MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
internet på et, og lokalnet på et andet ne~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 08-12-07 10:52

Er det muligt... jeg tenker på, jeg har et par pcere som sidder i netværk,
via switch, router og adsl modem.
Jeg har nu fundet mig en gammel pc som jeg vil bruge som mediacenter. Mig
netværk er 100Mb, men jeg har to Gb netkort til at ligge.
Er det muligt at koble dem direkte mellem min ene, min primære maskine
(sådan at jeg har to i min pc, et til det normale netværk, og et direkte til
mediacenteretmed et krydset kabel) og så på en måde lade min pc route
internettet videre...
Ved godt at en Gb switch var det nemmeste, men det andet var jo en gratis
løsning, og det er aligevel kune mellem de to jeg har nytte af den højere
hastighed,

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-07 18:37

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev

> [...]
> løsning, og det er aligevel kune mellem de to jeg har nytte af den højere

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad du egentlig vil, men hvis dit netværk
eller er i orden, så er 100mbit også rigeligt. der er næppe nogen
mediaprogrammer som har behov for så stor båndbredde.

Den eneste situation, jeg kan forestille mig at du kan have behov for den
store båndbredde er, når du kopierer filer fra en maskine til en anden. Men
selv her er der begrænsninger på ydelsen pga diskene, controller osv.

Det hjælper ikke meget at køre gigabit netværk, hvis resten af hardwaren og
programmerne alligevel ikke kan følge med.

Men ellers spørg i netværksgruppen, der sidder alle de kloge netværksfolk.

Claus

Fra : Tonni Madsen

Dato : 09-12-07 03:36

> [...]
> og programmerne alligevel ikke kan følge med.
>
> Men ellers spørg i netværksgruppen, der sidder alle de kloge netværksfolk.

Jeg kan godt følge dig... Jeg har planer om at opsætte en ftpserver på
mediacenteret, og så kopiere film og musik fra min primære pc, så derfor kan
jeg udnytte den højere båndbrede ved Gb frem for 100Mbit. Her rodet lidt med
det tidligere, og delte mappen i windows gav ikke synderligere højre
hastigheder, men ftp overførsler... det virker.. Så skal jeg nu overføre et
par dvd'er af gangen, kan jeg jo ligeså godt udnytte den højere båndbredte,
jeg alligevel har til at ligge i skuffen (så og sige) hvis det er muligt...
Håber du kan følge mig...

Undskylder hvis der er for mange stave fejl, men har lige delt et par kasser
Slots Classic med en kammerat, og det begænser ærligtalt stave evnen lidt

Mvh Tonni Madsen

Fra : Akadut

Dato : 09-12-07 18:47

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Undskylder hvis der er for mange stave fejl, men har lige delt et par
> kasser Slots Classic med en kammerat, og det begænser ærligtalt stave

Ja. Billigt skal det være.