ?
eller hvad er det, der skal der til for at billeder bliver gode på en
TV-skærm via en hjemmebrændt DVD ?

Grædefærdig

Fra : Søren Olesen

Dato : 09-12-07 09:20

"kresser" <sc.2770@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedskaleringen ? eller hvad er det, der skal der til for at billeder
> bliver gode på en TV-skærm via en hjemmebrændt DVD ?

Hej

JA JA,

den kender jeg godt !

har selv samme problem, men jeg har tilbøjelighed til at tror det er
linie antal på tv, og eller den opdatering, er der ikke noget med at der er
linier der bliver gentaget
jeg har tænkt mig at spørger i dk.edb.videoredigering, men er ikke kommet
der til

men vil gerne vende tilbage, hvis jeg får en løsning, og håber du vil give
lyd hvis du får det løst

søren

Fra : Skeptikeren

Dato : 09-12-07 23:37

On Sat, 8 Dec 2007 09:06:46 +0100, "kresser" <sc.2770@hotmail.com>
wrote:

<<< klip >>>>?
>eller hvad er det, der skal der til for at billeder bliver gode på en
>TV-skærm via en hjemmebrændt DVD ?
>

>Grædefærdig

Jeg bruger Proshow Gold http://www.photodex.com/ men det koster jo
penge!! Til gengæld har jeg ikke fundet noget bedre program.
Men Picasa, der er freeware fra Google, kan vist også oprette en
gave-CD.

mvh

sk

have a nice day
--- sk ---

Fra : Steen Rasmussen

Dato : 10-12-07 16:25

Skeptikeren skrev:
> Jeg bruger Proshow Gold http://www.photodex.com/ men det koster jo
> penge!! Til gengæld har jeg ikke fundet noget bedre program.
Helt enig! Proshow Gold er nemt at bruge og giver flotte resultater.
Du kan hente en trial-version, der virker uindskrænket i 15 dage. Så kan
du vist lige nå julegaverne.

mvh Steen Rasmussen

Fra : kresser

Dato : 10-12-07 21:28

"Steen Rasmussen" <hedonist@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Helt enig! Proshow Gold er nemt at bruge og giver flotte resultater.
> Du kan hente en trial-version, der virker uindskrænket i 15 dage. Så kan
> du vist lige nå julegaverne.
>
> mvh Steen Rasmussen

Tak for tippet. Har hentet en prøveversion, og det ser jo ud til at være et
udmærket program - det var i hvert fald nemt at komme i gang med de mest
elementære funktioner. Desværre kommer der gul stribe på samtlige billeder,
der fortæller, at det er lavet med en prøveversion. Men da det ikke er
noget, jeg gør i hvert år, synes jeg ikke lige jeg vil investere i
programmet.

mvh kresser

Fra : Ole Christiansen

Dato : 11-12-07 09:45

> [...]
> ikke er noget, jeg gør i hvert år, synes jeg ikke lige jeg vil investere i

Prøv Picasa2. Den er gratis. Virker fint på mit gamle B&O.

Fra : Steen Rasmussen

Dato : 11-12-07 17:52

kresser skrev:

> [...]
> der fortæller, at det er lavet med en prøveversion. Men da det ikke er
> noget, jeg gør i hvert år, synes jeg ikke lige jeg vil investere i

Beklager, kresser. Jeg har selv betalt for programmet og tog photodex'
ord om 'fully functional' for givet. Ærgerligt, for programmet løser
(blandt meget andet) dine problemer med kedelige farver og flimren på
billedrørs-tv.
Held og lykke med Picasa.

mvh Steen