MS Windows
briani 27239
opdatering af drivere
Fra : holgersen

Dato : 06-12-07 18:16

Hej

Når man går ind i enhedshåndtering, får man mulighed for at opdatere div.
drivere.

Forudsætter det, at man på forhånd har downloaded den seneste driver, til
det man nu ønsker at opdatere, eller søges der automatisk på nettet efter
den nyeste driver.

Syntes tit at der ikke findes noget nyt, når jeg gør det på denne måde.

Kører med xp sp2

mvh
John

Fra : Pindsvinet

Dato : 06-12-07 18:28

"holgersen" <honoresvej(væk)@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> den nyeste driver.
>
> Syntes tit at der ikke findes noget nyt, når jeg gør det på denne måde.

Du skal selv ud på producentens hjemmeside og finde den sidste nye driver.
Derefter downloader du den til din HD, nu kan du vælge og opdatere driveren
og diregere den ned til det sted hvor du har lagt din nye driver.

Mvh
Stampe

Fra : holgersen

Dato : 06-12-07 18:54

> [...]
> Derefter downloader du den til din HD, nu kan du vælge og opdatere
> driveren og diregere den ned til det sted hvor du har lagt din nye driver.

Havde det lidt på fornemmelsen , det havde ellers været smart, hvis den selv
kunne finde dem. Tak for svaret.

mvh
john

Fra : John

Dato : 06-12-07 20:01

"holgersen" <honoresvej(væk)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> det havde ellers været smart, hvis den selv kunne finde dem

Jep, men der er hjælp at hente!

Gratis driver check:

http://driveragent.com/?PHPSESSID=090f5719b2c196076f518ca5d7d69dfa&PHPSESSID=090f5719b2c196076f518ca5d7d69dfa

Du kan endda downloade opdaterede drivere fra siden, men det koster!

Tip: Download i stedet fra producenten relevante drivere til skrivebord, og
udpak evt med WinZip. Opdatér derefter via enheds-håndtering (hvor du
dirigerer søgningen til filen på skrivebordet).

Gratis update-check af programmer:

http://www.filehippo.com/updatechecker/

(en anden) John

Fra : Henning Lund

Dato : 06-12-07 20:30

John tastede:
> [...]
>
> Du kan endda downloade opdaterede drivere fra siden, men det

Er det en af de karl smart sider der ikke er noget værd, eller er
den reel nok, nogen der tør byde på det?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Gamle

Dato : 06-12-07 21:02

Henning Lund wrote:

> Er det en af de karl smart sider der ikke er noget værd, eller er
> den reel nok, nogen der tør byde på det?
Den anden side http://www.filehippo.com/updatechecker er fin.
Har lige hentet den og fandt opdateringer til bl.a. Skype, Firefox, Ccleaner
m.fl.
De kan downloades direkte fra siden og det funker uden problemer.
Hvordan gik det med dit "luftproblem".
Har spurgt andre, men ingen havde hørt om det før.

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-07 06:05

Gamle tastede:

> Hvordan gik det med dit "luftproblem".
> Har spurgt andre, men ingen havde hørt om det før.

Hehe jamen det slåås jeg stadig med, vinterperioden skal da gå
med noget Pumpen har lige været pillet af og nye pakninger og
tætningsringe isat, men der er stadig noget de´r ikke er som det
skal være.

Fra : John

Dato : 07-12-07 04:07

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> Er det en af de karl smart sider der ikke er noget værd

- og det, Henning Lund, ved jeg så ikke, hvad du mener med.

Driver checkeren fungerer udmærket og virker reel nok.

Checket er ganske gratis, men firmaet forsøger naturligvis at klemme lidt
skillinger ud af dig ved at få dig til at downloade evt nye drivere (i
stedet for at downloade fra de resp. producenter). Fair and square.

Er det spyware, der bekymrer dig? Checkeren tilbydes via majorgeeks.com, der
på deres hjemmeside skriver:

"..MajorGeeks has always tested files before making them available ... to
make sure no malware is bundled (spyware, trojans, viruses, etc). ... It
takes hours, sometimes days, for MajorGeeks to be sure a new download is
something we want to post .."

De skriver også:

".. As you are aware, there is no 100% perfect spyware and virus checker, so
there is no 100% guarantee .."

http://majorgeeks.com/page.php?id=2

Fair nok?

Jeg har benyttet majorgeeks.com gennem flere år efterhånden, og aldrig nogen
sinde oplevet problemer med deres software.

Hint: majorgeeks.com er som regel blandt de første til at tilbyde nyeste
program versioner, og ofte tidligere end producenten (!)

John

Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-07 06:02

John tastede:

> - og det, Henning Lund, ved jeg så ikke, hvad du mener med.

Som vestjyde skal der meget til at overbevise at en ting er OK.
Det jeg tænker på er: Hvis man går ind og betaler sig fra
download af driveropdateringer mm, kan man så regne med det er
det rette man får serveret for sine penge og ikke bare "siden kan
ikke vises" og hvad ved jeg?

