MS Windows
briani 27239
Findes der en metode hvorpå man kan få Win~
Fra : JL

Dato : 07-12-07 23:29

Findes der en metode hvorpå man kan få Windows XP til at slukke computeren
eller genstarte sig selv?

F.eks. hver dag kl 23:30 skal den lukke (om nødvendigt tvangslukke) alle
programmer og genstarte.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 07-12-07 23:38

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> eller genstarte sig selv?
>
> F.eks. hver dag kl 23:30 skal den lukke (om nødvendigt tvangslukke) alle

Lav et bat-script der kører %windir%\System32\Shutdown.exe -r -t 1 og
scheduler det med scheduled tasks.

Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-12-07 23:51

"Henrik Sahl" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Lav et bat-script der kører %windir%\System32\Shutdown.exe -r -t 1 og
> scheduler det med scheduled tasks.

%windir%\System32\Shutdown.exe -r -f -t 1

-f = tvang :)

Fra : JL

Dato : 08-12-07 00:09

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message
> "Henrik Sahl" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> %windir%\System32\Shutdown.exe -r -f -t 1
>
> -f = tvang :)

Super. Det virker bare. Tak skal i have begge to.

Lige en ting mere. Hvad hedder scriptet hvis man vil have computeren til at
slukke helt, ikke genstarte?

Fra : Henrik Sahl

Dato : 08-12-07 00:22

> Lige en ting mere. Hvad hedder scriptet hvis man vil have computeren til
> at slukke helt, ikke genstarte?

-s

Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx]
[-c "c
omment"] [-d up:xx:yy]

No args Display this message (same as -?)
-i Display GUI interface, must be the first
option
-l Log off (cannot be used with -m option)
-s Shutdown the computer
-r Shutdown and restart the computer
-a Abort a system shutdown
-m \\computername Remote computer to shutdown/restart/abort
-t xx Set timeout for shutdown to xx seconds
-c "comment" Shutdown comment (maximum of 127 characters)
-f Forces running applications to close without
warning
-d [u][p]:xx:yy The reason code for the shutdown
u is the user code
p is a planned shutdown code
xx is the major reason code (positive
integer less than 256)
yy is the minor reason code (positive
integer less than 65536)

-

Mvh
Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-07 22:17

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev

> Lige en ting mere. Hvad hedder scriptet hvis man vil have computeren til
> at slukke helt, ikke genstarte?

www.tersgov.dk/luk!.lnk

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-12-07 02:06

JL skrev:

> Findes der en metode hvorpå man kan få
> Windows XP til at slukke computeren eller
> genstarte sig selv?

Det er dog en syg tanke Hvad så hvis du er i
gang med noget, og ikke når at gemme det, så
er du da på herrens mark?

Naturligvis kan det lade sig gøre, men hvad vil
du bruge det til?

Jeg ville da blive pisseirriteret hvis mit system
lukkede ned midt i det hele, uanset hvilke
intentioner jeg har haft med det.

Er det strømbesparelse eller et tenageproblem,
eller noget helt andet?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : JL

Dato : 08-12-07 19:26

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Det er dog en syg tanke Hvad så hvis du er i
> gang med noget, og ikke når at gemme det, så
> er du da på herrens mark?

Man får 3 min til at gemme før den lukker Men den lukker kl 23 om
aftenen hvor der ikke er nogen på arbejde så folk burde have gemt hvad de
var i gang med.

> [...]
> lukkede ned midt i det hele, uanset hvilke
> intentioner jeg har haft med det.
>
> Er det strømbesparelse eller et tenageproblem,

He he, det er skam ikke til min egen PC. Det er på arbejdet at vi gerne vil
sørge for at alle computere er lukket ned inden et vist tidspunkt da nogle
programmer på serveren ofte skal opdateres. Hvis der kører instancer af
dette program på computere rundt omkring i huset sker der nogle gange fejl i
opdateringen.

Det har vist sig at folk glemmer at slukke computerne om aftenen, selv om vi
har kørt en "kampagne" på arbejdet om at folk skal huske det. Men det hænger
nok sammen med at mange forskellige computere bliver brugt af mange
forskellige mennesker.

+ vi sparer en masse strøm da vi sikrer at ALLE computere er slukket.