Jeg kan huske for nogle år tilbage der var der også en der
anbefalede mig at bruge en side i stil af den du linker til. Det
skyldes vi rodede med en maskine hvor der sad et grafikkort i vi
bare ikke kunne få til at køre spil, og drivere til den kunne vi
heller ikke finde. I panik hoppede jeg på sådan en side, det var
billigere end nyt grafikkort og ungen var møgsur over maskinen
ikke ville spille. Siden henviste til nogle drivere der ikke var
uptodate, de var faktisk over et år gamle, og det var ikke bare
grafikkortet siden ville kloge i. Lydkortets driver duede heller
ikke iflg. hjemmesiden, så jeg hev deres foreslag hjem, troede
jeg. Ved 65% stoppede download hver gang jeg prøvede at hente
driveren. Jeg prøvede derefter at gå ind på producentens
hjemmeside og hente nyeste driver til lydkortet. Jeg kørte testen
af maskinen efter lydkortsdriveren var på plads, og den kære
hjemmeside satte rødt kryds ved lydkortet endnu engang, hvad skal
man så tro? Jeg fik det jo aldrig at vide, når driveren fra
testsiden ikke kunne hentes.

Fra : John

Dato : 07-12-07 06:58

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> Som vestjyde skal der meget til at overbevise at en ting er OK.

Nemlig, og ikke mindst på internettet er sund skepsis på sin plads!

> Hvis man går ind og betaler sig fra download af driveropdateringer mm, kan
> man så regne med det er det rette man får serveret for sine penge

Meget relevant spørgsmål, men jeg kan naturligvis ikke give dig et svar.
Dog, siden er en forretning, og der skal tjenes penge. Det kan de ikke i det
lange løb, hvis der forekommer urent trav, da det hurtigt vil rygtes i
diverse fora.

Jeg anbefalede tidliger i tråden at bruge siden til (kun) at teste for evt
gamle drivere, hvilket er gratis, og derefter downloade opdaterede drivere
gratis fra de relevante producenter. Ingen grund til at betale for det.

Nåee ja.. jeg kan forresten én til:

".. A new addition to the Secunia Software Inspector series, the free
Secunia Personal Software Inspector (PSI), is now available for BETA
testing. Capable of detecting and categorising more than 4,700 applications
..."

Find den her: http://secunia.com/

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 17:30

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com>

> ikke ville spille. Siden henviste til nogle drivere der ikke var uptodate,
> de var faktisk over et år gamle, og det var ikke bare

Alderen er flintrende ligegyldig. Hvis netop den version af driveren er
stabil og i øvrigt fungerer fejlfrit i systemet og i særdeleshed i samspil
med andre drivere, så er der INGEN garanti for at nye versioner er bedre.
Hvordan kan et i forevejen fejlfrit system blive bedre. Det kan det
naturligvis ikke.

Seneste driverversion er IKKE automatisk ensbetydende med fejlfri og optimal
funktion. Den eneste grund til, at man sender nye drivere på gaden er, fordi
der er tilfælde af fejl i enkelte systemer og systemsammensætninger. Men det
er ingen som helst garanti for, at det lige netop er dit system og din
konfiguration, der har et problem. Derfor skal man KUN opdatere hvis man
ved, at man har et konkret problem og at den nye version løser dette
problem.

Hver gang man ændrer bare een eneste linje kode, så kan det have
konsekvenser i utallige andre retninger.

Claus

Fra : John

Dato : 07-12-07 04:11

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> Er det en af de karl smart sider der ikke er noget værd, eller er den reel
> nok, nogen der tør byde på det?

Vi venter med tilbageholdt åndedræt på kommentarer fra Holgersen...

Fra : holgersen

Dato : 08-12-07 17:20

Har med interesse fulgt debatten , men jeg tror at jeg beholder de drivere
jeg har, og så som Claus tersgov anbefaler vente på at windows finder nye.

mvh
John

Fra : John

Dato : 08-12-07 19:34

"holgersen" <honoresvej(væk)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror at jeg beholder de drivere jeg har

Jaja.. så gør du ikke no'et galt..

Der fik ham Claus rigtig javet bøv i dig :))

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 17:19

"holgersen" <honoresvej(væk)@stofanet.dk> skrev

> Havde det lidt på fornemmelsen , det havde ellers været smart, hvis den
> selv kunne finde dem. Tak for svaret.

Den kigger kun hos microsoft. Men det er også nok. Hvis der er en driver,
som har fået rettet fejl, så vil windows også fortælle dig det. er der
ingen nye drivere hos microsoft, så er det, fordi det IKKE er nødvendigt.

Det er kun nørder og tåber som konstant installerer nye drivere, fordi de
drømmer om, at så kører der computer meget hurtigere. Hvis en driver virker
som den skal, og ikke har nogle fejl, så *beholder* man den driver i sit
system. Nye drivere har ikke samme garanti for problemløs drift. Navnlige
fordi den næppe er testet i samme omfang med de andre drivere i systemet.

Eksempelvis bruger mærkevarefabrikanterne mange resourcer på at teste deres
systemer. Når så maskinen er sluppet ud af testfirmaeet, så ved man, at det
kører optimalt med den pågældende opsætning. Men hvis brugeren så selv
opdaterer til de allernyeste drivere selvom der ikke var nogle problemer, så
har man ikke nogen garanti for, at maskinen som en helhed fungerer perfekt.

If it ain't broke don't fix it!

Det kører IKKE hurtigere med nyester drivere.

Claus

Fra : Snuden

Dato : 08-12-07 20:38

On Fri, 7 Dec 2007 17:19:21 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>som har fået rettet fejl, så vil windows også fortælle dig det. er der
>ingen nye drivere hos microsoft, så er det, fordi det IKKE er nødvendigt.

Eh - ikke helt. De drivere der kan hentes hos Microsoft, er dem som
Microsoft har *certificeret*. Der kan godt være nyere drivere på
HW-producenternes hjemmesider som fungerer efter hensigten.

MS's certificering er i øvrigt ingen garanti - sidst jeg hentede en
MS-certificeret driver (til mit netkort) via MS Update gik min PC ned
med et brag - jeg måtte i fejlsikret tilstand og rulle tilbage til den
tidligere version for at få liv i æsken igen

>Det er kun nørder og tåber som konstant installerer nye drivere, fordi de
>drømmer om, at så kører der computer meget hurtigere.

Hold venligst den tone i dk.snak.mudderkastning

>Hvis en driver virker
>som den skal, og ikke har nogle fejl

Der findes ikke fejlfri drivere.

>, så *beholder* man den driver i sit
>system. Nye drivere har ikke samme garanti for problemløs drift.

Det har de gamle heller ikke

>Navnlige
>fordi den næppe er testet i samme omfang med de andre drivere i systemet.

Det er de gamle heller ikke - heller ikke selvom vi snakker mærkevare
PC med alt udstyr uændret i hele maskinens levetid og drivere der kun
er hentet direkte hos producenten (HP, fx)

> [...]
>har man ikke nogen garanti for, at maskinen som en helhed fungerer perfekt.

Umiddelbart kan jeg få øje på 3 grunde til at opdatere driverne
jævnligt.
1. Bugfix
2. Optimeret kode
3. Nye features eller udvidet funktionalitet af de eksisterende
features
(4. All of the above)

>If it ain't broke don't fix it!

Dette er det eneste i ovenstående jeg kan tilslutte mig

>Det kører IKKE hurtigere med nyester drivere.

.... nødvendigvis - men nogen gange gør det.
--
Snuden

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-12-07 22:19

> [...]

> Den kigger kun hos microsoft. Men det er også nok. Hvis der er en driver,
> som har fået rettet fejl, så vil windows også fortælle dig det.

Præcis! Når du kører Windows Update - ude til venstre.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 17:09

"holgersen" <honoresvej(væk)@stofanet.dk> skrev

> Syntes tit at der ikke findes noget nyt, når jeg gør det på denne måde.

Naturligvis er der ikke hele tiden noget nyt. Når en driver virker og er
fejlfri, så er der ingen grund til at lave nye drivere.

En driver er blot et forbindelsesled mellem hardwaren og det aktuelle
operativsystem, og systemet bliver ikke bedre eller hurtigere af at vedblive
med at rode med koden, snare tværtimod.

Claus

Fra : Snuden

Dato : 08-12-07 20:38

On Fri, 7 Dec 2007 17:08:53 +0100, "Claus Tersgov"

Du har aldrig hørt om kode-optimering?
--
Snuden

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-12-07 00:39

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev

> Du har aldrig hørt om kode-optimering?

Jo, det har jeg. Jeg har beskæftiget mig med computere i snart 30 år!

Dermed ved jeg også nok til, at der en helt naturlig begrænsning for, hvor
meget man kan kodeoptimere i en driver, som kun har en ret begrænset
funktion, nemlig at skabe forbindelse mellem OS og hardware.

Claus

Fra : Snuden

Dato : 09-12-07 18:30

On Sun, 9 Dec 2007 00:38:56 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev

>Jo, det har jeg. Jeg har beskæftiget mig med computere i snart 30 år!

I så fald synes jeg dit "hvis driveren er fejlfri" udsagn er temmelig
tåbeligt. Hvis du har beskæftiget dig med computere i 30 år burde du
om nogen vide at fejlfri software ikke eksisterer.

>Dermed ved jeg også nok til, at der en helt naturlig begrænsning for, hvor
>meget man kan kodeoptimere i en driver, som kun har en ret begrænset
>funktion, nemlig at skabe forbindelse mellem OS og hardware.

Driveres funktionalitet kan udvides - hvilket igen kan kræve
optimering
--
Snuden

Fra : Rado

Dato : 09-12-07 21:57

On Sat, 08 Dec 2007 20:37:55 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Der findes ikke fejlfri drivere.

Det er en myte opfundet af sløsede programmører.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html